Aku takviyesinde once hangi kablo?

<

Modoratör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Modoratör

Akü takviyesinde önce hangi kablo?


İlk olarak takviye kablosunun kırmızı ucunu boşalmış olan akünün (+) terminaline, diğer ucunu dolu olan akünün (+) terminaline bağlayınız. Sonra takviye kablosunun siyah ucunu dolu akünün (-) terminaline, diğer ucunu boşalmış akülü aracın kaportasında herhangi bir metal bölümüne bağlayınız.

Aküsü bitmiş araba nasıl çalıştırılır?


Aküsü bitmiş araba nasıl çalıştırılır?
İki aracın da kaputunu açın. Takviye kablosunun artı ucu ile akülerin artı kutbunu, kablonun eksi ucu ile de akülerin eksi kutbunu bağlayın. Kabloları taktıktan sonra ilk olarak akım çekilecek olan aracı çalıştırın. Aracı bir süre rölantide bekletin ve daha sonra ara ara gaza basarak aracın devrini yükseltin.

Hangi tip araçlarda akü takviyesi yapılmaz?


Akü Takviyesi Hangi Araçlarda Yapılmaz?
- Digital Göstergeli Araçlar.
- Ağır BSI ve ECU kontrolleri içeren elektronik araçlar.
- Farklı tip ve voltajda akü modelleri kullanan araçlar.
- Seri Bağlantı aküler kullanan araçlar.

Akü takviyesi hangi durumlarda yapılır?


Akü takviyesi hangi durumlarda yapılır?
Aracınızın akü ömrü dolmamasına rağmen aküdeki enerjinin tükenmiş olduğu durumlar söz konusu olabilir. Böyle durumlarda aküyü tamamen değiştirmek yerine bir takviye işlemi yapılır. Akü takviyesi, aynı amper gücüne sahip olan iki akü arasında yapılır.

Aküde önce hangi kutup sökülür?


Yeni akünün bağlantısı yapılırken, önce artı (+) kutup başı sonra eksi (-) kutup başı bağlanır ve dikkatlice sıkılır.Bağlama sırasında, kutup başı ile bağlama elemanı arasında boşluk kalmamasına dikkat edilmelidir. Sıkma esnasında akü kutup başlarına zarar vermemeye dikkat edilmelidir.

Araba aküsü ile motosiklete takviye yapılır mı?


Araba aküsü ile motosiklete takviye yapılır mı?
Ancak takviye gibi bir kaç dakika yada saat bağlı kalması akünün ömrünü etkilemez. Araba aküsünün büyük olması motosiklete veya sisteme zarar vermez. Motor veya araba sistemine zarar verebilecek tek şey voltajdır. Her iki taşıtında voltajı aynı olduğu için zarar veremez.

Akü bitince araba durur mu?


Otomobillerin yakıt ile çalışabilmesi için ise aküden elektrik gelmesi gerekmektedir. Arabaların çalışması için aküdeki elektrik olmaması akünün bitmesi sonucunda ise motor çalışmamaktadır. Bu durumlarda kullanılabilen araba vurdurularak çalıştırma yöntemi arabanın iterek çalıştırılması anlamına gelmektedir.

Aküye su eklenir mi?


Aküye su eklenir mi?
Aküden sadece su eksilir, asitte eksilme olmaz. Bu yüzden aküye sadece eksilen su kadar seperatörü 1 cm aşacak kadar saf su eklenir, kesinlikle asit eklenmez. Asitli su minimum değerin altına düştüğü zaman aküye saf su eklenir.

Boşalan akü kaç saatte şarj olur?


Örneğin; 75 Ah bir aküde bu süre yavaş şarj etme yöntemi ile 9.5 saat olacaktır. Ancak çabuk şarj etme yönteminde 12 V'luk bir akünün dolum hızı 15 – 20 dakika sürebilir.

Rölantide akü dolar mı?


Rölantide akü dolar mı?
Uzun bir sürenin ardından ilk kez çalıştırılan aracın aküsünde şarj sıkıntısının oluşmasını önlemek adına araç 20-30 dakika boyunca rölantide çalışır vaziyette bırakılmalıdır. Böylece akünün yeniden şarj olması sağlanır.

Akü suyu bitmiş ne yapmalıyım?


Aracınızın sağlığı için Akü suyu azalırsa ne olur bilmeniz gerekir. Akü de bulunan su seviyesi azaldığında üzerinde saf su ilave edilmelidir. Saf su ilave edilerek olması gereken seviyeye kadar su seviyesi tamamlanmalıdır.

Akünün sulu olduğunu nasıl anlarız?


Akünün sulu olduğunu nasıl anlarız?
TIPASINA ULAŞMAK İÇİN AKÜNÜN ÜSTÜNDEKİ PLASTİĞİ YAMULTARAK V.S. ZORLAYARAK açılması güç tıpalara ULAŞILIYORSA BU İSE """ BAKIMSIZ SULU KURŞUN ASİT """ AKÜ'DÜR. Hücrelerdeki saf su seviyesi kontrol edilmez. Kısaca bu akülere sulu akü denir.
 
<
Akü takviyesinde önce hangi kablo kullanılmalı sorusunu cevaplayacak olursak, kırmızı uçlu takviye kablosu öncelikle boşalmış olan akünün (+) terminaline bağlanmalıdır. Daha sonra siyah uçlu takviye kablosu dolu olan akünün (-) terminaline bağlanmalı ve diğer ucunu ise boşalmış akünün kaportasında herhangi bir metal bölüme bağlamalısınız.

Aküsü bitmiş bir aracı çalıştırmak için, ilk olarak takviye kablosunun artı ucu ile akülerin artı kutbunu, kablonun eksi ucu ile de akülerin eksi kutbunu bağlamanız gerekmektedir. Ardından akım çekilecek olan aracı çalıştırıp bir süre rölantide beklettikten sonra ara ara gaz vererek aracın devrini yükseltmelisiniz.

Akü takviyesi yapılması gerekmeyen durumlar arasında, digital göstergeli araçlar, ağır BSI ve ECU kontrolleri içeren elektronik araçlar, farklı tip ve voltajda akü modelleri kullanan araçlar ile seri bağlantı aküler kullanan araçlar bulunmaktadır.

Akü takviyesinin yapılması gerektiği durumlar arasında ise aracınızın akü ömrünün dolmamış olmasına rağmen enerjisinin tükenmiş olabileceği durumlar yer almaktadır. Bu durumlarda akü tamamen değiştirilmek yerine takviye işlemi tercih edilmektedir.

Aküde önce hangi kutup sökülür sorusuna dair cevap ise, yeni akünün bağlantısı yapılırken önce artı (+) kutup başının sonra eksi (-) kutup başının bağlanması gerektiğidir. Kutup başı ile bağlantı elemanı arasında boşluk kalmamasına ve sıkma işlemi esnasında akü kutup başlarına zarar verilmemesine dikkat edilmelidir.

Akü bitince araba durur mu sorusuna cevaben, arabaların aküden elektrik almadan çalışamayacağını ve bu nedenle akünün bitmesi durumunda aracın çalışmayacağını belirtmek önemlidir. Bu durumda araç vurdurularak çalıştırma yöntemi gibi alternatif yöntemler kullanılabilir.

Aküye su eklenmesine ilişkin olarak, aküden sadece su eksildiğinden dolayı sadece eksilen su kadar saf su eklenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Asit eklenmemesi ve asitli suyun minimum seviyenin altına düştüğünde saf su eklenmesi gerektiği önemlidir.

Boşalan bir akünün şarj olma süresi ise şarj etme yöntemine göre değişebilmektedir. Örneğin, bir 75 Ah akünün yavaş şarj etme yöntemi ile şarj olma süresi 9.5 saat olabilirken çabuk şarj etme yönteminde bu süre 15-20 dakika kadar sürebilir.

Rölantide aracın aküsünün dolup dolmadığının anlaşılması için, aracın uzun süre ilk kez çalıştırıldığında 20-30 dakika boyunca rölantide çalışır vaziyette bırakılması önerilmektedir. Bu şekilde akünün yeniden şarj olması sağlanabilir.

Akünün sulu olup olmadığını anlamak için ise, akünün üstündeki plastik kısma zarar vermeden tıpasına ulaşmaya çalışarak veya akünün üzerindeki işaretlere bakarak sulu akü olup olmadığını anlayabilirsiniz. Sulu akülerde, hücrelerdeki saf su seviyesinin kontrol edilmemesi durumu söz konusudur.
 

Latte mi daha kopuklu cappuccino mu?

Meydan okuyana ne denir?

Geri
Üst