- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 993
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 1.765
- Meslek
- Webmaster
Çalışma Belgesi özellikleri nelerdir?
Çalışma Belgesinde yer alması gereken başlıca içerikler 4857 sayılı kanunun 28. maddesi gereğince; işçinin işinin türü ve çalışma süreleridir. Ayrıca; İşçinin adı, soyadı, mesleği yer almalıdır. İşçinin adresi, doğum tarihi, TC kimlik numarası ve SGK sicil numarasının bulunması gerekmektedir.
Çalışma belgesi nerelerde kullanılır?
Çalışma belgesi çalıştığımız iş yerinden alınır. İşten ayrılma durumlarında bu belge istenir. İşveren bu belgeyi hazırlayıp işçiye teslim etmesi gerekir. Eğer işveren bu belgeyi teslim etmezse 4857 sayılı iş kanunun 99'uncu maddesi uyarınca işçi işyerine tazminat isteyebilir.
İş belgesi nedir?
Çalışma belgesi, işçinin işe giriş tarihi ile işten ayrılma tarihinin yazılı olduğu resmi belgelerdir. İş başvurularında referans olarak kullanılan bu belgeler, personelin hangi kurumda ne kadar çalıştığını kanıtlamak için doldurulur.
İş yerinden çalışma belgesi nasıl alınır?
Çalışma izin belgesi e-Devlet üzerinden alınıyor. Başvuru esnasında bu belgeyi alacak vatandaşların; T.C. Kimlik Numarası, Ad-Soyad, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Görevi, İşe Başlama Tarihi, İşten Çıkış Tarihi, Bölümü ve İşçinin İşinin Türü bilgilerini doldurmaları gerekiyor.
Çalışma belgesi stajyere verilir mi?
performans ve mesleğe ilişkin diğer yeteneklere ancak stajyerin talepte bulunması halinde çalışma belgesinde yer verilir. Stajyere eğitimin işveren dışındaki bir kişi tarafından verilmesi halinde, işverenin yanı sıra eğitim veren kişinin de çalışma belgesini imzalaması gerekir12.
Çalışma belgesi vermek zorunlu mudur?
Çalışma belgesi genel anlamda değerlendirildiğinde Borçlar Kanunu 426. maddesi gereğince "İşveren, işçinin isteği üzerine her zaman, işin türünü ve süresini içeren bir hizmet belgesi vermekle yükümlüdür.
Çalışan kişi staj yapabilir mi?
Evet yapabilirsiniz. Günümüzün ekonomik şartları gereği, bir işyerinde ücretli olarak çalışmakta olan (ve bu durumunu; maaş bordrosu, ücret belgesi, kurum kimliği, resmi yazı vs. ile sınıf danışmanı veya program koordinatörüne ispat eden) öğrencilerimizin halen çalıştıkları yerde staj yapmalarında sakınca yoktur.
E devletten çalışma izni nasıl alınır?
* E devlet sistemine giriş yapınız. * Arama boşluğu kısmına E-Başvuru yazınız. * Ekranda gözüken Başvuru Türü bölümünden Çalışma Muafiyet İzin İşlemleri bölümünü seçiniz. Ardından Alt Başvuru Türü için Çalışma İzin Belgesi Verilmesi kısmını seçiniz.