Son Konular

Duygu ve davranis bozuklugu olan cocuklarin egitimlerinde asagidaki modellerden hangisi daha etkili sonuclar vermektedir?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.207
Çözümler
4
Tepkime puanı
454
Puan
83
Yaş
36
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
-145

Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimlerinde aşağıdaki modellerden hangisi daha etkili sonuçlar vermektedir?​

Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimlerinde yaygın olarak Davranışçı Mo- del temel alınmaktadır. Bu Model çerçevesinde "sosyal becerilerin öğretimi", "alternatif tep- kilerde bulunma" ve "kendini yönetme" üzerinde durulmaktadır.

Duygu davranış bozukluğu olan öğrencilere nasıl Davranmali?​

Olumsuz davranış ortaya çıktığı durumlarda çocuğun dikkati olumlu bir etkinliğe yönlendirilmelidir. Çocuğun davranışlarına şiddetle karşılık verilmemelidir. Davranışla ilgili olay anında değil sakinken konuşulmalıdır, Çocuğa alabileceği sorumluluklar verilmeli, başarma duygusu yaşatılmalıdır.

Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların sınıf ortamında en sık görülen dışa yönelim davranışı nedir?​

Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların sınıf ortamında en sık görülen dışa yönelim davranışı nedir?
Dışa Yönelim Bozuklukları Bu davranışların bazı örnekleri okuldan kaçma, kavga etme başkalarına acımasızca davranma, yalan söyleme hile yapma ve başkalarının mallarına ve eşyalarına zarar vermedir.

Duygusal bozukluğa neden olan faktörler?​

Duygusal bozukluğa neden olan faktörler?
Nedenleri
- Etkili davranış ve sınıf yönetimi tekniklerinin kullanılmaması
- Etkili öğretim yapılmaması
- Öğrencilerin bireysel özelliklerine duyarsız kalınması
- Beklentilerin öğrenci düzeyleriyle uyuşmaması
- Öğretilen becerilerin öğrenciler için ilginç ve işlevsel olmaması
- Öğrencilere uygun modeller sunulmaması

Duygu davranış bozukluğu hangi durumlarda ortaya çıkmaktadır?​

Bu davranışların birçok sebebi olabilir. Çocuğun psikolojik özellikleri, aile ortamında yaşadıkları, okul ile uyumsuz olmasına sebep olan durumlar, kötü rol model alma, kitle iletişim araçlarının etkileri ve birçok etken çocuklarda sürekli olarak tekrarlanan problem davranışlar oluşturabilir.

Dışa yönelim bozukluğu nedir?​

Dışa yönelim davranış problemleri; saldırganlık, öfke, karşıt olma, hiperaktivite ve dikkat eksikliği gibi davranış bozukluklarını içermektedir. İçe yönelim problem davranışlar ise çevre tarafından kolaylıkla fark edilemeyen davranış bozukluklarıdır.
 
Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitiminde etkili sonuçlar alınması için farklı modeller ve yöntemler kullanılabilir. Bu modeller arasında Davranışçı Model, Kognitif Davranışçı Model ve Duygusal Zeka Modeli gibi yaklaşımlar bulunmaktadır.

1. **Davranışçı Model:** Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitimlerinde sıkça kullanılan bir modeldir. Bu modelde, sosyal becerilerin öğretilmesi, alternatif tepkilere yönlendirme ve kendini yönetme becerilerinin geliştirilmesi üzerinde durulur. Öğrenciye istenmeyen davranışların yerine istenilen davranışları yapması öğretilir.

2. **Kognitif Davranışçı Model:** Bu modelde, çocukların düşünceleri, inançları ve değerleri üzerinde durulur. Olumsuz davranışların temelinde yatan düşüncelerin değiştirilmesi, pozitif düşünce ve inançların geliştirilmesi amaçlanır.

3. **Duygusal Zeka Modeli:** Bu modelde duygusal zeka üzerinde durularak çocukların duygularını tanımaları, ifade etmeleri ve yönetmeleri konusunda destek alırlar.

Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklara yaklaşım konusunda ise olumlu bir etkileşim kurmak ve destekleyici bir ortam sağlamak önemlidir. Olumsuz davranışlar karşısında sakin bir şekilde iletişim kurulmalı, çocuğun duygularını anlamaya çalışılmalı ve ona uygun stratejilerle destek olunmalıdır. Ayrıca, çocuğa sorumluluk vermek, başarı duygusunu yaşatmak ve pozitif geribildirimlerle desteklemek de önemli bir rol oynamaktadır.

Duygusal bozukluğun ortaya çıkmasına neden olan faktörler arasında etkili davranış ve sınıf yönetimi tekniklerinin kullanılmaması, etkili öğretim yapılmaması, öğrenci bireysel özelliklerinin dikkate alınmaması, beklenen becerilerin öğrenci düzeylerine uygun olmaması gibi durumlar yer almaktadır.

Dışa yönelim davranışları arasında okuldan kaçma, kavga etme, başkalarına zarar verme gibi davranışlar sıkça görülebilir. Bu gibi davranışlar genellikle saldırganlık, öfke, karşıtlık, hiperaktivite ve dikkat eksikliği gibi sorunları içerirken, içe yönelim problemleri çevre tarafından daha az fark edilebilir ve genellikle üzerinde durulması gereken sorunlar olabilir.
 

Messenger konusma balonu nasil acilir?

Dudak kurumasi neden olur nasil gecer?

  1. Konular

    1. 1.260.959
  2. Mesajlar

    1. 1.658.363
  3. Kullanıcılar

    1. 31.210
  4. Son üye

Geri
Üst Alt