- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.271
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.127
- Puan
- 113
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 3.021
- Meslek
- Webmaster
İç kontrol ne iş yapar?
İç kontrol sadece finansal işlemler ve raporlama ile ilgili değil; yönetimi, idare süreçlerini, stratejiyi ve kurumun diğer faaliyet ve operasyonlarını kapsayan, uyum ve performans ölçeğinde uygulanan tüm kontrolleri ifade eder.
Iç bildirimin amacı nedir?
Iç bildirimin amacı nedir?
Kamu idaresinin faaliyetlerini olumsuz etkileyebilecek risklerin tanımlanması, gerekli önlemlerin alınması sağlamak ve ayrıca; Risk yönetimi, kontrol ve yönetim süreçlerini geliştirmede idarelere yardımcı olmak üzere bağımsız ve tarafsız bir danışmanlık hizmeti vermek.
Cobit 41 nedir?
COBIT 4.1 34 tane üst düzey işleme sahiptir. Bunların kapsadığı 210 tane kontrol hedeflerinin de dört ana kategorisi bulunur: Planlama ve Organizasyon, Teknoloji Edinme ve Uygulama, Hizmet Saglama ve Destek, İzleme ve Değerlendirme. COBIT, yöneticilere, BT kullanıcılarına ve denetçilere çeşitli faydalar sağlar.
Iç denetimin temel amacı nedir?
Iç denetimin temel amacı nedir?
İç denetimin amacı bulundukları kurumun faaliyetlerini geliştirmek ve onlara değer katmaktır. İç denetim bağımsız ve objektif bir faaliyettir. İç denetim güvence ve danışmanlık hizmeti verir. İç denetimin çalışma alanı, bulundukları kurumların risk yönetimi, iç kontrol ve yönetişim süreçleridir.
Düzeltici kontroller nelerdir?
Düzeltici (Corrective) Kontroller: Tanımlanan problemlerin doğru ve zamanında çözümüne yönelik kontrollerdir. Yönetim eylemleri, düzeltme ve takip (follow-up) uygulamaları örnek olarak verilebilir.
Cobit modeli nedir?
Cobit modeli nedir?
COBIT (Control Objectives for Information and Related Technology), işletmelerin bilgi yönetimi ve yönetişim etrafında stratejiler geliştirmelerine, düzenlemelerine ve uygulamalarına yardımcı olmak için ISACA tarafından geliştirilen bir BT yönetim çerçevesidir.
Cobit 5 in ilkeleri nelerdir?
Bu bağlamda beş anahtar ilkeden (key principle) oluşmaktadır:
- İlke 1: paydaşların ihtiyaçlarını karşılamak.
- İlke 2: kurumu uçtan uca kapsamak.
- İlke 3: entegre tek bir çerçeve uygulamak.
- İlke 4: bütünsel bir yaklaşıma imkan tanımak.
- İlke 5: yönetişim ve yönetimi ayırmak.