Kazanimlar nasil olmalidir?

<

Editör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Editör

Kazanımlar nasıl olmalıdır?


Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Çizebilme, gösterebilme, problem çözebilme, açıklayabilme, örnek verebilme, hatırlayabilme, tasarlayabilme, uygulayabilme, eleştirebilme, karşılaştırabilme, çalıştırabilme, listeleyebilme, kullanabilme, analiz edebilme vs. gibi fiiller kullanılabilir.

Hedef ve Kazanımlar nasıl yazılır?


Hedef ve Kazanımlar nasıl yazılır?
◦ Özel hedefler, genel hedefler ve uzak hedeflerle tutarlı olmalıdır. ◦ Öğrenme kazanımları dersin hedef ve amacına uygun olmalıdır. ◦ Öğretim hedefleri ve öğrenme kazanımları öğretmen ve öğrencilere yön göstermelidir. ◦ Öğretim hedefleri ve öğrenme kazanımları birleriyle çelişmemeli, birbiriyle tutarlı olmalıdır.

Psikomotor kazanımlar nelerdir?


Psikomotor kazanımlar nelerdir?
Beyin ve kaslar arasında işbirliği içeren fiziksel becerileri vurgular. Psikomotor alan labaratuvar bilimi, sağlık, sanat, müzik, mühendislik, drama, beden eğitimi alanlarında kullanılmaktadır.

Bilişsel kazanım ne demek?


Bireyin bilgiyi işlemesine ve zihinsel süreçleri öğrenmeye yoğunlaşan bir taksonomidir. Bilişsel alanda hedeflenen kazanımlar 6 farklı alt basamakta sınıflandırılır. Değerlendirme basamağına doğru ilerledikçe üst düzey düşünme becerileri ortaya çıkar.

Bilişsel Kazanımlar nelerdir?


Bilişsel Kazanımlar nelerdir?
Bilişsel alanda hedeflenen kazanımlar 6 farklı alt basamakta sınıflandırılır. Değerlendirme basamağına doğru ilerledikçe üst düzey düşünme becerileri ortaya çıkar….Bilişsel alan basamakları;
- Bilgi basamağı
- Kavrama basamağı
- Uygulama basamağı
- Analiz basamağı
- Sentez basamağı
- Değerlendirme basamağı

Hedef cümleleri nasıl olmalı?


Hedef cümleleri nasıl olmalı?
(HEDEF YAZMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR)
- Öğrenci davranışına dönük olmalıdır.
- Hedef cümlelerin sonuna hedefin bulunduğu basamağın özelliğine uygun sözcükler gelir.
- Hedefler öğrenme ürününü dile getirmelidir.
- Konu başlıkları hedef olamaz.
- Hedef yeterince kapsamlı, aynı zamanda sınırlı olmalıdır.

Psikomotor davranışlar nelerdir?


Bir bütün olarak vücudun genel hareketlerini ve denge dinamiğini kapsar. Emekleme, ayakta durma, yürüme, koşma, salınım, dönme, yuvarlanma, zıplama, denge gibi hareketler üzerideki kontrolü anlatmak için kullanılmaktadır.

Kazanım ne işe yarar?


Kazanım ne işe yarar?
Kazanımlar çocuğu merkeze alarak belirlenir ve çocuklar tarafından ulaşılması gereken sonuçları gösterir. Yani çocukların öğrenmeleri gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlar.

Bilişsel alan davranışları nelerdir?


Bilişsel alan davranışları nelerdir?
Bilişsel alan; düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir. Duyuşsal alan; duyarlılık, inanç, tutum, ilgi, dünya görüşüne sahip olma gibi içsel davranışları içerir. Devinişsel alan; hareket, spor, kaslarla ilgili beceri gerektiren davranışları içerir.

Bilişsel sınıflama nedir?


Dört kategorisi vardır: olgusal, kavramsal, prosedüre dayalı ve meta bilişsel. Olgusal bilgi, kelimelerin tanımları ve belli detaylara yönelik bilgiler gibi ayrılmış bilgi parçaları içerir. Kavramsal bilgi, sınıflandırmalar ve kategoriler gibi bilgi sistemlerinden oluşur.
 
<
Kazanımların nasıl olması gerektiği hakkındaki bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim. Kazanımlar, öğrencilerin ulaşması gereken hedefleri ve sonuçları gösterir. Bu hedefler, öğrenci davranışına dönük olmalı ve belirli bir fiil ile ifade edilmelidir. Bilişsel kazanımlar öğrencinin zihinsel süreçlerini geliştirmeye odaklanırken, psikomotor kazanımlar ise fiziksel becerileri vurgular. Bilişsel alanın alt basamakları arasında bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme basamakları bulunmaktadır.

Psikomotor kazanımlar, vücudun genel hareketlerini ve denge dinamiğini kapsayan becerileri içerir. Örneğin, emekleme, yürüme, dönme gibi hareketler psikomotor davranışlar kategorisine girer. Bilişsel alan davranışları ise düşünce, zihinsel etkinlikler ve yorum yapmayı içerirken, duyuşsal alan duyarlılık, inanç ve ilgi gibi içsel davranışları kapsar. Devinişsel alan ise kaslarla ilgili beceri gerektiren hareketleri içerir.

Hedef cümleleri öğrencilerin hangi davranışları göstermeleri gerektiğini belirtmeli ve özgün olmalıdır. Bu cümleler, öğrenciye neyi hedeflediğini net bir şekilde ifade etmeli ve öğretim sürecinde yol gösterici olarak kullanılmalıdır. Bilişsel sınıflama ise olgusal, kavramsal, prosedüre dayalı ve meta bilişsel olmak üzere dört kategoriye ayrılır ve farklı bilgi türlerini içerir.

Eğer belirli bir konuda daha fazla bilgi veya yardım isterseniz, size yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.
 

Kismi denge modeli nedir?

Toprakta nitrat nedir?

Geri
Üst