Modoratör
Efsanevi Üye
Araştırma raporu nasıl yazılır?
RAPOR YAZIMINDA TEMEL İLKELER
- Amaç iletişimdir. Açık ve kolay anlaşılır olmalıdır.
- Kısa ve öz olmalıdır. Ort. 10-20 sayfa.
- Bir paragraf en az üç cümleden oluşmalıdır.
- Son cümle bir sonraki paragrafla bağlantı kurmalıdır.
- Kısaltmalar ilk geçtikleri yerde açıklanmalıdır. GYA (günlük yaşam aktiviteleri)
Rapor türünün özellikleri nelerdir?
Raporları belli bir plân dahilinde hazırlamak ve varılan yargıyı açıkça belirtmek. Gereksiz ayrıntılara girmeden özlü bir biçimde sınırlandırmak. Açık ve net bir ifade kullanmak. Yanlış anlaşılmaya meydan vermemek.
Rapor hazırlarken daha çok hangi bilgilerden yararlanılmalıdır?
Önce ödevin/raporun adı yazılır. Ortalanması ve büyük harfle veya koyu renk yazılması adı kapaktaki diğer bilgilerden ayırmak açısından önemlidir. Çalışmanın adından sonra hazırlayanın adı, soyadı, numarası ve sınıfı yazılır. Bu bilgilerin altına son teslim tarihi eklenir.
Rapor kaç sayfa olur?
Rapor kaç sayfa olur?
Proje raporu, Times New Roman karakterleriyle, 12 punto, sayfanın her yanından 2,5 cm boşluk bırakarak, tek satır aralığı ile iki yana yaslı olarak yazılır. Rapor olabildiğince kısa ve öz olmalıdır. Proje raporu en az 2, en fazla 15 sayfa olmalıdır.
Raporun hangi bolumunde tavsiyeler verilir?
Raporun hangi bolumunde tavsiyeler verilir?
Özet: Raporun özünü, gayesini, raporda incelenen temel fikirleri, varılan sonuçları ve yapılan tavsiyeleri kısaca belirtir. İçindekiler Tablosu: Raporun yapısını gösterir, raporda yer alan ana ve tali bölümlerin isimlerini içerir.
Üniversite araştırma raporu nasıl yazılır?
Rapor Formatı Nasıl Olmalı?
- Yazım dili anlaşılır olmalıdır.
- Kağıt ölçüsü mutlaka A4 olmalıdır.
- Yazı karakteri Times New Roman, biçimi normal ve büyüklüğü 12 punto olmalıdır.
- Yazım aralığı 1.0 satır olmalıdır.
- Alt -üst kenar boşlukları 4.25 cm, yan kenar boşlukları her iki tarafta 4.35 cm olmalıdır.
Araştırma raporu hangi bölümlerden oluşur?
Yapısı ile ilgili olarak bakıldığında bir araştırma raporu, başlık, özet, giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler ile kaynakça bölümlerinden oluşmaktadır. Yukarıdaki şekilde yer alan aşamaları üç temel başlıkta da toplamak mümkündür. Bunlar; birinci kısım, metin kısmı ve son kısımdır.
Raporlama türleri nelerdir?
Genel olarak raporlar, içeriklerine (fonksiyonlarına), sürelerine ve şekillerine göre üçe ayrılır. raporlar, araştırma raporları, uzman raporları, durum raporları ve öneri raporları olarak sınıflandırabiliriz. merciinin karar vermesini kolaylaştırmak için hazırlanır ve yorum içermez.
Rapor halinde ödev nasıl yapılır?
Rapor halinde ödev nasıl yapılır?
Bu işlem yapılırken şu yol izlenir:
- Ödevin/araştırma raporunun başlığı yazılır. Başlık, kısadır, açıktır ve konuyu çağrıştırır.
- Not kartlarındaki notlara dayanılarak konunun ana başlıkları belirlenir.
- Ana başlıklar altındaki alt başlıklar yazılır.
- Alt başlıkların altına da ilgili alt başlıklar yazılır.
Raporda tavsiyeler hangi bölümde verilir?
Raporda tavsiyeler hangi bölümde verilir?
Baş sayfa: Raporun ismini, konusunu, raporun kim veya kimler tarafından, kimler için hazırlandığını, raporun hazırlanmasına sebep teşkil eden olayı ve bir cümle ile raporun sonucunu içerir. Özet: Raporun özünü, gayesini, raporda incelenen temel fikirleri, varılan sonuçları ve yapılan tavsiyeleri kısaca belirtir.
Rapor yazılırken nelere dikkat edilmeli?
Rapor hazırlarken nelere dikkat etmek gerekir?
- İyi bir planlama yapmalısınız.
- Konunun kapsamını netleştirmelisiniz.
- Bilgileri doğru şekilde sınıflandırmalısınız.
- Anlaşılır bir dil ve akıcı bir anlatım kullanmalısınız.
- Objektif olmalısınız.
- Sonuç kısmını ihmal etmemelisiniz.