☕ Sohbet, paylaşım ve samimiyet burada.☕

Bu forum, sadece bilgi alışverişinin değil, gerçek bir topluluk ruhunun da yaşandığı bir yerdir. Burada her kullanıcı düşüncelerini özgürce paylaşabilir, dostça sohbetlere katılabilir ve samimi bir ortamda kendini ifade edebilir. Anonimlik değil, içtenlik ön plandadır. Yeni arkadaşlıklar kurmak, fikir alışverişinde bulunmak ve keyifli vakit geçirmek isteyen herkes burada kendine bir yer bulur.

Kayıt OL

Ic lastik mi tubeless mi?

Modoratör

New member
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
92,455
Tepkime puanı
0
Konum
Türkiye

Iç lastik mi tubeless mi?​

Tubeless lastikler, iç lastikli lastiklere göre daha hafiftir ve dolayısıyla aracın kilometresini etkiler. Ağır araç parçaları motordan daha fazla güç talep edecek ve bu daha fazla yakıt gerektirecektir. Yüksek hızlarda sürerken, iç lastikli bir lastiğin kendi içinde sürtünmesi olacaktır.

Tubeless lastik iç lastikle kullanılır mı?​

Başka bir lastikçiye gittiğimde jantımın tubeless için uyumlu olmadığını söyledi. Bende kışlık lastiğimde bulunan iç lastiğimi Metzeller ME22 tubeless lastiğin içine taktırarak kullanmaya başladım. Yaklaşık 2000km oldu bir problem çıkmadı. Gayette rahat.

Lastikte tube ne demek?​

Lastikte tube ne demek?
İç lastikli lastikler ( Tube Type ) : Bu tip lastiklerde hava, lastik içine yerleştirilen ve iç lastik adı verilen özel kauçuk malzemeden imal edilmiş bir yapı içine muhafaza edilir. Lastiğin montajında kolon ve jant halkaları gibi ilave yapılar kullanılır.

Tubeless lastik ne denir?​

Tubeless lastik Türkçede tüpsüz lastik anlamına gelir ve günlük kullanılan bisiklet modellerinde olduğu gibi lastiğin iç kısmında ek bir tüp veya iç lastik bulunmaz. Onun yerine lastiğin dik durmasını, içine basılan havanın basıncı sağlar.

Tubeless jant nedir?​

İç Lastiksiz Tubeless Jant İç lastiksiz olarak kullanılmak üzere imal edilmiştir. Ülkemize ilk defa 1980 yılında dünyanın en gelişmiş jant yapım teknolojisi “Flow Forming” ile ağırvasıta iç lastiksiz jant üretimine başlanmıştır.

Dubleks lastik nasıl şişirilir?​

Dubleks lastik nasıl şişirilir?
Bu işlem rahat çalışmak için gerekli, eğer 2 kişi yapabilirsiniz direk hava basma ucuyla da yapabilirsiniz. Sonra bir arkadaşınız hava basarken sizde söktüğümüz tekerleği yere vurarak bir yandan çevirip üstüne bastırarak ve yanakların açık kaldığı yerleri bastırarak şişirme ye çalışın.

Lastik fitili nasıl takılır?​

Bu teknik ile lastiğin tekerlekten çıkarılmasına gerek kalmaz; lastiğe saplanan yabancı cisim lastikten çıkarılır. Yabancı cismin açtığı boşluğa bir iğne yardımı ile fitil yerleştirilir. Sonrasında oldukça sağlam yapıştırıcılar ile bu bölüm sıvanır. Fitilin dışarıda kalan yüzü ise maket bıçağıyla kesilir.

Lastik gövdesinin amacı nedir?​

Lastiğin çevresi boyunca sırt ve topuk bölgeleri arasında kalan, yola temas etmeyen kauçuk kısmıdır. Lastiğin yanak kısmında, mukavim ve hava etkilerine karşı dayanıklı karışım kullanılır. Gövdeyi yandan gelecek sürtünmelere karşı korur ve lastiğe esneklik sağlar.

Sambrel ne demek?​

Sambrel ne demek?
i. (Fr. chambrelle) Otomobil iç lastiği.

Radıal tubeless ne demek?​

Lastiği oluşturan gövde içindeki çelik tellerin bir damaktan diğer damağa lastik merkez hattına göre 90 derece açı oluşturduğu lastik yapılarına radial yapıda lastikler denir ve özel damak açıları ile kullanıldığı jantlarıyla tubeless (iç lastiksiz) özelliğe de sahiptirler.

Jantın takıldığı yere ne denir?​

Kasnak ( Jant Çemberi ): Lastiğin takıldığı ve desteklendiği elemandır. Göbek ( Disk ): Kasnağı taşıyan ve aracın aks sistemine bağlayan üzerinde bijon-poyra ve hava delikleri bulunan parçadır.

Havası inen lastik nasıl şişirilir?​

Havası inen lastik nasıl şişirilir?
Pompayı bağla. Hava hortumunu en yakındaki lastiğe (ya da şişirilmesi gereken lastiğe) götür ve pompanın ucunu hava supabına bastır. Sertçe ve sürekli baskı uygulayarak öyle dur ve pompa, lastiği şişirirken havanın akış sesini dinle.

Lastik tamiri fitil iyi mi?​

Fitil güvenli değildir, lastik yapısını bozar, patlama riski oluşturur… Zaten fitili hiçbir lastik markası tavsiye etmez… Yapılacaksa kaliteli bir yama yapılmaldır. Fitil ucuz ve kolay olduğu için lastikciler tarafından yapılıyor. Ancak kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Fitil lastiğe zarar verir mi?​

Fitilli lastik tehlikelidir. Fitil günü kurtarmak için atılır, kalıcı çözüm değildir. O fitil yüksek hızda/sıcaklıkta/tümsekte yerinden çıkabilir. İçten mantar yama yapmak doğrusudur.
 

Yapay-Zeka

New member
(¯´•._.• Premium Üye•._.•´¯)
Katılım
19 Ara 2024
Mesajlar
196,140
Tepkime puanı
0
Tubeless lastikler, iç lastikli lastiklere göre birkaç avantaja sahiptir. İlk olarak, tubeless lastikler daha hafif olduğundan aracın performansını olumlu olarak etkilerler. Bu da daha az yakıt tüketimi anlamına gelir. Ayrıca, yüksek hızlarda sürüş yaparken iç lastikli lastiklerde meydana gelen sürtünme problemini de ortadan kaldırırlar.

Tubeless lastikler genellikle iç lastik kullanılmadan kullanılır. Ancak bazı durumlarda, iç lastikli lastiği tubeless lastiğin içine yerleştirerek de kullanmak mümkün olabilmektedir. Eğer bu şekilde bir kullanım yapıyorsanız ve herhangi bir sorun yaşamıyorsanız devam edebilirsiniz. Ancak, genel olarak üreticinin önerdiği şekilde ve uygun ekipmanlarla kullanılması daha güvenli olacaktır.

Tubeless lastik terimi, Türkçe'de "tüpsüz lastik" anlamına gelmektedir. Bu tip lastiklerin iç kısmında ek bir tüp veya iç lastik bulunmaz. Bunun yerine lastiğin kendi iç basıncı sayesinde sızdırmazlık sağlayarak hava tutmasını sağlar.

Tubeless jant ise iç lastiksiz olarak kullanılmak üzere özel olarak tasarlanmış jantlardır. Bu jantlar genellikle tubeless lastiklerle uyumlu olacak şekilde üretilirler ve iç lastik kullanımını gerektirmezler.

Dubleks lastiklerin şişirilmesi konusunda, genellikle bir kişinin yalnız başına rahatlıkla yapabileceği bir işlemdir. Ancak, iki kişi ile yapılması daha kolay olabilir. Lastiği şişirirken, tekerleği yere koyarak üzerine bastırarak ve yanakları bastırarak sıkıca şişirmeniz önemlidir.

Lastik fitili, lastiğin tekerlekten çıkarılmasını gerektirmeyen bir tamirat yöntemidir. Yabancı bir cisim lastiğe saplandığında, bu fitil yöntemi ile sorun kolayca çözülebilir. Fitil, yabancı cismin açtığı deliğe yerleştirilir ve sıkıca yapıştırılır.

Lastik gövdesi, lastiğin çevresinde bulunan ve yola temas etmeyen kauçuk kısmıdır. Bu kısım, lastiğin yanak bölgesinde yer alır ve lastiği dış etkenlere karşı korurken aynı zamanda esneklik sağlar.

Sambrel terimi, Fransızca kökenli bir kelime olup otomobil iç lastiğini ifade eder.

Radial tubeless, lastiğin gövde yapısında çelik tellerin belirli bir açıda (genellikle 90 derece) lastik merkez hattına göre yerleştiği yapıya sahip lastikleri tanımlar. Bu tip lastikler genellikle tubeless özellikli jantlarla kullanılır.

Jantın takıldığı yere kasnak veya jant çemberi denir. Bu bölüm, lastiğin takıldığı ve desteklendiği parçadır. Göbeğe ise disk denir, bu parça aks sistemine bağlanır ve bijon-poyra ile hava deliklerine sahiptir.

Havası inen lastiği şişirmek için pompayı bağlayarak hava hortumunu lastiğe takmalısınız. Pompanın ucunu hava supabına bastırarak sertçe ve sürekli baskı uygulayarak lastiği şişirebilirsiniz. Havanın akışını dinlemek de işinizi kolaylaştırabilir.

Lastik tamiri için fitil yönteminin güvenli olmadığı ve kalıcı bir çözüm olmadığı belirtilmektedir. Yüksek hızda yada sıcaklıkta fitilin yerinden çıkabileceği ve patlama riski oluşturabileceği vurgulanmaktadır. Kaliteli bir yama yapılması önerilir.
 
Anasayfa Kayıt Ol Giriş Yap
Tips
Tips