- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.207
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 475
- Puan
- 83
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- -145
Cemaat ve tarikat arasındaki fark nedir?
Cemaat veya Cemaât (Arapça: جَمَاعَة), dinde bir fikir , kitap , şeyh , imam , veli , alim veya ibadet için bir araya gelen topluluklara denir. İslâm'da ayrıca tasavvuf ve benzeri hareketlerde, belli bir görüş ve inanca sahip gruplar için de kullanılır. Tasavvuf cemaatine tarikat denmektedir.
Cemaat ile namaz kılmamak günah mı?
Peygamber (s.a.s.), "Üç kişi bir köyde veya kırda bulunur ve namazlarını cemaatle kılmazlarsa, şeytan onlara hâkim olur. Öyleyse cemaatten ayrılma. Çünkü kurt ancak sürüden ayrılan koyunu yer." (Ebû Dâvûd, Salât, 47) buyurmaktadır.
İmam okurken cemaat okur mu?
"Hanefî mezhebine göre cemaatle namaz kılarken, imama uyan kimse Fâtiha'yı ve ardından okunan âyet veya sûreyi imam ile birlikte okumaz. İmama uyan kimseden, namazda Kur'an okuma yükümlülüğü tamamen düşer (Mevsılî, el-İhtiyâr, I, 170-171). Şâfiî ve Hanbelî mezheplerine göre ise okuma yükümlülüğü tamamen düşmez.
Namaz kılmak zorunlu mudur?
İslam'ın 5 şartından biri olan namaz kılmak, Müslüman olan, ergenliğe girmiş olan ve akıllı olan herkes için farzdır. Yani ilk olarak namaz kılmanız için Müslüman olmanız yani iman etmeniz gerekmektedir. Eğer iman etmeyen biriyseniz namaz sizin için farz olmamaktadır. Diğer bir durum ise ergenlik durumudur.
Cemaat ile namaz kılmanın hükmü nedir?
İnsanlar birbirinden haberdar olarak dayanışma içinde olur. Hatta bazı Hanefî ve Mâlikîlere göre ise, cuma namazı dışında bulunan farz namazlarını cemaatle kılmak, gücü yeten erkekler için sünnettir. Bu nedenle cemaate engel bir durum söz konusu olmadığı sürece cemaat ile birlikte namaz kılmak çok önemlidir.
İmama uyan kişi duaları okur mu?
Şâfiî ve Hanbelî mezheplerine göre ise okuma yükümlülüğü tamamen düşmez. İmama uyan kişi, imamın sessiz okuduğu namazlarda, namaz başından itibaren Fâtiha ve sûreyi okur. Sesli okunan namazlarda ise, imamın Fâtiha'yı bitirip kısa ara vermesi esnasında sadece Fâtiha'yı okur (Şirbînî, Muğni'l-muhtâc, I, 249-250).