Bilinçli Tüketici Anlamı

Okul Kuralları İle İlgili Afiş

Harezmi Kimdir? Kısaca Hayatı

<
Puan 38
Çözümler 0
Katılım
21 Haziran 2022
Mesajlar
126.738
Tepkime puanı
6
Puan
38
habercihaberci doğrulanmış üyedir.
Bilinçli Alıcı Anlamı,
Hepimizin muhakkak esas ihtiyacları olmuştur, bunları yerine getirmek içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır Daha Sonra pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın eksik olduğunu anladnız Eee derhal ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz Ana soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz
Ilk Önce bilinçli tüketicinin tanımını yapalımBana göre bu tasvir iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonradan
Ürünü almadan önce ne yapılabilir?
Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak koşul Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl Model olarak aynı bilgisayar Herşeyi dikkate almak gerekiyor ,örneğin Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene dek nekadar masrafınız olucak Daha Sonra en yerinde fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor Ödeme şeklinede uyarı etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok kayda değer
Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incikboncuk herşeyi dahilmi diye bakmakSonra eve gidip baktığımızda vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin
Geri götürdüğünüzde "Biz size eksiksiz vermiştik lafını duymanız muhtemel
Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu ya da dekontunuzu mutlaka alın
Sıra ikinci ve en can herif noktada
Ürünü aldıktan Daha Sonra
Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üzerine koyduk Hemen kullanmak gerekiyor lakin nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir
Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde manzara değil diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanım klavuzunda sizin için bu soruya yanıt bulunmuştur
Aldım, memnun kalmadım
İşin en karmakarışık kısmı gerçekte burası Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve istikrarlı olması gerekirMesela monitörünüz sahiden bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gittiSonra yine bozuldu yeniden yaptırdınız fakat bu mahsul artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış şehvetli veren sorunlu bir tutam haline geldi, başkalaşmak isteyebilirsiniz lakin ilk 1 ay içinde geçerli bu…
Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz
Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan hoşnut olmayıp gazeteye bildiri vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen dışarı giden değil diye vermiş veriştirmiş firmaya Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki alıcı kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlarda
Çağrıda Bulunmak istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın icabında telefon desteği alın ,daha sonra teknik takviye isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin *
 
<
Bir tüketici olarak bilinçli olmak oldukça önemlidir. Öncelikle, bir ürünü satın almadan önce ve satın aldıktan sonra bilinçli adımlar atarak tüketici haklarınıza sahip çıkmanız gerekmektedir.

Ürünü almadan önce yapabilecekleriniz arasında araştırma önemli bir yer tutar. Örneğin, bir bilgisayar satın almak istiyorsanız farklı mağazalarda fiyat karşılaştırması yaparak en uygun fiyatı ve en iyi koşulları araştırabilirsiniz. Ödeme şekli, garanti koşulları ve satın alma sürecinde dikkat etmeniz gereken detayları göz önünde bulundurarak bilinçli bir tercih yapabilirsiniz.

Ürünü aldıktan sonra da bilinçli bir tüketici olmanın yolları bulunmaktadır. Öncelikle, ürünü aldıktan sonra ambalajını detaylı bir şekilde kontrol etmelisiniz. Eksik parçalar, hatalı ürünler veya ambalajdaki hediye varsa hepsini kontrol etmeli ve gerekiyorsa mağazaya geri götürmelisiniz. Ayrıca, ürünü kullanırken kullanım kılavuzunu dikkatlice okuyarak sorunları önceden çözebilirsiniz.

Eğer aldığınız üründen memnun kalmazsanız ise bu durumda tüketicinin hakları devreye girer. Üründe kalıcı bir sorun varsa ve garanti kapsamındaysa, ürünü satın aldığınız yere başvurarak sorunu çözebilirsiniz. Ancak, ürünün sizin kullanımınızdan kaynaklanan bir sorun olduğunu düşünüyorsanız da bu durumu kabul etmek ve gerekli adımları atmak önemlidir.

Genel olarak, bilinçli bir tüketici olmak, tüketici haklarınızı bilmek ve bu hakları kullanabilme becerisine sahip olmak anlamına gelir. Aldığınız ürünlerle ilgili her türlü sorun karşısında nasıl hareket edeceğinizi öğrenmek ve doğru adımları atmak, size hem zaman hem de maddi açıdan kazanç sağlayacaktır. Tüketici olarak haklarınızı kullanmak ve bilinçli alışveriş yapmak, sizi koruyan bir kalkan oluşturacaktır.
 

Okul Kuralları İle İlgili Afiş

Harezmi Kimdir? Kısaca Hayatı

Geri
Üst Alt