- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.344
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.294
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 6.172
- Meslek
- Webmaster
Çok noktalı enjeksiyon ne demek?
MPFI (Multi Point Fuel İnjection) olarak kısaltılan çok noktalı enjeksiyon, yakıtı bir emme manifoldundaki merkezi bir noktadan ziyade her bir silindirin emme supabının hemen arkasına, emme portlarına enjekte eden bir sistemdir. Bu sistem de her bir silindire uygun zamanda uygun miktarda yakıt püskürtülür.
Tek nokta enjeksiyonlu çok nokta enjeksiyon mu?
Tek noktadan yakıt enjeksiyon sistemi günümüzde emisyon değerleri ve daha çok verimlilik için çok fazla tercih edilmemektedir. Çok nokta enjeksiyon sistemi genellikle atmosferik motorlarda, ve artık çok noktadan daha fazla tercih edilen direkt enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır.
Çoklu enjeksiyon nedir?
Çoklu enjeksiyon nedir?
Bazı durumlarda (çok yavaş gitmek gibi) piston yukarı ulaşana kadar yakıt enjekte edilmeyebilir. Veya ilk karışım ateşlendikten sonra, aracın gücünü arttırmak için 2-3 kez yakıt püskürtmesi de yapılabilir. Buna çoklu enjeksiyon (multiple injection) denir.
Yakıt püskürtme sistemi nedir?
Yakıt enjeksiyonu, içten yanmalı motorlarda yakıtın silindire ulaşması sistemine verilen ad. Modern uygulamalarda yakıt enjeksiyonu motor yönetim sisteminin birçok görevinden biridir. Benzinli motorlarda karbüratör, yakıt enjeksiyonu sisteminin geliştirilmesinden önce kullanılan en önemli bileşenlerden biriydi.
Tek nokta enjeksiyon arızası nasıl anlaşılır?
Aracınızda motor enjeksiyon arızası mevcut ise karşılaşabileceğiniz diğer sorunlar şunlardır;
- Araç içerisinde kötü koku oluşumu meydana gelir.
- Motorunuz arıza verir.
- Motor çekiş performansı düşer.
- Yakıt tüketimi artar.
- Egzozda hasar ya da bozulma oluşur.
- Araçtan siyah duman çıkar.
Tek nokta enjeksiyonlu nedir?
Tek nokta enjeksiyonlu nedir?
Tek nokta enjeksiyon sistemi, yakıtın tek bir enjektör vasıtasıyla manifolda püskürtüldüğü sistemdir. Karbüratör benzin otomatiğinden gelen benzin ile hava filtresinden geçerek gelen havayı karıştırarak emme manifoldu üzerinden silindirlere gönderir. Tek nokta enjeksiyon sisteminde karbüratör bulunmaz.