Modoratör
Yeni Üye
Değer zinciri Yönetimi Nedir?
Değer Zinciri Yönetimi Nedir? "Değer Zinciri Yönetimi kurumun başarısı ve firmanın rekabetçiliğini etkileyen en önemli unsurların başında gelmektedir. Firmanın değer zincirinin neresinde yer alacağı, neyi üreteceği ve neyi başkasından satınalacağı karmaşık bir yapının eseridir."
Zincir modeli nedir?
Zincir Modeli: Tüm üyeler birbiriyle iletişim kurabilir ancak bazı kısıtlamalar söz konusudur, iletişim üyelerin birbirine yakınlık derecesine göre işlenir. Ortadaki üyeler hem altındaki hem de üstündeki üyelerle iletişim kurabilir, uçta kalan üyeler ise sadece altındaki veya üstündeki üyelerle iletişim kurabilirler.
Beş güç modeli nedir?
Beş güç modeli nedir?
Porter'ın beş güç modelinde; sektördeki rakipler arasındaki rekabetin şiddeti, müşterilerin pazarlık gücü, tedarikçilerin pazarlık gücü, sektöre yeni girebilecek işletmelerin oluşturduğu tehdit, işletmenin ürününe alternatif olabilecek ikame ürünlerin oluşturduğu tehdittir.
Değer zincirini oluşturan temel faaliyetler nelerdir?
Değer zincirini oluşturan temel faaliyetler nelerdir?
Değer Zincirinin Birincil Faaliyetleri
- Gelen Lojistik: Üretim sürecine hazır tüm hammaddelerin alınması, depolanması ve envanter yönetimi.
- Operasyonlar:
- Giden Lojistik:
- Pazarlama ve Satış:
- Hizmetler:
- Altyapı:
- İnsan Kaynakları Yönetimi:
- Teknolojik Gelişme:
CPI ve SPI nedir?
Cost Performance Index(CPI): CPI= EV/AC < 1 ise kazanılanın üstünde bir harcama yaptık demektir. Schedule Variance (SV): SV=EV-PV < 0 ise planladığım bütçeye göre takvimin gerisindeyim. Schedule Performance Index (SPI): SPI= EV/PV < 1 ise kazanılan değer, planladığımız değerin altında kalmış demektir.
Kazanılmış değer Yönetimi Nedir?
Proje performansı ve gelişimini değerlendirmek için kapsam, zaman çizelgesi ve maliyet ölçümlerini birleştiren bir metodoloji olan Kazanılmış Değer Yönetimi proje yöneticilerine projelerinin durumunu gösterir. Proje verimliliğini göstermek için yaygın olarak kullanılır.
Salkım modeli nedir?
Salkım modeli nedir?
Ortadaki üyeler hem altındaki hem de üstündeki üyelerle iletişim kurabilir, uçta kalan üyeler ise sadece altındaki veya üstündeki üyelerle iletişim kurabilirler. Bilgiler kademe olarak atladığından doğruluk olasılığı ve hızı azalabilir.