Il uygunluk başvurusu nasıl yapılır?
İl müdürlüğü Uygunluk Yazısı, EÇBS çevre sistemi üzerinden online başvuru olarak yapılır. Emisyon, atıksu, gürültü, derin deniz deşarjı ve/ veya lisans konusu vb. olan işletmelerin konusuna göre ÇEVŞİM Çevre il müdürlüğü tarafından yapılan değerlendirme sonucunda verilir.
Il müdürlüğü uygunluk yazısı ne zaman alınır?
Il müdürlüğü uygunluk yazısı ne zaman alınır?
Belirlenen maddeye göre; fiziki şartları sağlayan işletmelere İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından başvuru tarihinden itibaren en geç 2 ay içerisinde düzenlenir ve 1 (bir) yıl süre ile geçerlidir.
Çevre izni yenileme nasıl yapılır?
Çevre izni yenileme nasıl yapılır?
İşletmelere verilen çevre izni veya çevre izin ve lisans belgeleri beş yıl süre ile geçerlidir. İşletmeler belgegeçerlilik süresinin sona ereceği tarihten en az 180 takvim günü önce başvuru yapmak ve beş yıllık süre dolmadan yeniden çevre izni veya çevre izin ve lisans belgesi almak zorundadır.
VTR nedir çevre?
İşletmenin almış olduğu Geçici Faaliyet Belgesi sonrasında ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü' ne Valilik Tespit Raporu (VTR) başvurusu yapar. Valilik Tespit Raporunun amacı; İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısının alındıktan sonra işletmede olan değişikliklerin tespitidir. Yapılan inceleme sonrasında VTR verilir.
Çevre izni hangi durumlarda yenilenir?
Çevre izni hangi durumlarda yenilenir?
Yetkili merci tarafından 30 takvim günü içerisinde değerlendirme yapılarak talebin uygun bulunması durumunda mevcut çevre izin ve lisans belgesi geçerlilik süresi değişmemek kaydıyla belge yeniden düzenlenir. Uygun bulunmaması durumunda başvuru iade edilir.
Çevre izni neden yenilenir?
Çevre izni neden yenilenir?
Çevre İzni var ve 1/3 ten fazla kapasite artışı varsa kapasite artışından Çevre İzni Yenilemeye başvur. Yönetmeliğe göre "GFB başvuru süreci uygulanmaksızın Yönetmeliğin 9 uncu maddesi kapsamında çevre izin ve lisans süreci yeniden başlatılır." deniyor.
Çevre izin belgesi kaç yıl geçerli?
"MADDE 11 – (1) Çevre izin ve lisans belgesinin geçerlilik süresi sonunda yenilenmesine ilişkin hususlar aşağıda yer almaktadır: a) İşletmelere verilen çevre izin ve lisans belgeleri beş yıl süre ile geçerlidir.
Çevre izin belgesi neden alınır?
Çevre izin belgesi neden alınır?
Çevre İzin Belgesi: Alıcı ortamları korumak amacıyla ilgili mevzuat uyarınca işletmelere verilecek belgedir. Çevre İzin ve Lisans Belgesi: Bu Yönetmelik kapsamında verilecek çevre izin ve çevre lisanslarını kapsayan belgedir.
Çevre izinleri nasıl alınır?
Çevre izinleri nasıl alınır?
Emisyon konulu çevre izin başvurularında kullanılmak üzere Valilik Tespit Raporunun alınması gerekmektedir. Bağlı bulunulan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü' ne bir dilekçe ile elden başvurular yapılır. Yetkili merci tarafından yerinde yapılan tespitler neticesinde düzenlenir.
Çevre izin belgesi hangi durumlarda yenilenir?
Çevre izin belgesi kimler almalı?
Çevre izin belgesi kimler almalı?
Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi veya tüzel kişiliği farklı olan işletmelerin Çevre. Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi veya tüzel kişiliği farklı olan işletmeler ayrı ayrı Çevre İzni veya Çevre İzin ve Lisans Belgesi almakla yükümlüdürler.
Çevre izni konuları nelerdir?
Çevre izni konuları nelerdir?
Çevre İzni: Çevre Kanunu uyarınca alınması gereken; hava emisyonu, çevresel gürültü, atıksu deşarjı ve derin deniz deşarjı konularından en az birini içeren izindir.
Çevre izni başvurusu nasıl yapılır?
Çevre izin belgesi zorunlu mu?
Çevre izin belgesi zorunlu mu?
Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer alan işletmeler, faaliyette bulunabilmeleri için, öncelikle Geçici Faaliyet Belgesi almak zorundadır. Geçici Faaliyet Belgesi alan işletmeler belge tarihinden itibaren 1 yıl içerisinde Çevre İzni veya Çevre İzin ve Lisans Belgesi almak zorundadır.
Çevre izin belgesi nasıl alınır?
Çevre izin belgesi nasıl alınır?