Son Konular

1 yetiskinlerde ogrenme engelleri nelerdir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

1 yetişkinlerde öğrenme engelleri nelerdir?


Yetişkin öğrenme engelleri olan, olumsuz eğitim ortamı, ilgi duymama, uyumsuzluk, kendisine yararlı olacağına inanmama, öğrenme hızını zorlama, sosyal statü ve görünüşünü uygun bulmama, korkma, bunalma, öfke, korku ve baskı; akılda tutulmalıdır.

Öğrencinin öğrenmesine katkıda bulunan başlıca etken nedir?


Öğrencinin öğrenmesine katkıda bulunan başlıca etken nedir?
Öğrenmede önemli olan faktörler; algılama, anlama ve kavramadır. İnsanların öğrenmelerinde bireysel ayrılıklar vardır. Zeki bir insanla, daha az zeki bir insanın öğrenmesi bir değildir. Zeki insanların uyarılara verdiği karşılıkların bağlantı sayısı, az zeki insanların bağlantı sayısından daha çoktur.

Başarılı bir öğretim nedir?


Etkili öğretim, öğrenmenin doğasını ve değişik gelişim aşamalarındaki öğrencilerin özelliklerini anlamayı gerektirir. Öğretimi düzenlemede bu iki öge önemli rol oynamaktadır. Öğretim; içsel bir süreç ve ürün olan öğrenmeyi destekleyen ve sağlayan dışsal olayların planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir.

Yetişkinlerin öğrenme güdüleri nelerdir?


Yetişkinlerin öğrenme güdüleri nelerdir?
Knowles yetişkinlerde öğrenmenin 6 temel ilkesini aşağıdaki varsayımlara dayandırmıştır.
- Öğrenenin Bilme Gereksinimi.
- Öğrenenin Benlik Kavramı
- Öğrenenin Önceki Deneyimleri.
- Öğrenmeye Hazır Olma.
- Öğrenme Yönelimi.
- Öğrenme Motivasyonu.

Öğrenme engelleri nelerdir?


Belma Tuğrul, öğrenmeyi olumsuz etkileyen 10 engeli şöyle sıralıyor:
- 1) Sağlıklı ortam olmaması
- EN ZENGİN ÖĞRENME DÖNEMİ
- 2) Bebeklik yıllarında ilgisizlik.
- 3) Bireysel farklılıkları dikkate almamak.
- 4) Oyunun gücüne karşı duyulan şüphe.
- 5) Eski köye yeni adet getirememek.
- SORU SORMADA AZALMA.
- 6) Doğru cevabı bulma telaşı

Başarıyı etkileyen faktörler nelerdir?


Başarıyı etkileyen faktörler nelerdir?
Okul Başarısını Etkileyen Faktörler
- Zekâ düzeyi.
- Bedensel gelişimi.
- Duygusal, ruhsal özellikleri.
- Sosyal olgunluk düzeyi.

Eğitsel başarıyı etkileyen etmenler nelerdir?


Ancak okul başarısızlığına yol açan nedenler; sadece çocuktan kaynaklanmaz, ailenin, okulun, öğretmen ve öğretim yöntemlerinin de çocuğun başarısını etkilediği bilinen bir gerçektir. Öğrencinin: Zekâ düzeyi. Bedensel gelişimi….
- Anne – babanın tutum ve davranışları
- Eğitim ve disiplin anlayışı
- Okuma ve öğrenme motivasyonu.

Etkili bir öğretim nasıl olur?


Etkili bir öğretim nasıl olur?
Etkili öğretim için bazı koşulların sağlanması gerekir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, öğrenme ortamı ve öğretmenin tutumu bu koşulların en önemlilerini oluşturur. Hazırbulunuşluk düzeyi, öğrenmeyi dolayısıyla öğretimi etkileyen en önemli unsurlardan biridir.

Iyi bir eğitimci nasıl olmalıdır?


İyi Öğretmen Nasıl Olunur?
- İyi bir öğretmen olumlu bir öğretmendir.
- Onlara arkadaşça yaklaşın ama fazla ileri gitmeyin.
- 3. Derslerinizi hayatlarıyla ilişkilendirin.
- Zamanınız akıllıca kullanın.
- Daha fazla açıklama yapın.
- Çeşitli şekillerde öğretin.
- 7. Kararlı olun.
- 8. İyi bir öğretmenin daima hedefleri vardır.

Öğrenme güdüleri nelerdir?


Öğrenme güdüleri nelerdir?

Yetişkin öğrenme Modelleri Nelerdir?


İşbirlikçi öğrenme, yapısalcı öğrenme ve transformatif (dönüşümsel) öğrenme, yetişkin öğrenme literatüründe baskın olan teorilerdir.

Iyi bir eğitimin önündeki engeller nelerdir?


Iyi bir eğitimin önündeki engeller nelerdir?
Okulun eğitim yapısına, öğretmenine bakılmalı….Belma Tuğrul, öğrenmeyi olumsuz etkileyen 10 engeli şöyle sıralıyor:
- Sağlıklı ortam olmaması
- Bebeklik yıllarında ilgisizlik.
- Bireysel farklılıkları dikkate almamak.
- Oyunun gücüne karşı duyulan şüphe.
- Eski köye yeni adet getirememek.
- Doğru cevabı bulma telaşı
 
Yetişkinlerde öğrenme engelleri oldukça çeşitlidir. Öncelikle belirttiğiniz gibi olumsuz eğitim ortamı, ilgi duymama, uyumsuzluk, kendisine yararlı olacağına inanmama, öğrenme hızını zorlama gibi içsel engeller öğrenmeyi engelleyebilir. Bunun yanı sıra sosyal statü ve görünüşünü uygun bulmama, korkma, bunalma, öfke, korku ve baskı da öğrenme sürecini olumsuz etkileyebilir.

Öğrencinin öğrenmesine katkıda bulunan önemli etkenler arasında ise algılama, anlama ve kavrama süreçleri önemli bir yer tutar. Her bireyin öğrenme süreci farklı olduğundan, zeki bir insanla daha az zeki bir insanın öğrenme süreçleri de farklılık gösterebilir. Zeki insanlar genellikle daha fazla uyarıya cevap verebilirken, az zeki insanlar ise daha az bağlantı kurabilirler.

Başarılı bir öğretim, öğrenmenin doğasını anlama ve öğrencilerin farklı özelliklerini dikkate almayı gerektirir. Öğretim sürecinde, öğrenmeyi destekleyen dışsal olayların planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi büyük önem taşır.

Yetişkinlerin öğrenme güdülerini incelediğimizde, Knowles'un belirttiği altı temel ilke dikkate alınabilir. Öğrenenin bilme gereksinimi, benlik kavramı, önceki deneyimleri, öğrenmeye hazır olma, öğrenme yönelimi ve öğrenme motivasyonu, yetişkinlerin öğrenme süreçlerini şekillendiren önemli etkenlerdir.

Öğrenme engelleri de çok çeşitlidir ve öğrenmeyi olumsuz etkileyebilir. Sağlıklı bir öğrenme ortamının olmaması, ilgisizlik, bireysel farklılıkların dikkate alınmaması gibi etmenler öğrenmeyi engelleyebilir. Ayrıca, oyunun gücüne duyulan şüphe, eski alışkanlıklardan vazgeçme zorluğu gibi engeller de öğrenmeyi olumsuz etkileyebilir.

Başarıyı etkileyen faktörler arasında zeka düzeyi, bedensel gelişim, duygusal ve ruhsal özellikler ile sosyal olgunluk düzeyi önemli bir yer tutar. Öğrencinin başarısını etkileyen unsurlar arasında ailenin tutumu, eğitim ve disiplin anlayışı ile okuma ve öğrenme motivasyonu da bulunmaktadır.

Eğitsel başarıyı etkileyen etmenler incelendiğinde, sadece öğrencinin bireysel özelliklerinden kaynaklanmadığı, aksine ailenin, okulun, öğretmenlerin ve öğretim yöntemlerinin de büyük rol oynadığı görülmektedir.

Etkili bir öğretim, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak planlanmalıdır. Öğrenme ortamı ve öğretmenin tutumu da öğretimin etkinliğini önemli ölçüde belirleyebilir.

Son olarak, iyi bir eğitimci olmanın yolları arasında olumlu bir tutum sergilemek, öğrencilere dostça yaklaşmak ancak sınırı aşmamak, dersleri günlük hayatla ilişkilendirmek, zamanı etkili kullanmak, açıklamalara önem vermek ve çeşitli öğretim yöntemleri kullanmak gibi faktörler bulunmaktadır.
 

Kati yumurta kac dakikada piser?

Nasil goruruz?

  1. Konular

    1. 1.281.965
  2. Mesajlar

    1. 1.680.662
  3. Kullanıcılar

    1. 31.921
  4. Son üye

Geri
Üst Alt