Modoratör
Efsanevi Üye
Euro 1 motor nedir?
Euro-1, motosiklet ve mopedlerden kaynaklanan emisyonları (kirlenmeyi) azaltmak için yürürlüğe girdi. Girmesiyle de Avrupa'da satılacak her motosikletin uymak zorunda olduğu bir Avrupa standardı belirledi. Euro-2, 2003'te, Euro-3 2006'da, Euro-4 2016'da ve Euro-5 2020'nin 1 Ocak tarihinde yürürlüğe girdi.
Egzoz emisyonları için Euro normları nedir?
Egzoz Emisyonları Sonraları ise getirilen katı sınırlamalar sonucu 1992-1993 yılları arasında Euro I, 1995-1996 yılları arasında Euro II, 2000 yılında Euro III, 2005 yılında Euro IV standartlarına geçilmeye başlanmıştır. 2008 yılında Euro V ve 2010 yılında da Euro VI standartları uygulanmıştır.
Multijet farkı nedir?
Multijet farkı nedir?
Multijet motorun, diğer dizel motorlardan en büyük farkı, motor devrine göre püskürtme sayısının birbirine yakın aralıklarla yapıyor olmasıdır. Enjeksiyon hareketi öncesinde yakıtın rail adı verilen alanda sıkıştırılması, basıncın yükselmesini sağlar. Bu da sık aralıklarla püskürtmeye olanak verir.
Euro 1 Motor ne zaman çıktı?
* 2001: Tüm dizel araçlarda Euro 1 seviyesi başladı.
Euro 3 motor ne demek?
EURO 3, EURO 2'ye göre, araçların karbonmonoksit, hidrokarbon ve azot oksitlerden oluşan emisyon değerlerinde yüzde 40 iyileşme sağlıyor. Bu değerler katalitik konvertörsöz araçların ürettiği emisyon değerlerinden 33 kat daha azını oluşturuyor.
Euro normları ne demek?
Euro normları ne demek?
Avrupa Emisyon Standartları (Euro Normları): Avrupa emisyon normları, otomobil üreticileri için, ürettikleri yeni araçların ilk piyasaya çıktığında uyması gereken emisyon değerlerini belirlemektedir.
Multijet özelliği nedir?
Multijet, motor tiplerinden biridir. Ardarda beş yakıt püskürtmesini tek devirde yapabilen enjeksiyon sistemine sahip olan motorlara Multijet motor denir. Fiat markası tarafından geliştirilen Multijet motorler, bugün farklı otomotiv markaları tarafından da kullanılmaktadır.
Euro 6b nedir?
Avrupa Birliği'nde taşıtlar için egzoz gazı emisyon standartları belirleyen Euro 6'ya göre, dizel otomobiller de benzinli otomobiller kadar temiz hale getirecek. Avrupa Birliği ülkelerinde 1 Eylül 2014 itibarıyla yürürlüğe giren mevzuata göre, dizel araçlar artık kilometrede 80 mg' den fazla nitrojen oksit salamayacak.