Son Konular

Komutatorun gorevi nedir?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Komütatörün görevi nedir?


Bir jeneratörde komütatör, sargılardan üretilen akımı alır, her yarım dönüşte akımın yönünü tersine çevirir, sargılardan gelen alternatif akımı dış yük devresindeki tek yönlü doğru akıma dönüştürmek için mekanik bir doğrultucu görevi görür.

Fırça ve kollektör ne işe yarar?


Statorda üretimi yapılan gerilim kollektöre gelir. Kollektör de bu gerilimi fırçalara aktarır. Fırçalar da bu gerilimi dış devrelere iletir. Böylece motor adı verdiğimiz sistem çalışmaya başlar.

Karbon fırça ne işe yarar?


Karbon fırça ne işe yarar?
Motor fırçaları da denir. Kollektördeki akımı, kollektör üzerine sürtünerek dış devreye almayı sağlayan kısımdır. Fırçalar karbon veya bakır karbon karışımıdır. Elektrik motorlarının vazgeçilmezi olan kömür fırçalar; sanayideki ilk dönemlerde esnek kontak olarak kullanılan ince bakır tel demetlerinden adını almıştır.

Fırçalı doğru akım motoru nerede kullanılır?


Fırçalı doğru akım motoru nerede kullanılır?
Fırçalı DC Motorlar: Şarjlı el matkaplarından oyuncak arabalara kadar birçok farklı alette kullanılır. Çalışma prensibi basitçe şu şekildedir: motorun ana milinin üzerinde bobinler bulunur. Motorun ana gövdesinin iç kısmında ise güçlü mıknatıslar yer alır.

Kollektör dilim sayısı artarsa ne olur?


Kollektör dilim sayısı ne kadar çok olursa, akımdaki dalgalanma da o kadar az olur. Doğruya yakın bir gerilim elde etmek için, genellikle iki fırça arası dilim sayısı 16'dan az olmamalıdır. Kollektör dilim sayısı az ise, ayrıca komitasyon da güçleşir.

Motor kömürü bittiği nasıl anlaşılır?


Şayet aracınız çalışmıyorsa; kaputu açıp marş motorunuza birkaç kez vurduktan sonra aracınız çalışıyorsa; marş motorunun kömürünün değişim vakti gelmiş demektir. Marş motoru kömürü değişimi konusu uzmanlık gerektiren bir husus olduğu için mutlaka ustanıza ya da servisinize götürmenizde fayda vardır.

Motor neden ark yapar?


Motor neden ark yapar?
Devre kopukluğunda arıza, makina yüklendiği zaman meydana gelen kopukluktur. Kopuk olan bobinin bağlı bulunduğu dilimler kararır. Arızalı olan bobin rotor kontrol cihazı (growler) ile tespit edilir. Arızalı bobin kısa devre halindeyse çok ısınır, bağlı olduğu dilimler kararır, motor ark yaparak çalışır.

Motor fırçaları nedir?


Motor fırçaları nedir?
DC ve AC ile çalışan kolektörlü makinelerin, kolektöre yapışarak elektrik akımının iletilmesini sağlayan parçalarına fırça (kömür) denir. Fırçalar, makinenin akım ve gerilim değerine göre farklı özelliklerde (sert, orta sert, yumuşak karbon, karbon-bakır alaşımlı vb.) üretilir.
 
Komütatörün görevi, bir jeneratörde sargılardan üretilen akımı almak ve her yarım dönüşte akımın yönünü tersine çevirerek sargılardan gelen alternatif akımı dış yük devresindeki tek yönlü doğru akıma dönüştürmektir. Bu sayede mekanik bir doğrultucu görevi görerek akımın istenilen şekilde yol almasını sağlar.

Fırça ve kollektör ise motor sisteminde önemli parçalardır. Statorda üretilen gerilim kollektöre gelir ve kollektör bu gerilimi fırçalara aktarır. Fırçalar da bu gerilimi dış devrelere ileterek motorun çalışmasını sağlar. Bu sayede motor sistemi hareket eder ve işlevini yerine getirir.

Karbon fırça, yani motor fırçası, kollektördeki akımı kollektör üzerine sürtünerek dış devreye almayı sağlayan parçadır. Genellikle karbon veya bakır karbon karışımından yapılan fırçalar, elektrik motorları için önemli bir parçadır ve motorun verimli çalışmasını sağlar.

Fırçalı doğru akım motorları, şarjlı el matkaplarından oyuncak arabalara kadar birçok farklı alette kullanılır. Motorun ana milinde bobinler bulunurken iç kısımda güçlü mıknatıslar yer alır. Bu tip motorlar genellikle basit ve yaygın olarak kullanılan motor çeşitlerindendir.

Kollektör dilim sayısının artması durumunda, akımdaki dalgalanma azalır ve daha doğru bir gerilim elde etmek mümkün olur. Kollektör dilim sayısının az olması durumunda ise komitasyon işlemi zorlaşabilir. Genellikle iki fırça arası dilim sayısının 16'dan az olmaması önerilir.

Motor kömürü bittiğinde, araç çalışmıyorsa ve marş motoruna vurulduktan sonra çalıştığı durumlarda marş motorunun kömürünün değişim vaktinin geldiği anlaşılabilir. Bu durumda uzmanlık gerektiren bir iş olduğundan aracınızı ustanıza ya da servisinize götürmeniz önerilir.

Motor neden ark yapar sorusuna verilen cevapta, devre kopukluğunda arıza, makine yüklendiğinde oluşan kopukluklar ve arızalı bobinlerin sebep olabileceği durumlar açıklanmıştır. Arızalı olan bobinler, motorun kararmasına ve ark yaparak çalışmasına sebep olabilir.

Motor fırçaları, DC ve AC ile çalışan kolektörlü makinelerin çalışmasında önemli bir role sahiptir. Elektrik akımının iletilmesini sağlamak için fırçalar kolektöre yapışarak bu süreci gerçekleştirirler. Fırçalar, makinanın akım ve gerilim değerlerine göre farklı özelliklerde üretilir ve motorun verimli çalışmasını sağlarlar.
 

Kaynayan su fiziksel mi kimyasal mi?

Kanin yuzde kaci plazma?

  1. Konular

    1. 1.281.354
  2. Mesajlar

    1. 1.679.145
  3. Kullanıcılar

    1. 31.803
  4. Son üye

Geri
Üst Alt