Ilişkili çeşitlendirme stratejisi ne demek?
İlişkili çeşitlendirme stratejisi; işletmenin faaliyette bulunduğu mevcut iş alanlarında veya benzer konularda yeni işlere girişmesi durumunda ilişkili çeşitlendirme stratejisi uyguladığı söylenebilir. Bu stratejilerin seçilmesi ve uygulanmasının çeşitli nedenleri vardır.
Ilgisiz çeşitlendirme nedir?
İlgisiz çeşitlendirme, yönetimin etkinliğini azaltabilen sanayilerdeki artan karmaşıklık ve teknolojik değişiklikten ötürü kurum düzeyindeki yöneticilerden önemli özveriler bekler. Tekelleşmeyi önleyen yasalar ve finans kuramları bu tür çeşitlendirmeyi popüler yapmıştır.
Ilişkili Cesitlendirme nedir?
Ilişkili Cesitlendirme nedir?
YAZINDA ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİSİ Eğer yeni faaliyet alanları, örgütün hali hazırda bulunan faaliyetleri ile temel yetenekler ve kaynaklar açısından doğrudan bir ilişki gösteriyor ise "ilişkili çeşitlendirme", doğrudan bir ilişki göstermiyor ise "ilişkisiz çeşitlendirme" olarak adlandırılır (Rumelt, 1982).
Uluslararasılaşma stratejisi nedir?
Uluslararasılaşma stratejisi nedir?
Uluslararasılaşma stratejisi, kurumun, stratejik planında belirttiği ana stratejisine ulaşmak (katkı sağlamak) üzere uluslararasılaşma esaslı olarak belirlediği stratejiyi ifade etmektedir. Bu özelliği ile uluslararasılaşma stratejisinin; Kurumun temel stratejisi, Kurumun araştırma stratejisi ve hedefleri ve.
Portföy riski ne demek?
Portföy riski, portföyü oluşturan her bir varlığın standart sapması ve bu varlıkların birbirleri ile olan ilişkisi dikkate alınarak hesaplanabilmektedir. Görüldüğü üzere portföy riski hesaplaması portföyü oluşturan her bir varlığın riskinin ayrı ayrı hesaplanmasından daha karmaşık bir süreçtir.
Yatay çeşitlendirme ne demek?
Yatay çeşitlendirme Şirket, genellikle teknolojik veya ticari olarak mevcut ürünlerle ilgisi olmayan, ancak mevcut müşterilere hitap edebilecek yeni ürünler veya hizmetler ekler. Bu strateji, firmanın belirli pazar segmentlerine olan bağımlılığını artırma eğilimindedir.
Ürün farklılaştırma türleri nelerdir?
Ürün farklılaştırma türleri nelerdir?
Ürün farklılaştırması ürünün temel özelliklerinden bir veya bir kaçının değiştirilmesi ve öncekinden farklı hale getirilmesi anlamına gelmektedir. Örneğin bir toz deterjanın, sıvı ve konsantre hale getirilmesi ürünün farklılaşmasıdır.
Uluslararasılaşma süreci nedir?
Uluslararasılaşma süreci nedir?
Uluslararasılaşma, firmaların ulusal sınırların dışına faaliyetlerini yaymasıdır. Bu olgu tarihsel olarak çok eskilere götürülebilinirse de, bugünkü anlamıyla uluslararasılaşma çağımıza özgüdür. Literatür, ihracat aşamasını uluslararasılaşmanın ilk basamağı olarak görmektedir.