Son Konular

Gagne hangi yaklasim?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Gagne hangi yaklaşım?


Gagné 1960'lı yıllarda yeni davranışçı akımın temsilcilerinden biri olarak kabul edilmekle birlikte, sonraki yıllarda bilgiyi işleme kuramcılarının öncülerinden biri olmuş, davranışçı yaklaşımın ilkeleri ile bilgi işlem süreci yaklaşımının ilkelerini birleştirmiştir.

R gagne kimdir?


Robert Mills Gagné (21 Ağustos 1916 – 28 Nisan 2002), Öğrenme Koşulları ile tanınan Amerikalı bir eğitim psikoloğuydu. Ordu Hava Gücü eğitim pilotlarıyla çalıştığında II. Dünya Savaşı sırasında öğretim bilimine öncülük etti.

Gagne nin öğrenme ürünleri nedir?


Gagne nin öğrenme ürünleri nedir?
Gagne'nin öğrenme ürünleri öğretim etkinlikleri modeline uygun bir eğitimin sonunda kazanılan davranışlardır. Bu ürünler: zihinsel beceriler, sözel beceriler, psikomotor beceriler, tutumlar ve bilişsel stratejilerdir. Bu kazanılan davranışlar sayesinde öğrenci kendi problemlerini çözebilecek becerilere sahip olur.

Gagne nin öğrenme durumlarında yer alan temel varsayımları nelerdir?


Gagne nin öğrenme durumlarında yer alan temel varsayımları nelerdir?
Bilgiyi alma, dikkati kontrol etme, algılama, kodlama, depolama, geri çağırma, hatırda tutma, yeniden örgütleme ve transfer gibi yeterlilikleri içerir.
- ayırt etmeyi öğrenme.
- basit zincirleme.
- beklenti.
- bilişsel beceriler.
- bilişsel stratejiler.
- dikkat çekme.
- dış faktörler.
- dönüt.

Gagne hangi tasarım modelleri arasında yer alır?


Robert Gagné, 1960'lı yıllarda yeni davranışçı akımın temsilcilerinden biri olarak kabul edilmekle birlikte, sonraki yıllarda bilgiyi işleme kuramcılarının öncülerinden biri olmuş, davranışçı yaklaşımın ilkeleri ile bilgi işlem süreci yaklaşımının ilkelerini birleştirmiştir.

Gagne zihinsel beceri nedir?


Gagne, bu sürecin sonunda kazanılan davranışları beş bölüme ayırmıştır: Bilişsel (zihinsel – entelektüel) beceriler: Zihinsel beceriler "nasıl"ı bilmeyle ilgilidir. En basit öğrenmeden en karmaşık öğrenmeye doğru hiyerarşik bir sıra izler. Bir alt basamak, bir üst basamağın öğrenilmesi için önkoşul durumundadır.

Öğretim Etkinlikleri nelerdir?


Öğretim Etkinlikleri nelerdir?
Öğretim Etkinlikleri Ögeleri Nelerdir? Öğretim etkinlikleri ögelerimizden dikkat çekme, öğrenciyi hedeften haberdar etme, ön koşul öğrenmelerin hatırlanmasını sağlama dersin giriş kısmı olarak değerlendirilir. Uyarıcı materyali sunma, rehberlik etme, performansı ortaya çıkarma ve dönüt kısımları gelişme aşamasıdır.

Eğitim öğretim ne demektir?


Eğitim öğretim ne demektir?
Eğitim, her türlü bilgi ve deneyimi kapsarken; öğretim, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için düzenlenmiş etkinlikleri kapsar. Yani öğretim, eğitimin bir parçasıdır. Eğitim, plansız ve programsız da olabilir. Fakat öğretim, planlı programlıdır.
 
Robert Gagné'nin eğitim psikoloğu olarak bilindiğini belirtmek önemlidir. Gagné, öğrenme süreçlerini anlamak ve sistematik bir şekilde ele almak amacıyla çeşitli öğrenme kuramlarını bir araya getirmiştir. Öğrenme ürünleri, öğretim etkinlikleri modeline uygun bir eğitim sonucunda kazanılan davranışlardır ve zihinsel beceriler, sözel beceriler, psikomotor beceriler, tutumlar ve bilişsel stratejileri içerebilir. Gagné'nin öğrenme durumlarında yer alan temel varsayımlar arasında bilgiyi alma, dikkati kontrol etme, algılama, kodlama, depolama, geri çağırma, hatırlama, yeniden örgütleme ve transfer gibi yeterlilikler bulunmaktadır.

Gagné'nin öğretim etkinlikleri öğeleri ise dikkat çekme, öğrenciyi hedeften haberdar etme, ön koşul öğrenmelerin hatırlanmasını sağlama, uyarıcı materyali sunma, rehberlik etme, performansı ortaya çıkarma ve dönüt kısımlarını içermektedir. Bu etkinlikler öğrencinin öğrenme sürecini desteklemeyi ve geliştirmeyi amaçlar.

Gagné'nin zihinsel becerileri, öğrenme sürecinde kazanılan davranışları beş farklı bölüme ayırdığı belirtilmektedir. Bu beceriler, zihinsel veya entelektüel becerileri kapsamaktadır ve "nasıl" bilgisini içermektedir. Basitten karmaşığa doğru bir hiyerarşik yapı izler ve bir alt basamak, bir üst basamağın öğrenilmesi için önkoşul teşkil eder.

Son olarak, eğitim ve öğretim kavramları arasındaki farka da değinilmektedir. Eğitim geniş anlamda her türlü bilgi ve deneyimi içerirken, öğretim belirli hedeflere ulaşmak amacıyla planlanmış etkinlikleri ifade eder. Öğretim eğitimin bir parçası olup planlama ve programlama gerektirirken, eğitim plansız ve programsız bir şekilde de gerçekleşebilir.
 

SERETIDE Nicin Kullanilir?

WEB 20 ozellikleri nelerdir?

  1. Konular

    1. 1.282.869
  2. Mesajlar

    1. 1.683.718
  3. Kullanıcılar

    1. 32.205
  4. Son üye

Geri
Üst Alt