Son Konular

Iskoc mekanizmasi nedir?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Iskoç mekanizması nedir?


İskoç mekanizması, kapalı bir alanda dairesel hareket eden bir kolun hareketini değişken doğrusal harekete, yani harmonik harekete çevirir. Tersi de mümkündür. Bir piston ya da bir mil doğrudan bir çerçevenin içindeki yarık içinde hareket eden kayan parçaya bağlıdır.

Motor fren gücü nedir?


Motor fren gücü nedir?
Bir motorun deneme durduracı ile ölçülen gücü. Motorun çıkış dingilinden alınan işe yarar güç. Brake power, friction horse-power.

Mekanizma Tekniği serbestlik derecesi nedir?


Bir mekanizmanın serbestlik derecesi, bir mekamizmada bulunan tüm uzuvların konumunu belirlemek için gerekli olan parametre sayısıdır. Mekanizmanın tüm noktalarını kontrol altında tutabilmek için gerekli olan tahrik (motor) sayısı da diyebiliriz.

Scotch Yoke mekanizması nedir?


Scotch Yoke mekanizması nedir?
Pistona bir güç uygulandığı takdirde, kayan blok boyunduruğun yuvasında hareket ederek boyunduruğun dairesel bir şekilde dönmesini sağlar. Bir skotch yoke aktüatör doğrusal bir kuvveti torka dönüştürür. Çeyrek dönüşlü, yani 90 derece dönüşlü vanaları da motorlu hale getirir.

Geneva mekanizması ne işe yarar?


Malta Haçı veya Cenevre tahrik mekanizması, Cenevreli bir saatçi tarafından saat yayının aşırı kurulmasını önlemek için icat edilmiş bir mekanizmadır.

Tırlarda DEP fren nedir?


Tırlarda DEP fren nedir?
Dekompresyon motor freni (ayrıca Jacobs freni ya da "jake freni" olarak da bilinir), gerçek motor freni ile en çok karıştırılan fren türüdür; esas olarak büyük dizel kamyonlarda kullanılır ve sıkıştırma strokunun üstündeki egzoz valflerini açarak çalışır, bu nedenle basınçlı havada depolanan büyük miktarda enerji krank …

Motor gücü ile fren gücü arasında nasıl bir ilişki vardır?


Bu hızdaki aracı durdurmak için geçen zaman duran aracı hızlandırmak için geçen zamanın 1 / 8'i olmaktadır. Buna göre frenlerin gücü 8 x 80 = 640 bg'dir. Fren gücü her zaman için motor gücünden yüksek olmalıdır.

Kinematik mekanizma sentezi nedir?


Kinematik mekanizma sentezi nedir?
Mekanizma sentezi olarak da bilinen kinematik sentez , istenen bir performansı elde etmek için mekanik bir sistem veya makine aracılığıyla güç akışını şekillendiren mekanizmaların boyutunu ve konfigürasyonunu belirler . Sentez kelimesi , parçaların bir bütün oluşturacak şekilde birleştirilmesi anlamına gelir.
 
İskoç mekanizması, kapalı bir alanda dairesel hareket eden bir kolun hareketini değişken doğrusal harekete çeviren bir mekanizmadır. Bu mekanizma genellikle piston veya mil gibi parçalarla çalışır ve doğrusal hareketi dairesel harekete veya tersine çevirir. Böylece, belirli bir mekanizmanın farklı hareket türlerini birbirine dönüştürmek için kullanılabilir.

Motor fren gücü, bir motorun deneme durdurucusu ile ölçülen gücüdür. Motorun çıkış dingilinden alınan işe yarar güç anlamına gelir. Bu güç, motorun brake power veya friction horse-power olarak adlandırılır.

Mekanizma tekniği serbestlik derecesi, bir mekanizmanın tüm uzuvlarının konumunu belirlemek için gereken parametre sayısıdır. Bu, mekanizmanın kontrol altında tutulması için gerekli olan tahrik sayısını da ifade edebilir.

Scotch Yoke mekanizması, bir pistona güç uygulandığında, kayan bloğun yuvasında hareket ederek dairesel bir şekilde dönmesini sağlayan bir mekanizmadır. Bu mekanizma, doğrusal kuvveti torka dönüştürmek için kullanılır ve çeyrek dönüşlü vanalar gibi uygulamalarda motorlu hareketi sağlar.

Geneva mekanizması ise Malta Haçı veya Cenevre tahrik mekanizması olarak da bilinir ve saat yayınının aşırı kurulmasını önlemek için kullanılan bir mekanizmadır. Bu mekanizma, Cenevreli bir saatçi tarafından icat edilmiştir ve saat mekanizmalarında sıkça kullanılır.

DEP freni ise dekompresyon motor freni olarak bilinir ve büyük dizel kamyonlarda kullanılan bir tür fren sistemidir. Jacobs freni veya "jake freni" olarak da adlandırılan bu fren sistemi, sıkıştırma strokunun üstündeki egzoz valflerini açarak çalışır ve basınçlı havada depolanan enerjiyi kullanır.

Motor gücü ile fren gücü arasındaki ilişki genellikle aracın durdurulması ve hızlandırılması için gereken güçlerin karşılaştırılmasıyla belirlenir. Fren gücü her zaman için motor gücünden yüksek olmalıdır çünkü aracın güvenli bir şekilde durdurulabilmesi için yeterli bir fren gücüne ihtiyaç vardır.

Kinematik mekanizma sentezi veya mekanizma sentezi, istenen bir performansı elde etmek için mekanik bir sistem veya makine aracılığıyla güç akışını şekillendiren mekanizmaların boyutunu ve konfigürasyonunu belirleyen bir süreçtir. Bu süreç, parçaların bir araya getirilmesini ve belirli bir işlevi yerine getirmesini sağlar.
 

Spor yapmadan once kahvaltida ne yenir?

Kondisyon bisikleti bacaklari kalinlastirir mi?

  1. Konular

    1. 1.281.135
  2. Mesajlar

    1. 1.678.625
  3. Kullanıcılar

    1. 31.771
  4. Son üye

Geri
Üst Alt