Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Zeberus

Egitim Programini degerlendirme Yontemleri Nelerdir?

Zeberus

Yönetici
(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Puan 393
Çözümler 0
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
341.782
Tepkime puanı
7.187
Puan
393
Zeberus

Eğitim Programını değerlendirme Yöntemleri Nelerdir?​

Program değerlendirme süreçlerinde genellikle üç tür değerlendirmenin yapıldığı ve buna göre programla ilgili çeşitli kararların alındığı söylenebilir. Bunlar: yansıtıcı (reflective), biçimlendirici (formative) ve düzey belirleyici (summative) değerlendirmedir.

Program değerlendirmenin temel işlevleri nelerdir?​

Program Değerlendirme Sürecinin Temel İşlemleri
- Anlamın kesinleştirilmesi.
- Amacın belirlenmesi.
- Anahtar tarafların belirlenmesi.
- Olanakların ve engellerin belirlenmesi.
- Yanıt aranacak soruların belirlenmesi.
- Tasarının kesinleştirilmesi.
- Verilerin toplanması.
- Verilerin çözümlenmesi.

Program değerlendirmenin amacı nedir?​

Program değerlendirmenin amacı nedir?
Bu görüşlere göre program değerlendirmenin amacı, programın ve öğrenmelerin etkili olup olmadığı hakkında bir karara varmaktır[6]. Program değerlendirmede, programın sağlamlığının, işe yarama derecesinin, öğretim hizmetinin etkililiğinin ve yeterlilik derecesinin belirlenmesi gerektiğini vurgulanmaktadır.

Stake in ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?​

Stake in ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?
Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli, Öğrenciye kazandırılacak özelliklerin ulaşılma düzeyine göre program etkililiği hakkında karar verilir. Stake’in İhtiyaca Cevap Verici program Modeli, Üründen çok süreci ve süreçte karşılaşılan durumlarda yapılan etkinliklerin değerlendirilmesi ile gerçekleşir.

Eğitimde Program değerlendirme Nedir?​

Program değerlendirme, uygulanmış olan programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Ertürk, değerlendirmeyi yetişek geliştirmenin son ve tamamlayıcı halkası olarak eğitim hedeflerinin gerçekleştirme derecesini tayin etme süreci olarak tanımlamaktadır.

Eğitim programının öğeleri nelerdir?​

Ancak bir programı oluşturan temel öğeler dört tanedir. Bunlar; 1-Kazanım/ amaç/ hedefler 2-İçerik 3-Öğrenme-öğretme süreci 4-Ölçme ve değerlendirme boyutlarıdır.

Program değerlendirme Nedir?​

Program değerlendirme Nedir?

Program değerlendirme modelleri nelerdir?​

Program değerlendirme modelleri nelerdir?

Değerlendirme ilkeleri nelerdir?​

SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
- İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME.
- Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S.
- İşbirliğine Dayalı Öğrenme.
- PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME.

Program değerlendirme ne demek?​

Eğitim programının özellikleri nelerdir?​

Eğitim programının özellikleri nelerdir?
İyi Bir Eğitim Programının Özellikleri
- İşlevsel (Görevsel) olmalıdır: *En önemli özelliktir.
- Esnek (elastiki) olmalıdır: *En önemli 2. özelliktir.
- Değişmez ve genel olmalıdır:
- Uygulanabilir olmalıdır:
- Bilimsel olmalıdır.
- Ekonomik olmalıdır.
- Belli bir amaca yönelik olmalıdır.
 
Program değerlendirme süreçlerinde genellikle üç tür değerlendirmenin yapıldığı söylenebilir: yansıtıcı (reflective), biçimlendirici (formative) ve düzey belirleyici (summative) değerlendirme. Her birinin farklı amaçları ve yöntemleri bulunmaktadır.

Program değerlendirmenin temel işlevleri şunlardır:
- Anlamın kesinleştirilmesi.
- Amacın belirlenmesi.
- Anahtar tarafların belirlenmesi.
- Olanakların ve engellerin belirlenmesi.
- Yanıt aranacak soruların belirlenmesi.
- Tasarının kesinleştirilmesi.
- Verilerin toplanması.
- Verilerin çözümlenmesi.

Program değerlendirmenin amacı, programın ve öğrenmelerin etkili olup olmadığı hakkında bir karara varmaktır. Bu değerlendirme sürecinde programın sağlamlığı, işe yarama derecesi, öğretim hizmetinin etkililiği ve yeterlilik derecesinin belirlenmesi önemlidir.

Stake'in İhtiyaca Cevap Verici Değerlendirme Modeli, öğrenciye kazandırılacak özelliklerin ulaşılma düzeyine göre program etkililiği hakkında karar verme amacı güder. Bu modelde, süreç ve süreçte karşılaşılan durumlar değerlendirilerek kararlar alınır.

Eğitimde program değerlendirme, uygulanmış olan programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Bu süreç, eğitim hedeflerinin gerçekleştirme derecesini tayin etmeyi amaçlar.

Program değerlendirmenin altı temel öğesi vardır: kazanım/amaç/hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme boyutları.

Değerlendirme ilkeleri arasında amaçlar ilkesi, devamlılık ilkesi, genişlik-kapsamlılık ilkesi ve iş birliğine dayalı öğrenme prensipleri yer alır. Bu ilkeler, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin temel prensiplerini oluşturur.

Eğitim programının özellikleri arasında; işlevsel olma, esneklik, değişmezlik, uygulanabilirlik, bilimsellik, ekonomiklik ve belirli bir amaca yönelik olma gibi özellikler bulunmaktadır. Bu özellikler, iyi bir eğitim programının önemli unsurlarını oluşturur.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Tema özelleştirmeleri kullanılamıyor!

    Tema özelleştirme alanlarını sizin için kullanılamıyor, lütfen daha fazla bilgi için yönetici ile iletişime geçiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri