Bir yerimiz yandığında ne yapmalı?
Yanığa ne iyi gelir?
- Buzlu olmayan soğuk su. Küçük bir yanık yaşadığınızda yapmanız gereken ilk şey, yaklaşık 20 dakika boyunca yanık alanın üzerine serin su uygulamaktır.
- Serin kompresler.
- Antibiyotikli merhemler.
- Aloe vera.
- Bal.
- Güneşe maruz kalımı azaltmak.
- Kabarcıklara dokunmamak.
- Hafif bir ağrı kesici almak.
Itfaiyenin telefon numarası nedir?
Itfaiyenin telefon numarası nedir?
İtfaiye'nin numarası 110 iken artık 112 acil çağrı merkezine bağlanmıştır. Artık herhangi bir yangın durumunu ihbar etmek için 112 nolu acil durum hattı aranmalıdır. İtfaiye ile birlikte ambulans, jandarma, polis, sahil güvenlik ve orman yangın ihbarlarında da 112 nolu acil yardım çağrısı aranmaktadır.
Önemli telefon numaraları nelerdir?
Önemli telefon numaraları nelerdir?
ÖNEMLİ NUMARALAR
- Yangın İhbar 110.
- Hızır Acil 112.
- Bilinmeyen Numara 11818.
- Posta Kodu Danışma 119.
- Telefon Arıza 121.
- Doğrudan Başbakanlık (BİMER) 150.
- Alo 153 (Belediye Beyaz Masa)
- Polis İmdat 155.
110 Hangi?
110 Nerenin Numarası 110 Yangın İhbar/İtfaiye 'ye a ait bir telefon numarasıydı. Başta ormanlar ve evler olmak üzere yanan ve yanma tehlikesi bulunan yerler için 110 nolu telefon aranmaktaydı.
110 hangi durumlarda kullanılır?
110 hangi durumlarda kullanılır?
Yangın, doğal afet, trafik kazası, patlama (infilak) vb. kurtarma hizmetleri için 110 nolu telefonu aramanız ücretsizdir.
173 numara nereye ait?
173 numara nereye ait?
Bu hattan sosyal haklarınızı öğrenebilirsiniz. İş kanunu ile ilgili sorularınıza cevap bulabilirsiniz. Vatandaşlar bu hattı arayarak her türlü soru ve şikâyetlerini iletebilirler.
186 hangi kuruma aittir?
186 BEDAŞ'a ait bir çağrı merkezi numarasıdır. 186'yı arayan vatandaşlar arıza bildirimi, sokak aydınlatma, kaçak ihbar, sayaç değişikliği ve mühürleme talebi, kesme-açma işlemleri, fatura itiraz, borç sorgulama, öneri ve şikayet konularında hizmet ve bilgi alabilmektedir.
186 nasıl şikayet edilir?
186 nasıl şikayet edilir?
Ancak Türkiye çapında tüm illerde elektrik ihbar ve şikayet hattı numarası 186'dır ve bulunduğunuz bölgede bu numarayı arayarak müracaatınızı yapabilirsiniz. Görevli elektrik dağıtım şirketleri tarafından alınan ihbar ve şikayetler 15 iş günü içinde telefon ile, internet üzerinden veya yazılı olarak kişiye bildirilir.