Modoratör
Efsanevi Üye
İstifa dilekçesi mail ile olur mu?
Tipik olarak, bir istifa maili'i ve istifa mektubunun içeriği birbirine çok benzerdir. Fakat bir istifa mektubu yazdığınızda, bu mektubun bir kopyasını yöneticinize veya İK'ya teslim etmeniz gerekir. Fakat bir e-posta ile her şey tamamen dijitaldir.
İstifa mail'i yazmanın temel nedeni, bazı işyerlerinde istifa mail'inin ya da mektubunun yasal sonuçları olan resmi bir belge olmasıdır. Sözleşme gereği iki hafta önceden istifanıza haber vermeniz gerekebilir. Resmi mektubunuz/mail'iniz istifanızın kanıtı olur.
İstifa mektubu nasıl yazılır?
İstifa mektubu nasıl yazılır?
Mektubun kısa, net ve anlaşılır olması oldukça önemli. Mektubun eğer varsa İnsan Kaynakları Müdürlüğü'ne, eğer yoksa Genel Müdürlüğe ya da yetkili departmana hitaben yazılması gerekiyor. İstifa dilekçesi metnine girişte, ad-soyad ile kurumunuz ve pozisyonunuzu belirtmelisiniz.
İstifa edeceğimi nasıl söylerim?
İstifa edeceğimi nasıl söylerim?
İstifa etme isteğinizi çalıştığınız firma yetkililerine açıklamak, işin belki de en zorlayıcı kısmı olarak ifade edilebilir. Patronunuz size neden istifa ettiğinizi sorduğu zaman vereceğiniz cevaplar da oldukça önemlidir. İşverenin sorusu üzerine vereceğiniz cevaplar, her iki tarafı da suçlayacak şekilde olmamalıdır.
İstifa dilekçesi ne zaman geçerli olur?
6 ila 18 aylık bir çalışmanız var ise bu durumda 4 hafta öncesinden haber vermeniz gerekir. Çalışma süreniz 1,5 yıl ila 3 yıl arasındaysa 6 hafta, 3 yıldan fazlaysa da 8 hafta öncesinden işten ayrılma dilekçenizi vermeniz gerekir.
İstifa konuşmasına nasıl başlanır?
İstifa konuşmasına nasıl başlanır?
Dünyanın en kolay ve rahatlatıcı dilekçesi istifa dilekçesidir. "Şu tarihte başladığım şu pozisyondan, şu tarihte kendi isteğimle ve gördüğüm lüzum üzerine istifa ediyorum. Gereğinin yapılmasını rica ederim" deyip, tarihi ve imzayı attınız mı tamamdır.
Patrona işten çıkmak istediğin nasıl söylenir?
Patrona işten çıkmak istediğin nasıl söylenir?
1. Adım: Patronunuzla ya da yöneticinizle görüşün
- İşten ayrılma kararı aldığınızda bunu paylaşacağınız ilk kişi çalışma arkadaşlarınız değil, yöneticiniz olsun.
- Yöneticinizle yüz yüze görüşebilmek için mutlaka bir zaman belirleyin.
- İşten ayrılmadan en az 2 hafta önce bunu yöneticinize mutlaka bildirmelisiniz.