Direkt enjeksiyonlu motor ne demek?
Direkt Benzin Enjeksiyon, benzini doğrudan yanma odasına gönderen bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Çok noktalı yakıt enjeksiyon (MFI) sistemi ile donatılmış bir motor gibi, her silindir için ayrı bir yakıt enjektörü bulunur. Emme sırasında herhangi bir zamanda enjekte edilebilir.
Port enjeksiyon nedir?
MPI (Multi point injection) çok noktadan enjeksiyon sistemine, port enjeksiyon sistemi de denir; çünkü yakı emme supaplarından hemen önce, emme portuna püskürtülmektedir. Enjeksiyon (yakıt püskürtme) miktarı ve enjeksiyon zamanlaması, ECU kumandasında ayarlanır ve enjektör tarafından gerçekleştirilir.
Enjeksiyonlu motor nasil calisir?
Piston üst ölü merkeze yaklaştıkça hava / yakıt karışımı sıkıştırılır ve bir kıvılcımla ateşlenir. Patlayan hava / yakıt karışımı pistonu aşağı iten ısı ve basınç oluşturur. Egzoz zamanlaması sırasında, yanmadan dolayı oluşan egzoz gazları silindirin dışına atılır.
Karbüratör hangi araçlarda olur?
Karbüratör hangi araçlarda olur?
Karbüratör Nedir?
- Araba :Opel – Renault – Hyundai – Toyota – Ford – Volkswagen – Nissan – Citroen – Peugeot – BMW – Mercedes – Audi.
- Ticari :Fiat Doblo – Fiat Florino – Ford Tourneo Connect – Ford Transit – VW Transporter – VW Caddy – Citroen Berlingo.
MPI yakıt sistemi nedir?
MPI yakıt sistemi nedir?
Çok Noktadan Enjeksiyon Sistemi (MPI) Çok nokta yakıt enjeksiyon sistemi, tek nokta gibi elektronik olarak aynı prensiple çalışsa da emme manifoldunda tek bir yakıt enjektörü yerine her silindir için 1 tane yakıt enjektörü bulunur. Her silindire aynı miktarda yakıt sağlanabildiği için daha verimlidir.
Enjeksiyonlu yakıt sistemi nedir?
Yakıt enjeksiyonu, benzinli motorlarda yakıtı silindirlere yollayan sistemdir. Eski tip motorlarda karbüratör sisteminin yaptığı işi modern motorlarda enjeksiyon sistemleri devralmıştır. Artık yeni nesil benzinli atmosferik veya şarjlı motorlarda enjeksiyon sistemleri kullanılmaktadır.
Tek nokta enjeksiyonlu çok nokta enjeksiyon mu?
Tek noktadan yakıt enjeksiyon sistemi günümüzde emisyon değerleri ve daha çok verimlilik için çok fazla tercih edilmemektedir. Çok nokta enjeksiyon sistemi genellikle atmosferik motorlarda, ve artık çok noktadan daha fazla tercih edilen direkt enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır.