haberci
Meraklı Üye
Akşam namazı ne zamana dek kılınır?
Akşam namazının vakti; güneşin batması ile başlayıp, Ebû Hanîfe 'ye kadar güneşin batışından sonra ufukta kalan aydınlık kayboluncaya kadar devam eder Hz Peygamber (sas), "Akşam namazı vaktinin başlangıcı gün batımı, sonu da ufkun kayboluşudur buyurmuştur (Tirmizî, Salât, 2; 282) Bir rivayette de Hz Peygamber (sas), yatsı namazını şafağın düşmesinden sonradan kılmıştır (Darekutnî, I, 496) Rivayetlerdeki 'şafak ' ya da 'ufuk ' kelimeleri İmam Ebû Hanîfe 'ye tarafından, kırmızılıktan sonraki beyazlıktır Hem Ebû Hanîfe bu konuda delil olarak, "Akşam namazı vaktinin sonu ufkun karardığı vakittir (İbn Hanbel, elMüsned, XI, 570; bkz Ebû Dâvûd, Salât, 2; Taberânî, Mu 'cemü 'lKebir, XXVII, 160) hadisine dayanmıştır İmam Ebû Yûsuf ve İmam Muhammed 'le birlikte öteki mezheplere tarafından ise akşam namazının son vakti, güneşin batışından sonraki kızıllık gidinceye değin devam eder Zira hadisteki 'parlak ' güneşin batışından sonraki kızıllıktır Nitekim Hz Peygamber (sas), "Aydınlık kızıllıktır O kaybolunca namaz vacip olur buyurmuştur (Dârekutnî, esSünen, I, 506; bkz Muvatta, Vukûtu 'sSalât, 23; Zeylaî, Nasbu 'rrâye, I, 233)
*
Akşam namazının vakti; güneşin batması ile başlayıp, Ebû Hanîfe 'ye kadar güneşin batışından sonra ufukta kalan aydınlık kayboluncaya kadar devam eder Hz Peygamber (sas), "Akşam namazı vaktinin başlangıcı gün batımı, sonu da ufkun kayboluşudur buyurmuştur (Tirmizî, Salât, 2; 282) Bir rivayette de Hz Peygamber (sas), yatsı namazını şafağın düşmesinden sonradan kılmıştır (Darekutnî, I, 496) Rivayetlerdeki 'şafak ' ya da 'ufuk ' kelimeleri İmam Ebû Hanîfe 'ye tarafından, kırmızılıktan sonraki beyazlıktır Hem Ebû Hanîfe bu konuda delil olarak, "Akşam namazı vaktinin sonu ufkun karardığı vakittir (İbn Hanbel, elMüsned, XI, 570; bkz Ebû Dâvûd, Salât, 2; Taberânî, Mu 'cemü 'lKebir, XXVII, 160) hadisine dayanmıştır İmam Ebû Yûsuf ve İmam Muhammed 'le birlikte öteki mezheplere tarafından ise akşam namazının son vakti, güneşin batışından sonraki kızıllık gidinceye değin devam eder Zira hadisteki 'parlak ' güneşin batışından sonraki kızıllıktır Nitekim Hz Peygamber (sas), "Aydınlık kızıllıktır O kaybolunca namaz vacip olur buyurmuştur (Dârekutnî, esSünen, I, 506; bkz Muvatta, Vukûtu 'sSalât, 23; Zeylaî, Nasbu 'rrâye, I, 233)
*