haberci
Meraklı Üye
İvriz Kaya kabartması
Ereğli İvriz Anıtı hakkında Veri
İvriz kabartması nerede
İvriz Kabartması yada İvriz Kaya Kabartması, Konya'nın Ereğli ilçesine 12 km uzaklıkta, İvriz Suyu'nun kaynak başındadır Geç Hitit dönemi eseridir MÖ VIII yüzyıla tarihlenmektedir 608 m yüksekliğindeki kabartmada, Warpalavas'ın bereket tanrısı Santaj'a şükranı anlatılmaktadır
Dünyadaki birincil yazılı tarım anıtı ve dünya tarihindeki birincil yazılmış kabartma kaya anıtı olma özellikleri var
Anıtta; bölgenin kralı Varpalavas ile, Kasırga Tanrısı Tarhundas tanımlama edilmiş Tarhundas; krala göre daha büyük ölçüde, ellerinde üzüm salkımı ve buğday başaklarını tutuyor Böylece, Tarhundas, bununla birlikte bereket ve bereket tanrısı olarak da değerlendiriliyor Tanrının karşısındaki kral ise, daha ufak ve dua eder durumda tasvir edilmiş Tasvirdeki objelerin giysileri; geç hitit sanatının özelliklerini yansıtmakta Bilhassa: tanrı figürü; adaleli bir insan görünümünde Kol ve bacak adaleleri işaret Üstünde: dizlerini açıkta bırakan, kısa kollu, vicuduna yapışık kıyafet var Dönemin karakteristik özellikleri; madeni kemeri, uçları sivri ayakkabıları, üç sıra boynuzla bezeli başlığı, saç ve sakallar Kral Varsapalas ise; geometrik motifli ve püsküllü eteği olan uzun bir kıyafet ile, ucu saçaklı manto giymiş Başlığı: boncuk dizileri ile süslenmiş Kralın, kocaman boncuklu kolyesi, küpesi, bilezikleri de, arami takılarına benzemekte
Her iki figürün aralarında bulunan, hiyeroglif yazıda: Ben dominant ve kahraman Tuvana Kralı Varpalavas; sarayda bir prens iken, bu asmaları diktim, Tarhundas onlara bolluk ve bolluk versin yazılı *
Ereğli İvriz Anıtı hakkında Veri
İvriz kabartması nerede
İvriz Kabartması yada İvriz Kaya Kabartması, Konya'nın Ereğli ilçesine 12 km uzaklıkta, İvriz Suyu'nun kaynak başındadır Geç Hitit dönemi eseridir MÖ VIII yüzyıla tarihlenmektedir 608 m yüksekliğindeki kabartmada, Warpalavas'ın bereket tanrısı Santaj'a şükranı anlatılmaktadır
Dünyadaki birincil yazılı tarım anıtı ve dünya tarihindeki birincil yazılmış kabartma kaya anıtı olma özellikleri var
Anıtta; bölgenin kralı Varpalavas ile, Kasırga Tanrısı Tarhundas tanımlama edilmiş Tarhundas; krala göre daha büyük ölçüde, ellerinde üzüm salkımı ve buğday başaklarını tutuyor Böylece, Tarhundas, bununla birlikte bereket ve bereket tanrısı olarak da değerlendiriliyor Tanrının karşısındaki kral ise, daha ufak ve dua eder durumda tasvir edilmiş Tasvirdeki objelerin giysileri; geç hitit sanatının özelliklerini yansıtmakta Bilhassa: tanrı figürü; adaleli bir insan görünümünde Kol ve bacak adaleleri işaret Üstünde: dizlerini açıkta bırakan, kısa kollu, vicuduna yapışık kıyafet var Dönemin karakteristik özellikleri; madeni kemeri, uçları sivri ayakkabıları, üç sıra boynuzla bezeli başlığı, saç ve sakallar Kral Varsapalas ise; geometrik motifli ve püsküllü eteği olan uzun bir kıyafet ile, ucu saçaklı manto giymiş Başlığı: boncuk dizileri ile süslenmiş Kralın, kocaman boncuklu kolyesi, küpesi, bilezikleri de, arami takılarına benzemekte
Her iki figürün aralarında bulunan, hiyeroglif yazıda: Ben dominant ve kahraman Tuvana Kralı Varpalavas; sarayda bir prens iken, bu asmaları diktim, Tarhundas onlara bolluk ve bolluk versin yazılı *