<
Editör
Yeni Üye
Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Şöyle bir madde var. " Garanti süresi içerisinde aynı arızanın 2'den fazla veya farklı arızaların 4'den fazla tekrarlaması durumunda üründen faydalanamamanın süreklilik kazanması dolayısıyla…" Bu maddeye istinaden değişim talep edebilirsiniz.
Garantiye kaç kere gönderilir?
Garantiye kaç kere gönderilir?
A maddesine dikkat ! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir.
Garantiye giden telefon yapılmazsa ne olur?
Garanti kapsamında telefonun onarımı yapılamayacak ise, satıcı 30 iş günü içerisinde tüketiciye yeni telefonunu vermek zorundadır. Daha önce satın alınan telefonun stoklarda bulunmaması söz konusu olduğunda ise, telefonun bir üst modeli verilebilir veya tüketici isterse bedel iadesi yapılabilir.
Arıza tespit ücreti yasal mı?
Arıza tespit ücreti yasal mı?
Pek çok işinizi bırakarak bu ortama gitmek için yol yapıyor, yakıt harcıyorsunuz. Ancak müşteriler üzerinde nakit olmaması gibi sebepler ile arızanın giderilmesini talep etmiyor ise bu durumda da yine arıza tespit ücreti adı altında ücret alınacaktır. Bu uygulama tamamen yasal olup belirli sınırları aşmaması gerekiyor.
Teknik servis para alır mı?
Garanti kapsamı dışındaysa servis hiç bir tamirat yapmasa dahi gelip ürünü görüp teşhisi koyduğu anda sizden ücret alacaktır. En az 75-100 liradan kapı açılıyor. Eğer tamirat yapacaksa artı işçilik ve parça maliyeti eklenir.
Hangi durumlarda telefon değişimi yapılır?
Hangi durumlarda telefon değişimi yapılır?
Garantili olarak satın alınan telefonların bozulması durumunda ilk olarak yapılması gereken satın alınan yerle iletişime geçmek olacaktır. Telefonun bozulması kullanıcı hatasından veya firma kaynaklı bir sorundan dolayı olduğu anlaşıldığında telefon hakkında işlemler yapılacak veya iadesi, değişimi gerçekleşecektir.