- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.256
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.056
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 2.249
- Meslek
- Webmaster
Banka Hakem Heyeti nedir?
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, katılım bankalarının bireysel müşterileri ile bu bankalar arasındaki ihtilafların değerlendirilmesi ve çözüme kavuşturulmasını temin etmek üzere Türkiye Katılım Bankaları Birliği nezdinde oluşturulmuş bir uzlaştırma heyetidir.
Türkiye Bankalar Birliği hakem heyetine nasıl başvurulur?
Başvuru Formu
- Adres: Nispetiye Caddesi Akmerkez B 3 Blok Kat 13 34340 Etiler İSTANBUL.
- Çağrı Merkezi Telefon Numarası: 0850 222 2 822.
- Faks: (212) 282 09 46.
- Web sitesi: http://www.tbb.org.tr.
Müşteri Hakem Heyeti nedir?
Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, bankacılık hizmetleriyle ilgili olarak, (mevduat hesapları, tüketici kredileri, kartlar, vb) bankanız ile yaşadığınız anlaşmazlıkların değerlendirilmesi için başvurabileceğiniz, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) bünyesinde kurulmuş bir Heyettir.
Banka Hakem Heyeti ne zaman sonuçlanır?
Hakem Heyetine sunulan başvurular Heyet tarafından başvuru tarihini izleyen 90 gün içinde incelenir ve karara bağlanır. Hakem Heyetinin kararı 20 gün içinde TBB tarafından müşteriye ve bankalara bildirilir. Bankalar, Heyetin vereceği karara yargı yolu açık olmak üzere 6.437.- TL'ye kadar uymak zorundadırlar.
Hakem heyeti kararları ne kadar sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.
Bankalara başvuru nasıl yapılır?
Çok fazla kullanıcıya sahip olan kariyer sitelerini tercih etmek, en sık kullanılan yöntemlerdendir. Bunun yanı sıra bankaların kendi internet sitelerindeki insan kaynakları aracılığıyla da başvuru yapılabilir. Son yöntem olarak ise, banka havuzlarında yer alan cv'ler değerlendirilir.
Tüketici hakem heyetine banka şikayet edilir mi?
Tüketici hakem heyeti hakkında ihbar bankalarla yaşanan ve çözüme kavuşturulmayan sorunlar için yapılır. 4077 sayılı Tüketici Korunması hakkında bulunan kanun kapsamında, herhangi bir bankanın şikayet edilmesi mümkündür. Bu şekilde hem tüketici hakem heyetleri hem de Türkiye Bankalar Birliği şikayet edilebilir.
Bankalar tüketici haklarına şikayet edilir mi?
Yargılama sonunda tüketici mahkemesinin kararının hatalı ya da eksik olduğunu düşünen taraf bu karara karşı kanun yoluna başvurabilir. Buna göre; taraflar, tüketici mahkemesinin kararının kendilerine tebliğ edilmesini takiben iki haftalık süre içerisinde istinaf başvurusunda bulunabileceklerdir.
Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı itiraz yapılması durumunda alınan tüketici mahkemelerinin vereceği karar kesin olmaktadır. Bu noktada tüketici mahkemeleri tarafından verilen kararların kesinleşmesi durumunda Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi aracılığı ile Bakanlığa iletilmektedir.
Tüketici hakem heyeti kararı nasıl öğrenilir?
KARAR SONUCUNU NE ZAMAN VE NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? Yaptığınız banka dışındaki tüm başvuruları e-devlet sistemindeki tüketici portalından takip edebilirsiniz. Kararınız belli olduktan sonra evinize tebligat yoluyla bildirim yapılacaktır.
Tüketici Hakem Heyeti kazandım ne yapmalıyım?
Tüketici Hakem Heyeti kararı tarafınıza tebliğ edildikten 15 gün sonra firmaya müracaat ederek kararın uygulanmasını isteyebilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibi de başlatabilirsiniz.