Egitim ogretim hedefleri nelerdir?

Denemeden 1 gun once ne yapilir?

Cocuk neden hep kucak ister?

Modoratör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
70
Konum
Türkiye
Modoratör

Eğitim öğretim hedefleri nelerdir?


Eğitimde hedef, bireyde gözlenmesi kararlaştırılan istendik özellikler olarak ele alınabilir. Bu özellikler bilgi, beceri, değer, ilgi, tutum, güdülenmişlik, kişilik vb. olabilir.

Eğitimin genel hedefleri nedir?


Eğitimin genel hedefleri nedir?
İlgi ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ile birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak meslek sahibi öğrencilerin yetişmesini sağlamaktır.

Öğretim hedefleri ne demek?


Öğretim hedefi ise, öğrencinin dersi başarılı olarak tamamladığında sahip olması beklenen özellikler olarak açıklanmıştır. Dersin amacına kıyasla öğretim hedefleri öğrencinin ders sonunda sahip olması beklenen özelliklere yönelik yazılmış özel ifadelerdir.

Öğrenim kazanımları nelerdir?


Öğrenim kazanımları nelerdir?
Öğrenme kazanımları bir dersle ilgili olarak yazılır. Bir öğrencinin bir dersi öğrenme sürecinin sonunda, öğrencinin bilmesi, yapması ve uygulaması gereken bilgi, beceri ya da tutumlardır (diğer bir ifadeyle dersin sonunda öğrencilerin sergilemesi gereken özellikleri, kazanımları ifade eder).

Ders Amaç ve Hedefleri nasıl yazılır?


(HEDEF YAZMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR)
- Öğrenci davranışına dönük olmalıdır.
- Hedef cümlelerin sonuna hedefin bulunduğu basamağın özelliğine uygun sözcükler gelir.
- Hedefler öğrenme ürününü dile getirmelidir.
- Konu başlıkları hedef olamaz.
- Hedef yeterince kapsamlı, aynı zamanda sınırlı olmalıdır.

Program geliştirme basamakları nelerdir?


Program geliştirme basamakları nelerdir?
Program Geliştirme Süreci
- Programı planlama. Program geliştirme kurullarının oluşturulması
- Programı tasarlama. Hedeflerin belirlenmesi ve kesinleştirilmesi.
- Programı deneme. Pilot okulların seçimi.
- Programı değerlendirme.
- Programı düzeltme.
- Programı ulusal düzeyde uygulama.
- Programa süreklilik kazandırılması

Eğitimin amaçları neye göre belirlenir?


George Kerschensteiner, eğitimin amacında vatandaşlığı ön plâna çıkararak, "Eğitimin amacı, karakter formasyonu olduğuna göre, en iyi okul, karakter geliştiren okuldur. Karakter ise, yalnızca etkinlik yoluyla gelişir." demiştir (Varış ve arkadaşları, 1991:167).
 
Eğitim ve öğretim hedefleri oldukça önemlidir çünkü bireyin gelişimi ve başarısı üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır. Eğitimde hedef belirlemek, bireyde gözlenmesi arzulanan özellikleri tanımlamak anlamına gelir. Bu özellikler genellikle bilgi, beceri, değer, ilgi, tutum, güdülenmişlik ve kişilik gibi alanları kapsar.

Genel olarak, eğitimin amacı bireyleri ilgi ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri ve davranışlarla birlikte iş gören alışkanlığı kazanarak hayata hazırlamak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak meslek sahipleri yetiştirmektir.

Öğretim hedefleri ise, öğrencilerin dersi başarılı bir şekilde tamamladıklarında sahip olmaları beklenen özellikleri ifade eder. Bu hedefler, dersin amacına göre öğrencilerin ders sonunda sahip olmaları gereken özelliklere yönelik özel ifadeler olarak yazılır.

Öğrenim kazanımları ise bir dersle ilgili olarak belirlenen öğrencilerin bilmesi, yapması ve uygulaması gereken bilgi, beceri veya tutumları ifade eder. Öğrenim kazanımları, öğrencilerin dersin sonunda sergilemeleri gereken özellikleri belirlemek için yazılır.

Dersin amacı ve hedeflerini belirlerken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar şunlardır:
- Hedefler, öğrenci davranışına dönük olmalıdır.
- Hedef cümlelerin sonunda hedefin bulunduğu basamağa uygun sözcükler kullanılmalıdır.
- Hedefler öğrenme ürününü ifade etmelidir.
- Konu başlıkları hedefler olarak belirlenmemelidir.
- Hedefler yeterince kapsamlı ve sınırlı olmalıdır.

Program geliştirme süreci ise genellikle şu adımlardan oluşur:
- Programı planlama ve program geliştirme kurullarının oluşturulması.
- Programı tasarlama ve hedeflerin belirlenmesi ve kesinleştirilmesi.
- Programı deneme ve pilot okulların seçimi.
- Programı değerlendirme.
- Programı düzeltme.
- Programı ulusal düzeyde uygulama.
- Programa süreklilik kazandırılması.

Eğitimin amaçları belirlenirken genellikle bireylerin ihtiyaçları, toplumun gereksinimleri, mesleki beceriler, karakter gelişimi gibi faktörler göz önünde bulundurulur. George Kerschensteiner'a göre eğitimin amacı, karakter formasyonu olup en iyi okul, karakter geliştiren okuldur. Karakterin ise yalnızca etkinlik yoluyla gelişebildiği vurgulanmaktadır.
 

Denemeden 1 gun once ne yapilir?

Cocuk neden hep kucak ister?

  1. Konular

    1. 1.284.302
  2. Mesajlar

    1. 1.686.612
  3. Kullanıcılar

    1. 32.723
  4. Son üye

Geri
Üst Alt