Son Konular

Deneyime dayali gelisim nedir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Deneyime dayalı gelişim nedir?


Deneyimsel Öğrenme Döngüsü Deneyimsel Öğrenme Teorisi, Uygulama-Yansıtma ve Deneyimleme-Soyutlama ile ilgili ikili diyalektiğin çözümlenmesi ile ilerleyen bir öğrenme döngüsüne dayalıdır. Öğrenme deneyimin dönüştürülmesi yoluyla bilginin yaratılmasını sağlayan süreç" olarak tanımlanır.

Overfitting neden olur?


Değişkenleri Azalt Model girdilerini azaltabilirsin, çok fazla değişken modelin aşırı öğrenmesine sebep olabilir. Temel Bileşen Analiz (PCA) kullanarak değişken sayısını indirmiş, birbiri ile korelasyonlu olan girdileri elemiş olursun. Doğru açıklayıcı değişkenleri bularak basit bir model kurmak daha mantıklıdır.

Insanın kendini görüş ve algılayış biçimi aşağıdaki kavramlardan hangisini açıklamaktadır?


Insanın kendini görüş ve algılayış biçimi aşağıdaki kavramlardan hangisini açıklamaktadır?
Kohut (1971)'un öncülüğünde gelişen ve çağdaş Psikanalitik kuramlardan biri olan kendilik psikolojisi, kendiliği (self), benlik (ego) içinde yer alan bir kendilik tasarımı (self-representation), kişinin kendini algılayış biçimi ve kendisiyle ilgili imgeler bütünü şeklinde düşünmüştür.

Çocukluk çağı hangi yaş aralığı?


Genel olarak doğumdan sonraki ilk 2 yıl bebeklik, 3-6 yaş ilk çocukluk (oyun), ilkokul yıllarını kapsayan 7-11 yaş ikinci çocukluk , 12-18 yaş ergenlik dönemi olarak kabul edilir.

Öz benlik algısı nedir?


Benlik algısı doğuştan ve çevrenin etkisiyle 2 yaşlarından itibaren oluşmaya başlayan, olumlu veya olumsuz olarak şekillenebilen, kişinin kendisi ile ilgili algılarının bütünüdür.

1 3 yaş dönemi nedir?


1 3 yaş dönemi nedir?
Çocuğunuzun kavrama, karar verme, planlama, öğrenme ve problem çözme yetisini etkiler.1-3 yaş arası dönem çevreyi keşfetme ve hızlı dil gelişimi dönemidir. Bu dönemde oyun, özellikle de ebeveynle oyun, çocuğunuzun öğrenme sürecindeki en önemli aracıdır. Nesne sürekliliğini öğrenir.

Yaş grupları nelerdir?


0-17 yaş arası: Ergen yaş aralığı. 18-65 yaş arası: Genç yaş aralığı. 66-79 yaş arası: Orta yaş aralığı 80-99 yaş arası: Yaşlı

Doğal öğrenme deneyimi nedir?


Her deneyişimiz bize bir deneyim sağlar. Bu deneyimin üzerine düşünürüz, analiz ederiz, kendi deneyimimizi ve başkalarının deneyimlerini gözlemleriz. Bu analiz ve gözlemler bize yeni çıkarımlar ve fikirler verir. Bu yeni fikirleri uygular ve bu uygulamadan da doğal olarak yeni bir deneyim elde etmiş oluruz.

Somut deneyim nedir?


Somut deneyim nedir?
O an yaşanan veya somut deneyimler => gözlem ve yansıtma yaratır. Gözlemler ve yansıtmalar özet kavramlara dönüştürülür. Özet kavramlar aktif biçimde sınanabilecek eylemlerin uygulanışını sağlar. Yapılan eylemler yeni deneyimler yaratır.

Somut yaşantı ne demek?


Somut yaşantı / hissetmeye dayalı: Öğrenciler önyargı oluşturmaksızın yeni yaşantılara açık olmalıdır. Öğrenme hissederek, sezerek ve dokunarak oluşur. Bu öğrenme biçiminde yaşantı ve problemlerle kişisel olarak ilgilenmek ve hissetmek, düşünmekten daha önemli görülmektedir.

Benlik çeşitleri nelerdir?


Benlik çeşitleri Bunlardan bazıları bireysel benlik, kolektif benlik ve sembolik etkileşimci benliktir. Örneğin Freud'un tanımladığı İd, ego ve süperego'dan oluşan psikodinamik benlik içeriği ve dayandığı temeller bakımından bireysel bir benlik türü olarak ele alınabilir.
 
Deneyime dayalı gelişim, bireylerin yaşadıkları deneyimlerden öğrenerek gelişmelerini sağlayan bir süreçtir. Deneyimsel öğrenme döngüsü, deneyimleyerek, uygulayarak, yansıtarak ve soyutlayarak bilgiyi oluşturma ve öğrenme sürecini tanımlar. Bu süreç, öğrenenin deneyimleri üzerinden bilgiyi dönüştürmesini ve yeni bilgileri edinmesini sağlar.

Overfitting, bir makine öğrenmesi modelinin eğitilirken aşırı derecede verileri ezberlemesi ve gerçek dünya verileri üzerinde başarısız olmasına sebep olabilir. Değişkenleri azaltmak, modelin aşırı öğrenmesini önlemek için etkili bir yöntemdir. Temel Bileşen Analizi (PCA) gibi teknikler kullanılarak model girdileri azaltılabilir ve doğru açıklayıcı değişkenler belirlenerek basit bir model kurulabilir.

Insanın kendini algılama ve görme biçimi, kendilik psikolojisi kavramı ile açıklanmaktadır. Kendilik psikolojisi, bireyin kendi kimliği, algıları ve kendisiyle ilgili imgeleri nasıl oluşturduğunu inceler. Çocukluk çağı, genel olarak doğumdan sonraki ilk 18 yaş aralığını kapsar ve farklı dönemlere ayrılabilir.

Öz benlik algısı, bireyin kendisi hakkındaki algılarının bütününü temsil eder. Bu algılar, doğuştan getirilen özelliklerle çevresel etkileşimlerin birleşimiyle şekillenmeye başlar. 1-3 yaş dönemi, çocuğun motor ve dil gelişiminin hızlı olduğu, çevreyi keşfettiği ve oyunun önemli bir öğrenme aracı olduğu dönemi ifade eder.

Doğal öğrenme deneyimi, bireyin yaşadığı her deneyimin üzerine düşünerek, analiz ederek ve yeni fikirler geliştirerek öğrenme sürecidir. Somut deneyim ise anlık deneyimlerin gözlem ve yansıtma yoluyla yeni deneyimlere dönüşmesini ifade eder. Somut yaşantı ise öğrenmenin hissederek, yaşayarak ve dokunarak gerçekleştiği süreci temsil eder.

Benlik çeşitleri arasında bireysel benlik, kolektif benlik ve sembolik etkileşimci benlik gibi farklı türler yer alır. Benlik kavramı, bireyin kimlik algısını, kişisel özelliklerini ve iç dünyasını temsil eder. Freud'un psikodinamik benlik kavramı da bu çeşitlerden birini oluşturur ve İd, ego ve süperego üzerinden bireyin içsel dünyasını açıklar.
 

Ibni sinanin adi nedir?

Gercek ne demek TDK?

  1. Konular

    1. 1.282.560
  2. Mesajlar

    1. 1.683.025
  3. Kullanıcılar

    1. 32.107
  4. Son üye

Geri
Üst Alt