- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.311
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.192
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 5.022
- Meslek
- Webmaster
Aşırı besleme sistemi nedir?
Silindirlere giden hava miktarının da artmasıyla birlikte; silindirlere daha çok yakıt gönderilir ve yanma çevriminden daha çok güç elde edilir. İşte anlatılmakta olan bu olayın özeti şudur; silindirlere birim zamanda normalden daha çok hava ve yakıt girmesi olayına aşırı besleme denilmektedir.
Aşırı besleme devresi nedir?
Tanımı: Aşırı besleme, içten yanmalı motorlarda birim zamanda emilen hava-yakıt karışımını arttırarak daha fazla karışımın silindir boşluğuna alınmasını sağlayan bir sistemdir.
Aşırı beslemeli motor nedir?
Turbo motor sistemi, içten yanmalı motorlar için tasarlanan aşırı besleme sistemidir. Amaç, motor hacmini sabit tutarak daha çok verim ve daha çok güce ulaşmaktır. Bunun için de yanma hücrelerine giden, birim zamanda yüksek ve düzenli yanmayı sağlayacak olan oksijen miktarını artırmak gerekir.
16 motora turbo takılır mı?
Atmosferik motora sadece turbo takarsanız motorun içine giren hava miktarı artacağı için fakir karışım ile çalışır, yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle vuruntu yapma ihtimali çok yüksektir, motor içinde kullanılan malzemelerin dayanımı yetersiz kalır vs. vs. sorunlar bitmez.
Atmosferik verimsiz mi?
atmosferik motorlar çok yakıtla az güç üretirler, ama daha dayanıklıdır. bulunduğumuz dönemde hybrid ya da elektrikli alternatifimiz az olduğundan daha az yakıt tüketen yani emisyon değerleri daha düşük olan araçlar kullanmak zorundayız.
12 motora turbo takılır mı?
1.2 gt versiyonu var, 120 bg turbolu, takasa gidip bu araca yapacağınız masrafı o arabayı alarak yapabilirsiniz. Bu motor için sonradan takılacak turbo kit yoktur.
Atmosferik motora neler yapılır?
Yakıt ya da hava ile yakıt karışımı, yanma odasına vakum etkisiyle çekilir. Atmosferik motorlar, 1 bar değerindeki atmosfer basıncını emer ve silindirlerin içine yanmak üzere gönderirler. Böylece yüksek basınç ve sıcaklık ortamında motora giren yakıt, dışarıdan ateşlenme ile enerji üretir.