Modoratör
Efsanevi Üye
Aldatıcı eylem nedir?
hususlarında tüketicileri aldatan ya da aldatma ihtimali olan eylemler aldatıcı eylem olarak değerlendirilecektir. Öte yandan Yönetmelik m. 29/3'de ise ortalama tüketicilerin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozan veya bozma ihtimali bulunan iki grup ticari uygulama ayrıca aldatıcı kabul edilmiştir.
Ticari reklamlara ilişkin ilkeleri kim belirler?
(4) Kurul, ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirlerken ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketiciyi korumaya yönelik düzenlemeleri yaparken; ülke koşullarının yanı sıra evrensel kabul görmüş tanım ve kurallar ile gelişmeleri de dikkate alır.
Reklam nedir Dergipark?
Reklam nedir Dergipark?
Reklam, en klasik tanımlardan birine göre, bir ürün ya da hizmetin, bedelini kimin ödediği belli olarak, geniş halk kitlelerine kitle iletişim araçlarından yer ve zaman satın alınarak tanıtılma çabalarının tamamını içermektedir (Elden, 2005: 62). Harekete geçiremeyen reklam başarılı değildir.
Reklamda Yaratıcı Yazarlık neden önemli?
Reklamda Yaratıcı Yazarlık neden önemli?
Reklamda yaratıcılık yalnızca yapılan işin ve tanıtımı yapılan markanın bilinirliği arttırmakla kalmaz, reklam ajansının da itibar kazanmasına yardımcı olur. Çünkü yaratıcı işler hatırlanabilir ve uzun ömürlü olmasının yanı sıra en az harcamayla en fazla kişiye ulaşan reklamlar olarak öne çıkar.
Reklam durdurma cezası nedir?
Haksız ticari uygulamanın söz konusu olması halinde ise Reklam Kurulu tarafından 3 (üç) aya kadar tedbiren durdurma veya durdurma yaptırımı veya 11.429,00-TL idari para cezası uygulanmaktadır. Kurul, ihlalin niteliğine göre bu cezaları birlikte veya ayrı ayrı verebilmektedir.
Reklamları hangi kurum denetler?
Ticari reklamların idari denetimi Reklam Kurul tarafından yapılmaktadır. Reklam Kurulu, tüzel kişiliği haiz değildir dolayısıyla Kurul kararları, Ticaret Bakanlığı tarafından uygulanmaktadır[1].
Reklam Kurulu'nun uyguladığı idari yaptırımlar nelerdir?
Reklam Kurulu'nun uyguladığı idari yaptırımlar nelerdir?
(3) Bir ticari uygulamanın, ortalama tüketicinin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması veya bozma ihtimali bulunması ve aşağıdaki olasılıkları içermesi halinde aldatıcı olduğu kabul edilir: a) Rakibinin malı, hizmeti, markası veya diğer bir ayırt edici özelliği ile karışıklığa sebep olması.
Saldırgan ticari uygulama nedir?
Saldırgan ticari uygulama nedir?
Bir ticari uygulama, taciz, fiziksel şiddet dâhil cebir veya haksız tesir yoluyla ortalama tüketicinin bir mal ya da hizmete ilişkin seçim veya davranış özgürlüğünü önemli ölçüde bozması halinde veya bozma olasılığı taşıması halinde ve tüketicinin bu sebeple normal şartlar altında taraf olmayacağı bir hukuki işleme …
Neden örtülü reklama gidilir?
Bir reklamın reklam olduğunun açıkça anlaşıla- madığı durumlarda örtülü reklam uygulamasından bahsedilmektedir ve örtülü reklam yapılması Türk Hukuku'na göre yasaktır. Bunun temel sebebi ise tüketicinin örtülü reklam esnasında hazır- lıksız yakalandığından kolayca etki altında kalabilecek olmasıdır.
Tüketiciye yönelik uygulama nedir?
"Tüketiciye yönelik ticari uygulama " ile bir mal veya hizmetin tüketicilere tanıtımı, satışı veya tedariki ile doğrudan bağlantılı olarak ticari uygulamada bulunan tarafından gerçekleştirilen eylem, ihmal, davranış biçimi, beyan, reklam ve pazarlama da dahil olmak üzere her türlü ticari uygulama anlaşılmalıdır (TRHTUY …
Ortalama tüketici ne demek?
Ortalama tüketici ne demek?
Yönetmelik metninin girişinde yer alan tanımlamalar bölümünde ise söz konusu "ortalama tüketici" şöyle tanımlanıyor: "Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden, tüketici işlemi ya da tüketiciye yönelik uygulamaların her aşamasında makul düzeyde bilgiye sahip olan gerçek veya tüzel kişi".
Örtülü reklam ne demek?
Örtülü reklam ne demek?
Örtülü reklam ya da bir başka deyişle gizli reklam, haber, yayın ya da program gibi formatların içerisinde, reklam olduğu alenen belirtilmeden yapılan reklamları ifade etmek için kullanılan kavramdır.