Son Konular

Hava aracinin bakimi ile ilgili sorumluluk kime aittir?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Hava aracının bakımı ile ilgili sorumluluk kime aittir?


(3) Bakımı uygulayan her bir gerçek veya tüzel kişi, uyguladığı bakım işlemlerinden müteselsilen sorumludur. (4) Uçuş öncesi kontrolünün uygun bir şekilde yerine getirilmesinden ticari hava taşımacılığı yapılmadığı durumda sorumlu kaptan pilot ve ticari hava taşımacılığı durumunda işletmeci sorumludur.

Uçak bakım kayıtları kaç yıl saklanır?


a) Hava aracı ve hava aracına takılan veya takılı bulunan ömürlü komponentlerle ilgili ayrıntılı bakım kayıtlarının tümü, hava aracının veya komponentin hizmetten tamamen çekildiği tarihten itibaren en az otuzaltı ay süreyle saklanır.

EASA Part 145 ne demek?


EASA Part 145 ne demek?
Uçak bakım onarım kuruluşlarının Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) standartlarında bakım yapabilme yetkisi veren belgeye Part-145 denir. Bu sertifikayı alabilen kuruluşlara ait hangarlarda EASA standartlarında bakım yapılır.

Part 145 onaylı bakım kuruluşunu kim yönetir?


Part 145 onaylı bakım kuruluşunu kim yönetir?
MADDE 28 – (1) Bu Talimat hükümlerini Sivil Havacılık Genel Müdürü yürütür. Bu Talimat, SHY-145 Onaylı Hava Aracı Bakım Kuruluşları Yönetmeliğine uygun şekilde, sivil hava araçlarına veya komponentlere bakım hizmeti vermek üzere yetkilendirilmiş kuruluşları ve bu kuruluşlarda görev yapan yönetici ve personeli kapsar.

Uçak bakım el kitabı nedir?


Uçuş el kitabı, bir uçağın uçuşa elverişli olduğunu teyit eden dokümanların bir parçasıdır. Bir uçağın manueli, o uçağı üreten firma tarafından hazırlanır ve uçağın üretildiği ülkedeki havacılık otoritesi tarafından onaylanır.

Uçak bakım prosedürleri nelerdir?


Uçak Bakımı
- Planlı 'C' ve 'D' bakımları
- Yapısal inceleme ve/veya tamir.
- Uçak gövde ve sistem modifikasyonları
- Arıza giderme / komponent değişimleri.
- Korozyon önleme ve kontrol programı uygulamaları
- Kabin modifikasyonları / elden geçirme ve değişimleri.
- Uçak tartımı
- Uçak boya sökümü ve boyaması

Moe Havacılık nedir?


Moe Havacılık nedir?
uçak bakım şirketlerinin bakımlarını yaparken uymasını taahhüt ettiği kuralların açıklandığı el kitabıdır. sadece easa onayli degil tum ucak bakim sirketlerinin bakimla ilgili tum taahutlerini iceren onayli el kitabidir. …

SHY 145 ne demek?


SHY 145 ne demek?
Ticari hava taşımacılığında kullanılan her türlü sivil hava araçları ile ticari hava taşımacılığında kullanılmayan büyük hava araçlarına ve herhangi bir motor, pervane, parça veya cihazına bakım hizmeti vermeye yetkilendirilmiş bakım kuruluşlarıdır.

JAR 145 nedir?


onaylanmış bakım organizasyonunun teknik kurallarını ve idari prosedürlerini standardize etmek amacıyla oluşturulmuş doküman. uçak bakımı yapabilmek için bu bakım yetkisine sahip olmak gerekmektedir. jaa tarafından yayınlanan ve bir havacılık bakım merkezinin uyması gereken kuralları belirtir.

Form 1 Nedir?


SHGM Form 1 "authorised release certificate" (onaylı servise verme sertifikası) anlamına gelmektedir. SHGM Form 1; parçanın onaylı tasarım verisine uygun olarak üretildiğini gösteren bir belgedir. Üretilen parça ya da cihazın SHGM Form 1 belgesi olması hava aracına takılması için tek başına yeterli değildir.
 
Hava aracının bakımıyla ilgili sorumluluk, bakımı uygulayan her gerçek veya tüzel kişinin müteselsilen sorumlu olduğu belirtilmektedir. Uçuş öncesi kontrolün uygun şekilde yapılması durumunda ticari hava taşımacılığı yapılmadığı durumda kaptan pilotun, ticari hava taşımacılığı yapıldığı durumda ise işletmecinin sorumlu olduğu belirtilmiştir.

Uçak bakım kayıtlarıyla ilgili olarak, hava aracı ve ömürlü komponentlere dair ayrıntılı bakım kayıtlarının hizmetten tamamen çekildiği tarihten itibaren en az otuzaltı ay süreyle saklanması gerektiği ifade edilmiştir.

EASA Part 145, uçak bakım onarım kuruluşlarının Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) standartlarında bakım yapabilme yetkisini veren belgeyi ifade etmektedir. Bu belgeye sahip kuruluşlar, EASA standartlarında bakım yapabilirler.

Part 145 onaylı bakım kuruluşunu Sivil Havacılık Genel Müdürü yönetmektedir. Part 145 yetkisine sahip kuruluşlar, sivil hava araçlarına veya komponentlerine bakım hizmeti verebilmektedirler.

Uçak bakım el kitabı, bir uçağın uçuşa elverişli olduğunu teyit eden dokümanların bir parçasıdır. Bu kitap, uçağı üreten firma tarafından hazırlanır ve ülkenin havacılık otoritesi tarafından onaylanır.

Uçak bakım prosedürleri arasında planlı 'C' ve 'D' bakımları, yapısal inceleme ve tamir işlemleri, uçak gövde ve sistem modifikasyonları, arıza giderme/değişim işlemleri, korozyon kontrolü, kabin modifikasyonları, uçak tartımı ve boya işlemleri yer almaktadır.

Moe Havacılık, uçak bakım şirketlerinin taahhüt ettiği kuralların belirtildiği el kitabını ifade etmektedir. Bu kitap, EASA onaylı veya diğer uçak bakım şirketlerinin uyması gereken kuralları içermektedir.

SHY 145, ticari hava taşımacılığında kullanılan sivil hava araçlarına ve büyük hava araçlarına bakım hizmeti verme yetkisine sahip bakım kuruluşlarını ifade etmektedir.

JAR 145, onaylanmış bakım organizasyonlarının teknik kurallarını ve idari prosedürlerini standardize etmek amacıyla oluşturulmuş bir belgedir. Uçak bakımı yapabilmek için bu belgeye sahip olunması gerekmektedir.

SHGM Form 1 ise "onaylı servise verme sertifikası" anlamına gelmekte olup, üretilen parçaların tasarım verisine uygun olarak üretildiğini gösteren bir belge olarak kullanılmaktadır. Bu belge, parçanın hava aracına takılması için yeterli olduğu anlamına gelmemektedir.
 

Hemsirelik kuramlari nelerdir?

MPEG hangi format?

  1. Konular

    1. 1.281.190
  2. Mesajlar

    1. 1.678.891
  3. Kullanıcılar

    1. 31.787
  4. Son üye

Geri
Üst Alt