Editör
Yeni Üye
Faturanın aslı kimde kalır?
Bu faturanın ilk iki nüshası müşteriye verilir. Tavsiyemiz faturanın bastırılırken bir nüsha fazla bastırılması yönündedir. Bastırılan fazla nüsha muhasebe fişinin altına konulmalı, diğer nüsha ise sıra numarası halinde ayrıca muhafaza edilmelidir.
Analitik miy faydaları nelerdir?
Analitik MİY birey veya grup olarak müşterileri tanımlayarak ürün-hizmetin ne derece kişiselleştirileceğini belirlemede yardımcı olur. Müşteriler ile yakın bağlantı kurma olanağı ile müşteri tatmininin artmasını sağlar. Analitik MİY sistemleri işletmenin müşteri merkezli anlayışını muhafaza etmesine de katkıda bulunur.
Müşteri ilişkileri yönetiminin evreleri nelerdir?
Müşteri ilişkileri yönetiminin evreleri nelerdir?
CRM diğer adı ile MİY (Müşteri İlişkileri Yönetimi) aşamaları 4 evreye ayrılır.
- Müşteri Seçimi.
- Müşteri Edinme.
- Müşteri Koruma.
- Müşteri Derinleştirme.
Faturanın neresi Kaşelenir?
Faturanın neresi Kaşelenir?
Vadeli bir satış yapıldığında faturanın üst kısmına kaşe vurulup imzalanır. Bu tip faturalara "Açık Fatura" denir. Peşin ödemeli satış yapıldığında ise fatura bedelinin peşin olarak alındığını göstermek için faturanın alt kısmı kaşelenip imzalanır. Bu da "Kapalı Fatura" olarak ifade edilir.
Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama karmasına etkisi nelerdir?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) programını en çok kullanan departmanlardan biri de hiç kuşkusuz pazarlama. Yapılan araştırmalara göre, güçlü bir CRM programının, pazarlama giderlerini %25 oranında azalttığı ortaya çıktı.
Müşteri hizmetlerinin önemi ve yararları nelerdir?
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amaçları
- Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak.
- Müşteri sadakati ve bağlığı yaratmak.
- Mevcut müşterilerle ilişkileri devam ettirmek.
- Yeni müşteriler elde etmek.
- Uyumlu faaliyetler sağlamak.
- Müşteri istek ve ihtiyaçlarını tam zamanında karşılamak.
- Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak.
Müşteri ilişkileri yönetiminin temel unsurları nelerdir?
Müşteri ilişkileri yönetiminin temel unsurları nelerdir?
Müşteri ilişkileri yönetimini oluşturan unsurlar iki farklı kola ayrılabilir. Bunlardan ilki; Bilgi ve Teknoloji unsuru olurken diğeri de İnsan'dır. Bilgi ve Teknoloji unsuru içerisinde Veri Ambarı kavramının yanı sıra; ERP, analitik araçlar ve bilgi teknolojisi kullanım kararları da yer almaktadır.