Ba-Bs ne için kullanılır?
Ba/ Bs formu; satıcı ile alıcının fatura bilgilerini kıyaslayarak, beyanın gerçekliğini teyit eden ve olası sahtecilikleri engellemeyi hedefleyen formlardır. Ba/ Bs mutabakat sağlanmak üzere başvurulan bir beyan sistemidir ve bir ay içindeki 5.000 tl ve üzeri faturalar için doldurulur.
Bankalar Ba-Bs veriyor mu?
Bankalar Ba-Bs veriyor mu?
– Bankalar, Katılım Bankaları, Aracı Kurumlar, Portföy Yönetim Şirketleri, Menkul Kıymet Yatırım Fon ve Ortaklıkları, Reasürans Şirketleri, Emeklilik Şirketleri, Sigorta Şirketleri ve Acentelerin yapmış oldukları işlemlere ilişkin hizmet ve satış işlemlerinde düzenledikleri dekont ve poliçe bilgilerini Form Bs ile …
Ba Bs formu nasıl yapılır?
Ba/Bs formlarının düzenlenebilmesi için bilgisayarınıza, GİB'in e-Beyanname sitesinde bulunan ilgili sayfadan kurulumunu öğrenebileceğiniz Beyanname Düzenleme Programı'nı indirmeniz gerekiyor. Formlara, ilgili işletmeyle yapılan ticarete ait KDV eklenmeden toplam ve fatura adetleri yazılmalı.
Ba-Bs bildirimi nasil olacak?
Ba-Bs bildirimi nasil olacak?
ortamda ve kâğıt ortamında düzenlenen belgelerin KDV hariç toplam tutarlarının 5.000 TL'yi geçmesi nedeniyle, sadece kâğıt ortamında düzenlediği 2 adet belgeyi, KDV hariç toplam 300 TL olarak bildirecektir." belgeyi, KDV hariç toplam 300 TL olarak bildirecektir." vergisi dahil tutarlar dikkate alınacaktır.
Sigorta poliçeleri Ba da beyan edilir mi?
Sigorta Poliçelerinin Ba/Bs'de Beyanı Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yaptığı açıklamada şöyle diyor; bildirim mecburiyeti olan mükelleflerin belirlenen sınırlar dahilinde yaptıkları her türlü mal veya hizmet alış ve satışında bunlara ilişkin belgeyi türüne bakılmaksızın Ba/Bs formlarına dahil etmesi gerekir.
Temmuz Ba-Bs verilecek mi?
Temmuz Ba-Bs verilecek mi?
"1.1.8. Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik belge olarak düzenlenen belgeler, 2021 yılının Temmuz ayına ilişkin dönemden itibaren Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dâhil edilmeyecektir." bildirim formlarına dahil edilecektir.