Son Konular

E-ticaret firmalarına yeni düzenleme: Bildirmeyene ceza geliyor! Sosyal medya fenomenleri...

Katılım
21 Haziran 2022
Mesajlar
125.437
Tepkime puanı
4
Puan
38
Credits
1.235.839
396


2025 yılı için e-ticarette 5 trilyon TL, e-ihracatta ise 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşılması hedefi koyan Ticaret Bakanlığı, sektörün hareket ve denetim alanını belirleyen yasal külliyatı tamamladı.HÜLLE REKLAMA İZİN VERİLMEYECEKE-Ticaret Kanunu'nu destekleyici alt mevzuatların tamamlanmasıyla birlikte bakanlık bundan sonraki süreçte sadece denetime odaklanacak. Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı (ETAHS) ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar (ETHS) Hakkında Yönetmelik kapsamında platformların reklam bütçelerinin yüzde 25'ine kadar yapılan sponsorluk harcamalarına yönelik tanınan istisna yüzde 50'ye çıkarıldı.

HÜLLE REKLAMA İZİN VERİLMEYECEK


Ayrıca platformların aracılık hizmeti sunduğu firmalara veya üçüncü kişilere, reklam yaptırarak reklam bütçesini aşması ve bu harcamalarında maliyetine katlandığı tutara Bakanlığa yaptığı bildirimde yer vermemesi halinde Bakanlığı aldattıkları varsayılacak.
Yani e-ticaret platformları bundan sonra Youtube, sosyal medya ve influencerlara yaptırdıkları reklamlardan da sorumlu olacak ve bunları bakanlığa bildirecek. Bildirmeyene cezai işlem uygulanacak.
Öte yandan komisyon indirimleri de bakanlık tarafından denetim altına alınacak. Büyük ölçekli işletmelerin komisyon indirimi belirli bir sınır dahilinde yapması sağlanarak aşırı indirimlerle haksız rekabet oluşumu önlenecek.İŞLETMELER DİLEDİKLERİ PAZAR YERİNDE SATIŞ YAPABİLECEKLERTicaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Daire Başkanı Çağatay Yasin Karaboğa, Linkedin'de yaptığı değerlendirmede elektronik pazaryerlerinin indirim bütçelerine ilişkin, "Toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata aktif katılımının sağlanması amacıyla Bakanlığın önceden onayı alınmak suretiyle alıcı ve işletmelere sağlanan fayda ve indirimler platformların indirim bütçesi kapsamında değerlendirilmeyecek" dedi.

İŞLETMELER DİLEDİKLERİ PAZAR YERİNDE SATIŞ YAPABİLECEKLER


Karaboğa, cezai şartı gerektiren durumun belge ve kayıtlar ile tespit edilebildiği durumlar hariç olmak üzere e-ticaret platformları tarafından satıcıdan açıklama talep edilmeden cezai şart uygulanamayacağına ilişkin de düzenleme yapıldığını kaydetti.
Karaboğa ayrıca satıcıların diledikleri elektronik ticaret pazar yerlerinde faaliyet göstermesinin kolaylaştırılması amacıyla satışlarına ilişkin verileri bedelsiz alabilmelerine imkân tanındığını da anlattı.
ETİD: TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ

ETİD: TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ


Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ise konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Ticaret Bakanlığımızın e-ticaret alanındaki düzenlemeleri ile sektörümüzün önümüzdeki dönemde de gelişmeye devam edeceğine inanıyor aynı zamanda yasa ve yönetmeliklerin değişikliklerle birlikte uygulanmasının sektörümüzün ekonomiye katkısını artıracağını düşünüyoruz. ETİD olarak söz konusu uygulamaların sektörümüz adına takipçisi olacağız" ifadelerini kullandı.PARASAL EŞİKLER ARTIRILDIÖte yandan, sektörde yerli firmaları ve küçük esnafı korumak için getirilen lisans ücretinin belirlenmesini öngören parasal eşikler de artırıldı. 2025 yılı eşik değerlerinin belirlenmesine esas teşkil eden elektronik ticaret hacmindeki yıllık değişim yüzde 62,29 olarak gerçekleşti. Buna göre, parasal eşik orta ölçekte 53 milyar 475 milyon TL, büyük ölçekte 160 milyar 426 milyon TL, çok büyük ölçekte ise 320 milyar 852 milyon TL olarak baz alınacak. Ayrıca bir takvim yılındaki net işlem hacmi 347 milyar 589 milyon TL'yi geçen e-ticaret platformlarına yaptırım uygulanacak.

PARASAL EŞİKLER ARTIRILDI

Haberler | Güncel Haberler | Son Dakika Haberler





Bu haber Frmsitesi.com.TR'den alınmıştır.

 
E-ticaret firmalarına getirilen yeni düzenlemeler hakkındaki bilgiler için teşekkür ederim. Ticaret Bakanlığı'nın, 2025 yılı için e-ticaret ve e-ihracat büyüklüğü hedeflerini belirlediği ve sektörü denetim altına alacak yasal düzenlemeleri tamamladığı konusundaki bilgilendirme ilginç ve önemli detaylar içeriyor.

Buna göre, Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcılar ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcıları ile ilgili yeni yönetmelikler doğrultusunda platformların reklam bütçelerine yapılan sponsorluk harcamalarında tanınan istisna oranının yükseltilmesiyle birlikte, hülle reklamlara izin verilmeyeceği vurgulanıyor. Ayrıca, platformların reklam harcamalarını aşmaları durumunda bakanlığa bildirim yapmamaları halinde cezai işlemlerle karşılaşabilecekleri belirtiliyor.

Bunun yanı sıra, komisyon indirimlerinin denetime alınacağı ve aşırı indirimlerle haksız rekabetin önüne geçileceği haberde yer alıyor. Büyük ölçekli işletmelerin belirli bir sınır dahilinde komisyon indirimi yapması sağlanarak adil rekabetin destekleneceği bildiriliyor.

Ayrıca, satıcıların diledikleri e-ticaret pazar yerlerinde faaliyet göstermelerinin kolaylaştırılması amacıyla düzenlemelerin yapıldığı ve bu konuda ETİD'in sektör adına takipçisi olacağı ifade ediliyor. Ayrıca, parasal eşiklerin artırıldığı ve yerli firmalar ile küçük esnafı korumak için getirilen lisans ücretlerine ilişkin düzenlemenin sektörde nasıl etkiler yaratacağına dair bilgiler veriliyor.

Bu düzenlemelerin e-ticaret sektöründe nasıl bir değişime yol açacağını görmek ilginç olacak. Güncellemenin sektöre ve tüketicilere nasıl yansıyacağını zaman gösterecek. Herkesin adil bir ortamda rekabet etmesi ve tüketicilerin haklarının korunması açısından bu tür düzenlemeler önemli bir adım olabilir.
 

Benzer Konular

E-ticaret sektörüne yeni düzenleme: Reklam harcamaları bakanlığa bildirilecek Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe adil rekabeti sağlamak amacıyla yeni yönetmelikleri hayata geçirdi. Artık platformlar, reklam harcamalarını Bakanlığa bildirmediği takdirde cezai yaptırımla karşılaşacak. 2025...
Cevaplar
1
Görüntüleme
11
E-Ticaret Pandemide ne kadar büyüdü? Türkiye’de e-ticaret hacminin ileriki dönemlerde daha da büyüyeceğini belirten Nart, “Türkiye’de e-ticaret rakamları pandemi döneminde astronomik bir şekilde artmış durumda. 300 milyar TL büyüklüğe koşan Türkiye e-ticaret sektörü, pandemiyle birlikte yüzde 66...
Cevaplar
0
Görüntüleme
17
E Ticaret gereklilikleri nelerdir? e-Ticarete Nasıl Başlanır? Gereklilikler Nelerdir? - Sattığınız Ürün veya Hizmeti Belirleyin. - Bir Dropshipper (Tedarikçi) ile Anlaşın. - Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla Temasa Geçin. - Mağazanıza Bir İsim Verip Alan Adınızı Alın. - Sitenizi Satış Odaklı Olarak...
Cevaplar
1
Görüntüleme
6
E Ticaret gereklilikleri nelerdir? e-Ticarete Nasıl Başlanır? Gereklilikler Nelerdir? - Sattığınız Ürün veya Hizmeti Belirleyin. - Bir Dropshipper (Tedarikçi) ile Anlaşın. - Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla Temasa Geçin. - Mağazanıza Bir İsim Verip Alan Adınızı Alın. - Sitenizi Satış Odaklı Olarak...
Cevaplar
1
Görüntüleme
12
E-ticaret işi için hangi sektör yapılır? Uzmanlara göre yeni dönemde e-ticarette öne çıkacak sektörler ise marketler, gıda, temizlik, medikal, pet shop, çocuk giyim ve oyuncak sektörü olacak. Covid-19 ile birlikte dijitalleşme ve elektronik ticaret daha da önem kazandı. E-ticaret hizmetleri...
Cevaplar
1
Görüntüleme
12
  1. Konular

    1. 1.281.437
  2. Mesajlar

    1. 1.679.304
  3. Kullanıcılar

    1. 31.810
  4. Son üye

Geri
Üst Alt