Modoratör
Yeni Üye
Dihedral açısı nedir?
Dihedral, uçak kanatlarının yatay düzleme yaptığı açıya denir. Dihedral açısını, aerodinamiği arttırmak amacıyla 1809'da, George Cayley tarafından bulunmuştur. Dihedral'in aşağı düzleme doğru yaptığı açıya negatif dihedral veya anhedral (unhedral) denir.
Aileron Elevator nedir?
Aileronlar kanadın firar kenarında ve flapların dış tarafında bulunurlar. Kokpitte bulunan lövye yada stick'in sağa – sola hareketi ile kontrol edilirler. Elevator : Uçağın yukarı aşağı (pitch, yunuslama) kontrolünü sağlar.
Istikamet dümeni nedir?
Istikamet dümeni nedir?
Rudder Nedir? Uçağın dikey eksen üzerinde sağa ya da sola doğru döndürülmesini yani burnun sağa ya da sola döndürülmesine sapma (yaw) denir. Bunun için kuyruktaki hareketli dik kısım kullanılır. Buna istikamet dümeni (rudder) denir.
Ikincil kontrol yüzeyleri nelerdir?
Ikincil kontrol yüzeyleri nelerdir?
İkincil uçuş kumanda yüzeyleri ise; fletnerler, flaplar ve slatlardır. Kumanda yüzeyleri teller, çubuklar vb sayesinde kokpitten kumanda alırlar. Kumanda yüzeylerinin yapısı stabilizeler ile aynıdır fakat yapı daha hafiftir ve ön kenarlarında rijitlik sağlamak amacıyla spar vardır.
Uçaklarda ok açısı nedir?
Ok açılı kanatlar, genelde muharebe uçakları olmak üzere jetler, iş jetleri ve ticari uçaklar gibi uçuşunun bir kısmını ses hızına yakın hızlarda gerçekleştiren uçaklarda görülür. Eğer bu kanatlara 10 derece ok açısı verilirse 0.8631 olur. (0.85/cos10).
Dümen sistemi nasıl çalışır?
Gemi dümen sistemi aslında basit bir sistemdir ve sanıldığı gibi komplike bir durum yoktur. Dümeni çalıştıran dişli sistemidir ve siz dümeni hangi yöne çevirirseniz dişlilerde ona göre hareket eder. Sonuç olarak gemi dümeni istediğiniz yöne doğru döner ve sizler rahatlıkla geminizi kullanabilirsiniz.
Dümen nerede?
Dümen nerede?
Dümen (rudder), genellikle kuyruğun art kenarına yerleştirilir. Pilot sol pedala bastığında dümen sola döner ve dümen üzerinde bir yüksek basınç bölgesi oluşur.
Uçuş kontrolleri nelerdir?
Uçuş kontrolleri nelerdir?
Temel kontrol yüzeyleri, hava akışını engelleyip onu bozması ve böylece yüksek basınçlı bir bölge oluşturma prensibiyle çalışır. Temel kontrol yüzeyleri; kanatçıklar (Aileron), irtifa dümeni (Elevator), istikamet dümeni (Rudder) olmak üzere 3 yüzeydir.
Yardımcı uçuş kontrol yüzeyleri nelerdir?
Yardımcı Kumanda Yüzeyleri. uçakların düşük hızlarda, iniş ve kalkışlarında açılarak kanat alanını ve kanat üst yüzey kavisini büyüterek kaldırma kuvvetini artırırlar. Slatlar : Kanadın kamburluğunu artırarak düşük hızlarda kaldırma kuvvetini artırarak uçağın havada tutunmasını sağlarlar.