Ayristirilmis egitim uygulamasi ne demek?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Ayrıştırılmış eğitim uygulaması ne demek?


Ayrıştırılmış eğitimde, özel gereksinimli öğrenciler özel yetiştirilmiş öğretmenler tarafından, engel türüne ve derecesine göre geliştirilmiş programlar kapsamında eğitim almaktadırlar.

Kaynaştırma eğitimi için oluşturulan bir ekibin çalışma ilkeleri nelerdir?


Kaynaştırma eğitimi için oluşturulan bir ekibin çalışma ilkeleri nelerdir?
Kaynaştırma eğitiminde görev alan personel;
- Özel eğitim alanına, öğrenmeye, öğretmeye, yardım yapmaya, sorumluluk almaya hazır ve istekli olmalıdır.
- Sabırlı ve sakin olmalıdır.
- Tutarlı, kararlı, dengeli kişilik yapısına sahip olmalıdır.
- İnsan sevgisi ve insana değer verici tutuma sahip olmalıdır.

Kaynaştırmanın en önemli engeli nedir?


Kaynaştırmanın en önemli engeli nedir?
Olumsuz Öğretmen Tutumları: Olumsuz öğretmen tutumları, kaynaştırmanın en önemli engellerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kaynaştırma eğitimi için oluşturulan ekipte kimler var?


Kaynaştırma eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için ekipte yer alan bireylerin işbirliği içinde çalışması gerekmektedir. Kaynaştırma ekibinde yer alan bireyler; sınıf öğretmeni, okul yönetimi, rehber öğretmen, aile ve yardımcı öğretmendir.

Başarılı kaynaştırmanın basamakları nelerdir?


Başarılı kaynaştırmanın basamakları nelerdir?
Kaynaştırmanın başarılı olması için öğretmenler, eğitim programlarını çocukların özelliklerine göre farklılaştırma konusunda kendilerini geliştirmelidir. Öğretmenlerin en az 1 tam gün boyunca uzman kişiler tarafından eğitilmesi gerekmektedir. Öğretmenler BEP oluşturma eğitimi verebilmelidir.

Kaynaştırma önemi nedir?


Kaynaştırma önemi nedir?
Kaynaştırma uygulamaları, dil ve konuşma geriliği olan çocukların iletişim ve konuşma becerilerinin gelişmesini sağlar. Kaynaştırma eğitimi alan öğrencinin sınıfında bulunan diğer öğrencilerinde farkındalık düzeyi artmış olur.

Kaynaştırma öğrencileri için neler yapılabilir?


Kaynaştırmanın Başarıyla Uygulanması İçin Kaynaştırma Öğrencilerinin Aileleriyle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler
- Ailelerle düzenli toplantılar yapmak,
- Ailelerle bilgilendirici konuşmalar, seminerler düzenlemek.
- Her aşamada aileyi de işe katmak.
- Çocuğundaki gelişmeleri aileyle paylaşmak.

Bireyselleştirilmiş eğitim Programı Geliştirme ekibinde kimler yer alır?


Bireyselleştirilmiş eğitim Programı Geliştirme ekibinde kimler yer alır?
Tanılama sürecinde; sınıf öğretmeni, rehber öğretmen-psikolojik danışman, okul müdürü, anne- baba ve öğrenci işbirliği içinde çalışır.

Kaynaştırma düşüncesi nasıl ortaya çıktı?


Kaynaştırma düşüncesi nasıl ortaya çıktı?
Türkiye'de kaynaştırma uygulaması 1983 yılında çıkarılan 2916 sayılı "Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu" ile başlatılmış, 1997'de çıkarılan 573 sayılı "Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname" ve buna dayalı olarak 2000 yılında yürürlüğe giren "Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği" ile yaygın olarak uygulanmaya …
 
Ayrıştırılmış eğitim uygulaması, özel gereksinimli öğrencilerin özel yetiştirilmiş öğretmenler tarafından, engel türü ve derecesine göre belirlenmiş programlar kapsamında eğitim almalarını içermektedir. Bu öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özel olarak hazırlanmış eğitim süreçleri ve materyalleri ile desteklenirler.

Kaynaştırma eğitimi ise özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim ortamlarında eğitim almalarını sağlayan bir süreçtir. Bu süreçte kaynaştırma ekibi olarak adlandırılan sınıf öğretmeni, okul yönetimi, rehber öğretmen, aile ve yardımcı öğretmen gibi bireylerden oluşan bir takım bulunmaktadır. Bu ekip, öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına göre koordineli bir şekilde çalışarak başarılı bir kaynaştırma uygulaması gerçekleştirir.

Başarılı kaynaştırmanın temel adımları arasında öğretmenlerin eğitim programlarını öğrencilerin özelliklerine göre farklılaştırması, uzmanlar tarafından eğitilmesi ve BEP oluşturma konusunda yetkinleşmeleri yer almaktadır. Ayrıca kaynaştırma uygulamaları dil ve konuşma becerilerinin gelişmesine katkı sağlayarak öğrenciler arasında farkındalık düzeyini artırır.

Son olarak, bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme ekibi, tanılama sürecinde sınıf öğretmeni, rehber öğretmen/psikolojik danışman, okul müdürü, anne-baba ve öğrencinin katılımıyla çalışarak öğrencinin özel gereksinimlerine yönelik programların oluşturulmasını sağlar.

Kaynaştırma düşüncesi, Türkiye'de 1983 yılında çıkarılan Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu ile başlamış ve daha sonraki yıllarda çıkarılan yasal düzenlemelerle yaygınlaşmıştır. Bu düşünce, özel gereksinimleri olan bireylerin topluma entegrasyonunu ve eşit fırsatlarla eğitim almalarını desteklemektedir.
 

Kuran harfleri en kolay nasil ogrenilir?

GANO Keci sutlu sabun sivilce yapar mi?

  1. Konular

    1. 1.282.563
  2. Mesajlar

    1. 1.683.152
  3. Kullanıcılar

    1. 32.123
  4. Son üye

Geri
Üst Alt