Hidrolik valf neden ses yapar?

Whirlpool buzdolabi sogutma ayari nasil yapilir?

Eklem deplasmani nedir?

Modoratör

New member
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Hidrolik valf neden ses yapar?​

2.1–Hidrolik sistemlerde anormal sesin sebebi genellikle, hava ve kavitasyon olarak kabul edilir. Hava girmiş hidrolik sistemlerin belirtileri, yagin sirkülasyonu sırasmda çarpma ve vurma sesine benzer sesler çıkarmasıdır. 2.2–Aynca, yag sürekliliği bozulduğunda sistem kesik kesik çalışabilir.

Pompa neden basmaz?​

Pompa neden basmaz?
Pompanın stop etmesi veya su basmaması aşağıdaki nedenlerden kaynaklanıyor olabilir; Emme kısmında hava sızıntısı olabilir. Böyle bir sızıntı olasılığı varsa salmastra ve emme hattının kontrol edilmesi gerekir. Emme kısmında hava sızıntısı olabilir.

Traktör hidrolik neden kalkmaz?​

Bu tür bir arızanin sebebi eğer basınçlı hatta büyük bir kaçak yoksa çoğu zaman hidrolik pompasıdır. Kaldırdığın yük kendi kendine iniyorsa başka ama kalkarken zorlanıyor ya da kalkmiyorsa bu başka arızaya işaret eder.

Hidromat neden devreye girmez?​

Hidromat neden devreye girmez?
3) Voltaj dalgalanmalarının sık yaşandığı bölgelerde hidromat ana kartı zarar görebilmektedir. 4) Hidromat takılacak olan pompanın en az 3 bar basınca ulaşıyor olması gerekir. Örneğin maksimum basıncı 2,5 bar olan bir pompaya takılacak olan hidromat sağlıklı çalışmaz.
Hidrolik pompa neden bozulur?​
Buna örnek olarak:Hidrolik pompalar için yağın kirlilik derecesi Nas 9 olmalıdır. Nas 9 değerinden yüksek olması durumunda pompa parçalarında asınmalar başlamaktadır. Hidrolik pompaların yağ emisi sırasında yağ ile beraber havayı da emmesi sonucu pompa parçaları üzerinde oluşan parça kopmalarıdır.

Hidrolik direksiyon pompası arızası nasıl anlaşılır?​

Hidrolik direksiyon pompası arızası nasıl anlaşılır?
Direksiyon Pompası Arızası Belirtileri
- Direksiyon Hareketi Sırasında Ses Çıkartması
- Direksiyon Tepkilerinin Yavaşlaması
- Direksiyon Sertleşmesi.
- Araç Çalışması Sırasında Ciyaklama Sesi.
- Arabanın Altında Kırmızı ya da Kahverengi Sıvı Birikmesi.

Damper Hidrolik yağı kaç numara?​

Günümüzde en çok kullanılan hidrolik yağlardan biri 46 numara hidrolik yağdır.

Hidrolik yağ sıcaklığı kaç olmalı?​

Hidrolik yağ sıcaklığı kaç olmalı?
Hidrolikte akışkan gücünden faydalanıldığı bilinmektedir. Akışkan sıkıştırılamaz bir özelliğe sahip olduğu için hidrolik sistemlerde sıcaklık genellikle 60 ˚C'nin altında seyreder [24]. ISO yağ sınıflandırması yapılırken çalışma sıcaklığı olarak 40 ˚C esas alınır.
 
Hidrolik valf neden ses yapar sorusuna verilen cevapta, hidrolik sistemlerde anormal sesin genellikle hava ve kavitasyon kaynaklı olduğu belirtilmiş. Hava girmiş hidrolik sistemlerin, yağın dolaşımı sırasında çarpma ve vurma seslerine benzer sesler çıkardığı vurgulanmış. Ayrıca, yağın sürekliliğinin bozulması durumunda sistemde kesik kesik çalışma belirtileri gözlemlenebileceği ifade edilmiş.

Pompa neden basmaz sorusuyla ilgili cevapta, pompanın basmamasının sebepleri arasında emme kısmında hava sızıntısı olabileceği belirtilmiş. Bu durumda salmastra ve emme hattının kontrol edilmesi gerektiği vurgulanmış. Aynı şekilde, traktör hidroliğinin kalkmaması sorununun genellikle basınçlı hatta büyük bir kaçak olmaması durumunda hidrolik pompasıyla ilgili olabileceği ifade edilmiş.

Hidromat neden devreye girmez sorusunun cevabında ise, voltaj dalgalanmalarının sık yaşandığı bölgelerde hidromat ana kartının zarar görebileceği ve hidromat takılacak pompanın en az 3 bar basınca ulaşması gerektiği belirtilmiş.

Hidrolik pompaların bozulma nedenleriyle ilgili olan bölümde ise, hidrolik pompalar için kullanılan yağın kirlilik derecesinin NAS 9 olması gerektiği vurgulanmış. Ayrıca, yağ emiş sırasında pompanın hava emmesi sonucu pompa parçalarında oluşabilecek asınmaların bir diğer neden olarak gösterilmiş.

Hidrolik direksiyon pompasının arızasının belirtileri hakkında bilgi verilen kısımda, direksiyon hareketi sırasında ses çıkartması, tepkilerinin yavaşlaması, sertleşmesi, araç çalışması sırasında ciyaklama sesi ve aracın altında kırmızı veya kahverengi sıvı birikmesi gibi belirtiler sıralanmış.

Damper hidrolik yağının kime numara olduğuna dair soruda en çok kullanılan hidrolik yağlardan biri olan 46 numara hidrolik yağın tercih edildiği belirtilmiş.

Son olarak, hidrolik yağ sıcaklığıyla ilgili soruda, hidrolik sistemlerde sıcaklığın genellikle 60˚C'nin altında seyrettiği ve ISO yağ sınıflandırması yapılırken çalışma sıcaklığının genellikle 40˚C olarak alındığı açıklanmış. Bu bilgi ışığında, hidrolik yağın belirli bir sıcaklık aralığında tutulmasının önemine vurgu yapılmış.
 
  1. Konular

    1. 1.260.892
  2. Mesajlar

    1. 1.658.202
  3. Kullanıcılar

    1. 31.204
  4. Son üye

Geri
Üst Alt