- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.367
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.355
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 6.665
- Meslek
- Webmaster
Eğitim ideali nedir?
Eğitim ideallerin ortak bir yanı, baştan belirlenen bir ideale ve mitlere göre bir insan yetiştirme programına sahip olmaları; bunun sonucunda da ne özgür düşünebilen ne de bilgi üretebilen insan yetiştirebilmeleri. Türkiye'de, aslında aynı ortak paydada buluşan üç farklı eğitim idealinden bahsedebiliriz.
Ilk yenileşme hareketleri döneminde hangi eğitim kurumları geliştirilmeye çalışılmıştır?
Ilk yenileşme hareketleri döneminde hangi eğitim kurumları geliştirilmeye çalışılmıştır?
Maârif Nizamnamesi ülke çapında Sıbyan, Rüştiye, İdadi ve Sultani okulları, İstanbul'da ise Darülfünun, Darülmuallimin, Darülmuallimat ve Kız Rüştiyeleri açıl- masını öngörmüştür. Osmanlılarda sıbyan mektepleri, Tanzimat Dönemi sonlarına kadar en yaygın temel eğitim kurumu olma özelliğini korumuştur.
Eğitimde yenileşme nedir?
Eğitimde yenileşme nedir?
Eğitimde Yenileşme ve Reform Yenilik; ✓ Bir toplumda bireyler için yeni olan süreçleri ifade etmektedir. ✓ Alışılagelen süreçlerden ayrılma ve yeni etkinliklere girişmedir. ✓ Bir sosyal sistemde, bireylerin davranış biçimlerindeki değişmelerdir.
Osmanlı'da medresede verilen eğitim hangi seviyelerden oluşmaktadır?
Medrese sıbyan mektebinden sonra orta, lise, yüksek okul ve üniversite eğitimi veren, İslami kimliği sebebiyle sadece müslümanların devam ettiği bir eğitim kurumu özelliğindedir.
Ortaçağ eğitim anlayışı nedir?
Ortaçağ eğitim anlayışı nedir?
Ortaçağda çoğu manastır kendi faaliyetlerini yürütebilmek için gerekli genç elemanları bağlı oldukları tarikat ilkelerine göre yetiştirmeyi sağlayacak okullar açmıştır. Bu okullara yeni başlayanlar önce okuma, yazma ve hesap gibi temel bilgileri öğrenirlerdi.
Eğitimde modernleşme ilk olarak hangi okul türünde gerçekleşmeye başlamıştır?
Eğitimde modernleşme ilk olarak hangi okul türünde gerçekleşmeye başlamıştır?
Bu dönem eğitiminin temel özellikleri şunlardır: 1. Eğitimde yenileşmeye askerî okullar açılarak başlanmıştır. Buralarda yabancı öğretmenlere de görev verilmiş, ilk kez Batı dilleri (Fransızca, İngilizce) programlara girmiştir.
Tanzimat dönemi eğitim alanındaki yenilikler nelerdir?
Tanzimat dönemi'nde eğitim alanında gelişmeler şunlardır: 1846'da Mekatib-i Umumiye Nezareti kuruldu. 1848 de Darülmuallim (öğretmen okulu) açıldı. Harbiye, Bahriye ve Tıbbiye dışındaki okulların kontrolü bu nezarete verildi. Rüştiyelerin açılmasına hız verildi.
Hürriyetçi mektepler ne demek?
Hürriyetçi mektepler ne demek?
Eğitim sorunları da, üzerinde önemle durulan bir alan olmuştur. 2. Dönemin başında, Meşrutiyetin ilânı ile beraber, aşırı hürriyetçi bir hava ortaya çıkmış, bu okullara da yansımıştır. Bu nedenle, önceleri okullara "hürriyetçi mektepler" dendiği olmuştur.
Medrese eğitimi var mı?
Medrese eğitimi var mı?
Bu amaçla Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde 3 Mart 1924'te Tevhidi Tedrisat (Öğretim Birliği) Kanunu kabul edildi. Bu kanunla, medreseler kaldırıldı ve Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki bütün okullar, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlandı.
Medreselerde kimler yetişirdi?
Osmanlı medreseleri, asırlarca memur, din adamı ve hukukçu yetiştirdi. 1924 yılında kapatılana kadar, ilim hayatına hizmet etmiş müesseseler olarak tarihe geçtiler. Osmanlılar, Selçuklu veziri Nizamülmülk'ün kurduğu Nizamiye Medreseleri'ni numune alarak medreseler kurdu.
Eğitimin önemi neden artmaktadır?
Eğitimin önemi neden artmaktadır?
Yaşadığımız dünyada toplumların varlıklarını sürdürebilmeleri, kalkınmalarına ve bu kalkınma da ancak eğitimli insanla gerçekleşebileceğine göre; eğitim, toplumlar için bir ölüm kalım davasından kurtuluşa açılan tek yoldur. Bu yüzden eğitim insanın ve toplumun geleceğine yapılan en önemli yatırım olarak görülmektedir.
Orta Çağ Avrupasında eğitimin amacı nedir?
Orta Çağ Avrupasında eğitimin amacı nedir?
Avrupa'da 14. yüzyılın ikinci yarısında başlayan Rönesans insanı temel alan görüşün yeniden önem kazanmaya başladığı bir dönemdir. Eğitimin amacı her yönüyle gelişmiş insanın yetiştirilmesiydi. Bu dönemdeki Hümanizm Akımı da eğitimin merkezine, Tanrı ya da kilise öğretileri yerine, insanı koymuştur.