Modoratör
Efsanevi Üye
Katolik Kilisesi ne zaman dünyanın döndüğünü kabul etti?
Katolik Kilisesi, 31 Ekim 1992 Cumartesi günü Papa John Paul II tarafından yapılan açıklama ile Dünya'nın gerçekten de Güneş etrafında döndüğünü kabul etmiştir.
Ama yine de Dünya dönüyor sözü kime aittir?
Yine de dönüyor (İtalyanca: E pur si muove veya Eppur si muove) İtalyan matematikçi, fizikçi ve filozof Galileo Galilei'ye atfedilen bir sözdür. Galileo'nun bu sözü 1633'te Dünya'nın Güneş etrafında dönmesi iddiasından vazgeçmeye zorlanması üzerine söylediği iddia edilir.
Küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ne gibi örnekler verirdiniz?
Soru : Dünya'nın bir küre şeklinde olduğunu kanıtlayan olaylar nelerdir? Güneş doğarken yada batarken yavaş yavaş doğar ve batar . Eğer dünya düz olsaydı birden bire doğar ve batardı. Yaklaşan bir gemiyi izlediğimizde geminin önce bayrağını yaklaştıkça direğini ve sonradan da teknesini görürüz.
Galileo sözünden döndü mü?
Galileo sözünden döndü mü?
Ancak işkence tehdidi altında bile savunmasını sürdürdü. Hatta bir rivayete göre önce Galileo önce teorisini yalanlamış, sonra "Ama yine de dönüyor" demişti. Engizisyon'un hükmü 22 Haziran günü verildi ve Galileo tüm hayatını ev hapsinde geçirdi.
Dünyanın küre şeklinde olduğu nasıl ispatlanmıştır?
Dünyanın küre şeklinde olduğu nasıl ispatlanmıştır?
Dünya'nın Gölgesi: Teknolojik gelişmeler sadece Dünya'nın değil Ay'ın da fotoğraflarının çekilmesini sağladı. Gezegenimizin Ay'ın üstüne vuran gölgesi de küre biçimindedir. Bu da Dünya'nın yuvarlak olduğunu kanıtlayan görsel kanıtlardan biridir.
Dünyanın çevresinde dolaşan ve küre şeklinde olduğunu kanıtlayan denizci kimdir?
Dünyanın yuvarlak olduğunu fiilen ilk kanıtlayan Macellan oldu. Macellan keşif için çıktığı deniz yolculuğunda Batıya ve doğuya gidildikçe saat farkları olduğunu gözlemledi. Dünyanın Yuvarlak Olduğunu Kim Buldu ve Keşfetti? Dünyanın yuvarlak olduğunu yaptığı keşif gezileri sonucunda Macellan buldu.
Bruno nasil savundu?
Bruno evrenin sonsuzluğu yanında evrenin birliği ilkesini de benimser. Buna göre Ortaçağ felsefesinde temel alınan gök ile yer ayrılığını reddeder. Bruno, Tanrı'nın ve evrenin birbirinden farklı iki töz olmadığı, ama aynı gerçekliğin iki sonsuz görünümü olduğunu kabul eder.