Fiyatlandırma politikaları nedir?
Fiyat politikaları bir işletmenin her şeyden önce, piyasaya sunmak istediği ürünle neyi gerçekleştirmek istediğine karar vermesi gerekir….Örgütsel pazarlarda uygulanan fiyat politikaları şunlardır:
- İndirimli fiyat.
- Coğrafi yörelere göre fiyatlama.
- Farklı fiyatlama.
- Garantili fiyat.
Imaj esasına göre fiyatlandırma nedir?
Imaj esasına göre fiyatlandırma nedir?
İmaj yaratan fiyatlandırma: Bazı mallar işletmenin ününü güçlendirmek için yüksek fiyatlandırılır. Malın kaliteli olduğu ölçüde pahalı olduğu vurgulanır. Koruyucu fiyatlandırma: Bazı işletmeler, küçük işletmeleri fiyat rekabetine karşı koruyarak kendi fiyatlarını yüksek tutmaktadırlar.
Fiyat farklılaştırma stratejileri nelerdir?
Fiyat farklılaştırma stratejileri nelerdir?
İndirimli fiyat rekabeti: Farklılaşma stratejisi, bir şirketin piyasada daha düşük fiyatlardan başka bir şeyle rekabet etmesini sağlar. Örneğin, bir şeker şirketi, tadı iyileştirerek veya daha sağlıklı malzemeler kullanarak şekerlerini farklılaştırabilir.
Fiyatlandırma amacı nedir?
Fiyatlandırma ile karlılığa ilave olarak gerçekleştirilebilecek başlıca işletme amaçları şunlardır.
- Yatırımın geri dönüş süresini belirlemek.
- Hedeflenen Pazar payı
- Uzun dönemli kar maksimizasyonu.
- Kısa dönemli kar maksimizasyonu.
- Pazarı dengelemek.
- Pozitif imaj yaratmak.
- Fiyat liderliği.
Farklılaşma stratejileri nelerdir?
Farklılaşma stratejileri nelerdir?
Farklılaşma stratejisi, işletmelerin müşterilerine rakiplerinin pazarda sunabileceği ürünlerden benzersiz ve farklı bir şey sağlayarak geliştirdiği bir yaklaşımdır. Farklılaşma stratejisinin uygulanmasının temel amacı rekabet avantajını arttırmaktır.
Fiyat farklılaştırması türleri nelerdir?
Fiyat farklılaştırması türleri nelerdir?
Fiyat farklılaştırması; birinci dereceden veya tam fiyat farklılaştırması, ikinci dereceden ya da farklı miktarlara bağlı fiyat farklılaştırması ve üçüncü dereceden fiyat farklılaştırması ya da farklı talep esnekliklerine sahip gruplara farklı fiyat uygulaması gibi üç şekilde gözlenir.