haberci
Meraklı Üye
Jeep tarihçesi
1938 yılında motosikletlerinin ve diğer askeri araçlarının (modifiye edilmiş Ford ModelT) yerine geçebilecek; hafif, manevra yeteneği dinç, sağlam, güvenli ve süratli bir genel maksatlı vasıta arayışı içinde olan ABD ordusu bu ihtiyacını karşılamak için bir müsabaka düzenledi 135 ayrı firmaya yarışmaya katılması için çağrıda bulunuldu Fakat yarışmaya katılacak firmalar bazı kısıtlamalara da uyarlamak zorundaydılar Taşımacılık için ağırlığın 600 lbs'yi ve dingil aralığının 75 inç'i geçmemesi bu kısıtlamalardan bazılarıydı Sadece 49 günde bir prototip ve keza 75 günde 70 deneme arabulucu üretmek için kıyasıya bir uğraş başladı sonuç olarak yalnızca üç işyeri bunu başarabildi (Bantam, WillyOverland, ve Ford) Yarışmayı kazanan 738,74 $'lık fiyatıyla WillyOverland oldu Bu modelin adı CJ1A idi Bir askeri vasıta için gayet lüks olan bu araçta tente ve otomatik camlar vardı Ertesi sene, orduda epey iyi tutan bu araç CJ2 ismi ve birkaç farklılıkla sivil halkın kullanımına sunulmuştu
*
1938 yılında motosikletlerinin ve diğer askeri araçlarının (modifiye edilmiş Ford ModelT) yerine geçebilecek; hafif, manevra yeteneği dinç, sağlam, güvenli ve süratli bir genel maksatlı vasıta arayışı içinde olan ABD ordusu bu ihtiyacını karşılamak için bir müsabaka düzenledi 135 ayrı firmaya yarışmaya katılması için çağrıda bulunuldu Fakat yarışmaya katılacak firmalar bazı kısıtlamalara da uyarlamak zorundaydılar Taşımacılık için ağırlığın 600 lbs'yi ve dingil aralığının 75 inç'i geçmemesi bu kısıtlamalardan bazılarıydı Sadece 49 günde bir prototip ve keza 75 günde 70 deneme arabulucu üretmek için kıyasıya bir uğraş başladı sonuç olarak yalnızca üç işyeri bunu başarabildi (Bantam, WillyOverland, ve Ford) Yarışmayı kazanan 738,74 $'lık fiyatıyla WillyOverland oldu Bu modelin adı CJ1A idi Bir askeri vasıta için gayet lüks olan bu araçta tente ve otomatik camlar vardı Ertesi sene, orduda epey iyi tutan bu araç CJ2 ismi ve birkaç farklılıkla sivil halkın kullanımına sunulmuştu
*