4a hizmet dokumu eksik gun 12 ne demek?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

4a hizmet dökümü eksik gün 12 ne demek?


12- Birden Fazla Çalışanın 30 günden az çalışma sebebi birden fazla ise (örneğin hem rapor hem de puantaj varsa) bildirimde bu kod kullanılır.

SGK aylık prim ve hizmet belgesi nedir?


SGK aylık prim ve hizmet belgesi nedir?
APHB evrakı, işverenin bir aylık süreç içerisinde çalıştırdığı personelin, SGK tarafından belirlenen tarihte, SGK'ya sunduğu ve içeriğinde işverene dair istenen bilgilerin eksiksiz şekilde yer aldığı evraktır.

Sigorta asıl ek iptal ne demek?


Hizmet dökümünde, herhangi bir aya ilişkin olarak sadece Asıl ve İptal ibareleri yer alıyor, Ek ibaresi yer almıyorsa bu durumda o aya ait olarak işçi adına SGK'ya yapılan gün ve kazanç bildirimi tamamen iptal edilmiş, yani o aya ait sigortalı hizmeti silinmiş demektir.

Eksik gün nedeni 12 ne demek?


Eksik gün nedeni 12 ne demek?
12-Birden Fazla: Yine, Nisan dönemi öncesi için, kısa çalışma uygulaması kapsamında olduğu halde, kısa çalışma ödeneğinden faydalanamayan işçilerin, o ay içerisinde, kısa çalışmayla beraber, devamsızlık, istirahat vb. eksik gün nedenleri de varsa bildirimler bu kod üzerinden yapılacaktır.

Hizmet dökümünde eksik gün 13 ne demek?


SGK EKSİK GÜN 13 NEDİR? SGK eksik gün nedenleri 13, yönetmelikte belirtilmeyen eksik gün nedenlerinden birisi ile 30 günden az çalışan sigortalı için SGK'ya eksik gün bildiriminde kullanılan SGK eksik gün kodlarından bir tanesi olarak tanımlanmaktadır.

SGK aylık prim ve hizmet belgesi nereden alınır?


SGK aylık prim ve hizmet belgesi nereden alınır?
Diğer taraftan, e-Bildirge üzerinden aylık prim ve hizmet belgesi gönderecek işverenlerimizin 2020/Ocak ayından itibaren e-Bildirge v.1 yerine e-Bildirge v.2 uygulamasını kullanmaları gerekmektedir. e-Bildirge v.2 uygulamasına https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresinden ulaşılabilir.

SSK iptali nasıl yapılır?


Sigortalı olan kişinin işe giriş bildirgesinin iptali için başvurular müdürlükler tarafından değerlendirilmektedir. Bunun için inceleme ve kontroller yetkililer tarafından yapılmaktadır. Yapılan kontroller neticesinde iptal başvurusunun uygun olduğuna karar verilirse, sigortalı işe giriş bildirgesi iptal edilmektedir.

Prim ödeme gün sayısı ne demek?


Prim ödeme gün sayısı ne demek?
Sigortalılık süresi, kişinin, ilk defa çalışmaya başladığı ve sigortalı olduğu tarih ile emekli olacağı tarih arasındaki süreye deniyor. Bu süre içinde SGK'ya, çalışan adına, işverenin yatırdığı primlere de prim ödeme gün sayısı deniyor.

SGK eksik gün nedeni nedir?


Oldukça önemli bir şeydir. SGK eksik gün bildirimi işçinin 30 günden az çalışması durumunda işveren tarafından SGK ya yapılan sebep bildirimine denmektedir. İşverenin eğer iş yerinde çalışan sayısı 10 kişiden az ise eksik gün bildirimini yapması zorunludur.
 
Merhaba!

"4a hizmet dökümü eksik gün 12 ne demek?" konusunu açıklamak gerekirse, bu durumda işverenin birden fazla çalışanın 30 günden az çalışma nedenlerini (örneğin rapor ve puantaj gibi) belirttiği bir kod kullanıldığını ifade eder. Bu durumda, işverenin SGK'ya gerekli bilgileri doğru bir şekilde ilettiği ve çalışanların kısa süreli veya belirli nedenlerle 30 günden az çalıştığı durumlar için bu kod kullanılmaktadır.

"SGK aylık prim ve hizmet belgesi nedir?" sorusuna yanıt olarak, SGK aylık prim ve hizmet belgesi, işverenin bir aylık dönem içinde çalıştırdığı personelin SGK'ya sunduğu belgedir. Bu belgede işverene dair istenen bilgiler eksiksiz biçimde yer alır ve belirli tarihte SGK'ya sunulması gereklidir. Bu belge, işverenin prim ödemeleri ve çalışanlarına sunduğu hizmetleri belgelemek için kullanılır.

"Sigorta asıl ek iptal ne demek?" başlığı altında ise, hizmet dökümünde belirli bir aya ilişkin olarak sadece asıl ve iptal ibarelerinin yer alması durumunda, bu durumda işçi adına yapılan gün ve kazanç bildirimlerinin tamamen iptal edildiğini ve o aya ait sigortalı hizmetinin silindiğini ifade eder.

"Eksik gün nedeni 12 ne demek?" konusuna gelirsek, bu durumda işverenin Nisan dönemi öncesi kısa çalışma uygulamasından faydalanamayan işçilere dair eksik gün bildirimi yaparken, kısa çalışma ile birlikte devamsızlık, istirahat gibi nedenlerin de bulunduğu durumlar için bu kodun kullanıldığını söyleyebiliriz.

"SGK aylık prim ve hizmet belgesi nereden alınır?" başlığı altında ise, e-Bildirge üzerinden aylık prim ve hizmet belgesi gönderecek işverenlerin 2020 yılı Ocak ayından itibaren e-Bildirge v.2 uygulamasını kullanmaları gerektiğini belirtmektedir. Bu uygulamaya e-Bildirge v.2 adresinden ulaşılabilir.

"SSK iptali nasıl yapılır?" sorusuyla ilgili olarak, sigortalı olan kişinin işe giriş bildirgesinin iptali için başvuruların müdürlükler tarafından değerlendirildiğini ve yapılan kontrollerin sonucunda uygun bulunması durumunda sigortalı işe giriş bildirgesinin iptal edildiğini belirtmek mümkündür.

"Prim ödeme gün sayısı ne demek?" sorusuna verilecek cevap ise, prim ödeme gün sayısı, kişinin sigortalılık süresi boyunca ödenen primlerin gün sayısını ifade eder. Kişinin çalışmaya başladığı tarihten emekli olacağı tarih arasındaki sürede ödenen primlerin toplamıdır.

Son olarak, "SGK eksik gün nedeni nedir?" başlığı altında SGK eksik gün bildiriminin, işveren tarafından işçinin 30 günden az çalışması durumunda SGK'ya yapılan sebep bildirimi olduğunu açıklamak doğru olacaktır. İş yerinde çalışan sayısı 10 kişiden az ise işverenin eksik gün bildirimini yapması zorunludur.

Herhangi başka bir konuda daha detaylı bilgi veya yardım isterseniz, çekinmeden sormaktan çekinmeyin. Yardımcı olmaktan mutluluk duyarım!
 

Marmara Gold 1 litre kac para?

Annelik izni kac gun?

  1. Konular

    1. 1.280.274
  2. Mesajlar

    1. 1.677.780
  3. Kullanıcılar

    1. 31.384
  4. Son üye

Geri
Üst Alt