Modoratör
Efsanevi Üye
Direksiyon kayışı neden kopar?
Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması. Aracın çok fazla zorlanması veya klima kompresörünün vs. kilitlenerek kayışı yerinden atması.
Triger kayışı neden kopar?
Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.
Triger kayışının koptuğu nasıl anlaşılır?
Triger kayışının koptuğu nasıl anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.
Triger gergi bilyası bozulursa ne olur?
Triger gergi bilyası bozulursa ne olur?
Gergi bilyası bozulursa ne olur sorusuna vantilatör kayışının yerinden çıkması sonucu bağlı olan klima kompresörü, alternatör, devirdaim pompası ve eğer aracınız hidrolik direksiyonlu ise direksiyon pompası devre dışı kalacaktır.
Kayış sesi neden gelir?
Kayış, hava şartlarının etkisiyle sertleşir ve ses yapmaya başlar. Eğer bu sesi duymazdan gelirseniz, kayış sıyıracak veya kopacaktır. Aracınızı stop etmediğiniz takdirde, gösterge tablonuzda şarj etmiyor uyarısı göreceksiniz. Direksiyonu çevirmek istediğinizde sertleştiğini göreceksiniz.
V kayış arızası nasıl anlaşılır?
Alternatör Kayışının (V Kayışı) Değişim Zamanı Geldiğinin 6…
- 1- Akü Uyarı Lambası Yanar.
- 2- Motor Soğukken Cıyaklama Sesi.
- 3- Hidrolik Direksiyon Sertleşmesi.
- 4- Yanıp Sönen ve Kararan Işıklar.
- 5- Ani Stop Etme.
- 6- Akünün Bitmesi.
Triger kayışı koparsa masraf ne kadar olur?
Triger kayışı koparsa masraf ne kadar olur?
Triger Koptuğu zaman aracın; Motorundan garip sesler gelmeye başlar. Tam bu esnada muhtemelen pistonların açılma kapanma zamanlamaları bozulur. Pistonların zamansız ve sert çarpmasından dolayı blok eğilir, çatlar. Sonrasında ise, motor en az 3 4 bin Tl civarı masraf çıkarır.