Modoratör
Yeni Üye
Hangi piyasada fiyat Farklılaştırmasına gidilir?
3. Oligopol Piyasa (Oligopoly): Bu firmalar çok benzer ürünler satar ve piyasa bu firmaların kontrolü altındadır. Firmalar arasında rekabet mevcuttur, çoğu zaman ürünler homojendir, fakat ürün farklılaştırmasına gidilir.
Monopol firma için kar maksimizasyonu kuralı nedir?
Her firma kendi ürettiği farklılaştırılmış ürün üzerinden bir monopol gücü elde eder. Bu nedenle fiyatı MC'nin üstüne çıkarır. Dolayısıyla monopolcü rekabette kâr maksimizasyon koşulu P>MR=MC şeklinde olur.
Monopolcü rekabet piyasasının özellikleri nelerdir?
Monopolcü rekabet piyasasının özellikleri nelerdir?
Tekelci rekabet piyasası ya da Monopolcü rekabet piyasası, rekabet içerisinde olan çok sayıda satıcıya ve üreticiye (işletmeye) sahiptir. Bu piyasa türünde firmalar rekabet içerisinde iken homojen mallar değil birbirinin yerini doldurabilecek ikame (farklılaştırılmış) mallar üreterek rekabet ederler.
Monopol hakkı nedir?
Monopol hakkı nedir?
Monopol piyasa ya da bilinen diğer adıyla tekel piyasa da bu kollardan biridir. Monopol piyasa, rakipsiz tek bir firmanın o piyasaya hakim olması anlamında kullanılmaktadır. Ürüne ait tüm sektör tek bir firmadan oluşmaktadır. Monopol firmanın üretimindeki malların başka bir firma tarafından üretilememesi demektir.
Monopol piyasası hangi şartlarda ortaya çıkar?
Tam rekabet piyasasına kıyasla monopol piyasasında üretim daha az, fiyat daha yüksektir. Çok sayıda firmanın bulunduğu bir piyasada kartel türünde bir birlik oluşursa bir çeşit monopol ortaya çıkmış olur. Bu birlik oluşmasa, birçok firmanın yer aldığı piyasada rekabet olacaktır.
Kar maksimizasyonu kuralı nedir?
Kâr Maksimizasyon koşulu: PİYASA YAPISI NE OLURSA OLSUN bir firmanın kârını maksimize eden koşul Marjinal Hasılat ile Marjinal Maliyet (MR=MC) eşitliğidir. Yani ilave birim üretmenin getirisi (MR) ile ilave birim üretmenin maliyeti (MC) birbirine eşittir.
Kar maksimizasyonu ilkesi nedir?
Kar maksimizasyonu ilkesi nedir?
Kar maksimizasyonu nedir? (Ekonomi) (Profit maximization) Bir firmanın üretim hacmini toplam karı en yüksek düzeye çıkartacak düzeyde belirlemesi. Ekonomik Teoride kabul edilen varsayıma göre firmanın amacı karını maksimum yapmak, ya da karını mümkün olan en yüksek düzeye çıkartmaktır.