Modoratör
Yeni Üye
KOBİ olmanın şartları nelerdir?
KOBİ (Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler), "250 kişiden az yıllık çalışan istihdam eden ve yıllık net satış hasılatı ya da mali bilançosu 125 milyon lirayı aşmayan ve yönetmelikte mikro işletme, küçük işletme ve orta büyüklükteki işletme olarak sınıflandırılan ekonomik birimler." olarak tanımlanmıştır.
Wo stratejisi ne demek?
Wo stratejisi ne demek?
WO Stratejisi (mini-maxi): WO stratejisi zayıflıkları minimize edip imkanları maksimize etmeyi hedefler. Dış imkanlardan yararlanarak mevcut zayıflıkları ortadan kaldıracak yeni stratejiler oluşturulur.
İşletme stratejileri nelerdir?
İşletme stratejileri nelerdir?
İşletme temel stratejileri; durağan, içsel büyüme, dışsal büyüme ve revizyon stratejileridir (Robbins vd., 2012:230).
Farklılaştırılmış pazarlama stratejisi ne demek?
Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi: Farklı pazar bölümleri için farklı ürünler sunma stratejisidir. Üründen beklenen fayda değiştiğinde, tüketici ihtiyaçları farklılaştığında ve yeterli talep görüldüğünde, işletmeler farklılaştırma yoluna gider.
Farklılaştırma ne demek?
Farklılaştırma ne demek?
Farklılaştırma en temel ifadeyle; öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme stillerine göre içerik, süreç ve üründe farklılıklar yapmaktır.
Kimler KOBİ oluyor?
Kimler KOBİ oluyor?
KOBİ iki yüz elli kişiden az yıllık çalışan istihdam eden ve yıllık net satış hasılatı veya mali bilançosundan herhangi biri yüzyirmibeş milyon Türk Lirasını aşmayan işletmelerdir.
KOBİ nedir kimlere verilir?
Yıllık bilançosu 40 milyondan daha az olan kişilere de küçük veya orta ölçekli işletmeler adı verilmektedir. Kobiler ekonominin çoğunu oluşturmaktadır. Özellikle küçük işletme ya da yeni ticari bir iş kuran kişiler kobi olarak adlandırılmaktadır. Kobi kredisi ise bu işletmelere destek sağlamak için verilmektedir.
Operasyonel strateji ne demek?
Operasyonel strateji ne demek?
Genel tercih ve politikaları belirlemek amacıyla operasyonel stratejiler kullanılır. Burada amaç bir işletmenin dört temel fonksiyonel alanlarından biridir. Bu tercihlerle sayesinde işletmenin genel görünümünü ortaya koymaya çalışan işletme stratejilerini destekler mahiyette olmasıdır.
Stratejinin temel unsurları nelerdir?
Stratejinin temel unsurları nelerdir?
Stratejinin üç önemli ve ana öğesi vardır. Bunlar; güç, zaman ve mekandır. David Jablonsky, Napoleon'un, bu üç önemli unsuru bir 'kullanma sanatı' olarak belirlediğini belirtmektedir.
Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi nedir?
Farklılaştırılmamış Pazarlama (tüm pazar) stratejisi Bu anlamada pazarlama karması elemanlarının bileşimini tek bir pazarda etkin olabilmeyi düşünerek planlayan işletmelerin uyguladığı strateji farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi olarak tanımlanmaktadır.
Mamülün 3 düzeyi ne demek?
Mamülün 3 düzeyi ne demek?
Bir ürünün üç temel düzeyi bulunmaktadır. Bunlar; öz ürün (temel ürün), somut ürün (gerçek ürün) ve genişletilmiş ürün dür.
Yoğunlaştırılmış pazarlama ne demek?
Yoğunlaştırılmış pazarlama ne demek?
Yoğunlaştırılmış pazarlama, hedef kitlenin belirli bir segmenti için bir ürün geliştirmek ve pazarlamak için tüm çaba ve kaynakları yönlendiren bir markayı içeren bir stratejidir. Bu strateji, bir pazarlama segmentinde iyi bir konum elde edilmesine yardımcı olduğu için özellikle küçük işletmeler için etkilidir.