Eğitimde hedefler kaça ayrılır?
Hedeflerin uzak, genel ve özel hedefler olarak sıralanması hedeflerin dikey boyutunu; davranışsal hedeflerin bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor hedefler olarak ifade edilmesi de yatay boyutunu belirtir. Hedefler belirlenirken önce uzak, sonra genel en son özel hedefler belirlenir.
Hedeflerin eğitim açısından önemi nedir?
Hedeflerin eğitim açısından önemi nedir?
Hedefler, belirli bir derse veya konuya ilişkin istendik öğrenmenin kapsamlı ve ayrıntılı olarak ifade edilmesidir. Hedefler genel amaca ulaşmak için yapılan kısa vadeli davranıştır. Hedefler, öğrenen kişinin bir öğrenme etkinliğine sonucunda neyi başarabileceğini belirler.
Hedef vermek ne demek?
Sözlük anlamına bakıldığı zaman amaç, erek, gaye, maksat ve nişan alınacak yer gibi tanımlar karşımıza çıkar. Söz konusu kişisel hedef olduğu zaman, en iyi tarif varılmak istenen, olunmak istenen yerdir. Doğduğumuz andan başlayarak bazı hedefler belirlemeden de bazı şeyleri başarır ve bazı yerlere varabiliriz.
Eğitim programı ne demek?
Eğitim programı ne demek?
Eğitim programı; bireyde istendik değişmeler oluşturmak için girişilecek her türlü etkinliği içeren tasarımdır. Eğitimde hedeflere/ kazanımlara ulaşmak için yapılacak etkinlikler dizgesidir. Bireyin okul içi ve okul dışı planlı tüm eğitim etkinliklerini içine alan öğrenme yaşantıları planıdır.
Eğitim durumu nedir?
Eğitim durumları, öğrencilerin hedefe ulaşması için geçirmeleri gereken öğrenme yaşantılarını sağlayacak dış koşulların (uyarıcıların) düzenlenmesi ve işe koşulmasıdır. Bu düzenleme, gerekli olan strateji, yöntem-teknik, araç-gereçleri her türlü etkinlikler ile fiziki düzenlemeleri kapsar.
Eğitimin amacı ne olmalıdır felsefe?
Eğitimin amacı ne olmalıdır felsefe?
Eğitimin amacı öğrencileri doğruyu aramaya özendirmektir. Eğitim sürecinde öğrencilerin doğuştan getirdikleri yeteneklerin farkına varmaları sağlanmalıdır. İdealist felsefede okul, kültürel mirası oluşturan değerleri öğretmelidir. Öğretme öğrenme yöntemi soru cevaptır.
Genel Amaclar nedir?
Genel hedefler, uzak hedeflere götürücü nitelikteki hedeflerdir. Okulların genel hedefleri bu türdendir. Okulların hedefleri, genel hedeflerin çerçevesi içinde kalınarak okulun yetiştireceği insan gücünün mahiyeti dikkate alınarak saptanır.