haberci
Meraklı Üye
Konya'da dolandırıcıların hedefi gırtlak kanseri yaşlı adam oldu
Kentte 61 yaşındaki bir kişinin telefonuna gelen sahte güncelleme linkine tıkladıktan sonra mobil bankacılık hesabından 200 bin lira kredi ve 84 bin lira nakit avans çekildiğini fark etmesi üzerine şikayetçi olarak hakkını arıyor.
Konya'da emekli olduktan sonra köftecilik yaparak geçimini sağlayan 61 yaşındaki Yavuz Ergun, 2019 yılında geçirdiği gırtlak kanseri nedeniyle ses tellerini kaybetti.
Ergun,hastaneden taburcu olduktan sonra köfteciliğe devam ettiği 2024 yılında telefonuna gelen sahte güncelleme linkine tıklaması sonrası dolandırıcıların ağına takıldı.
SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU
Yaklaşık 3 saat süren güncelleme sonrası telefonunu açan Ergun, mobil bankacılık hesabına ulaşamadı.
Banka şubesine giden Yavuz Ergun, hesabından kredi kullanıldığını öğrenmesi üzerine savcılığa suç duyurusunda bulundu.
"TELEFONU KAPATMAYIN' DİYE UYARI GELDİ"
Mobil bankasından kredi ve avans hesap çekildiğini anlatan Yavuz Ergun, şöyle konuştu:
"PARAM HESAPLARIMDA YOKTU"
"284 BİN TL PARAYI HİÇ BİR ARADA GÖRMEDİM"
Olay sonrası gelen borçları borç alarak engellediğini aktaran Egun, şu ifadeleri kullandı:
"GEREKLİ CEZAİ İŞLEMLERE ŞİKAYETLERİMİZİ BAŞLATTIK"
Dolandırıcıların ağına düşen Yavuz Ergun'un avukatı Serkan Ayaz ise şunları söyledi:
"Yavuz Bey bir gün yanımıza geldi, dolandırıldığını söyledi. Nedir ne değildir diye konuştuğumuzda, bankaya gitmiş. Bankada adına bir sürü işlemler yapılmış, krediler çekilmiş, nakit avans kullanılmış, hesabındaki para gönderilmiş. Bunun üzerine hemen ilk işimiz bankaya ihtar çekmek oldu. Bu işlemlerin müvekkilin yapmadığını, hemen bloke işlemlerinin yapılması gerektiğini, hemen aynı gün biz olaya ilişkin ihtarımızı bankaya gönderdik.
Banka yeterli önlem almadığı için Yavuz abimizin mağduriyeti ortaya çıktı. Gerekli cezai işlemlere şikayetlerimizi başlattık. Bankanın yeterli güvenlik önlemlerini almadığından dolayı dava açtık.
Davamızın bilirkişi raporu lehimize olarak geldi. Bizim de aynı görüşte olduğumuz bilirkişi de, Yavuz Bey'in daha önceden bu denli EFT havale limitli işlemler yapmadığı, kredi kullanmadığı, nakit avans çekmediğini buna rağmen ilk defa bunların yapılmasına rağmen herhangi bir banka tarafından yeterli şekilde güvenlik önlemlerinin alınmadığı, şifre kullanımı, şüpheli bloke altında alma gibi işlemlerin yapılmadığı tespit edildi. Karar duruşmasına giriyoruz. İnşallah Yavuz abimizin mağduriyeti maddi anlamda ortadan kaybolacak."
Kentte 61 yaşındaki bir kişinin telefonuna gelen sahte güncelleme linkine tıkladıktan sonra mobil bankacılık hesabından 200 bin lira kredi ve 84 bin lira nakit avans çekildiğini fark etmesi üzerine şikayetçi olarak hakkını arıyor.




Konya'da emekli olduktan sonra köftecilik yaparak geçimini sağlayan 61 yaşındaki Yavuz Ergun, 2019 yılında geçirdiği gırtlak kanseri nedeniyle ses tellerini kaybetti.
Ergun,hastaneden taburcu olduktan sonra köfteciliğe devam ettiği 2024 yılında telefonuna gelen sahte güncelleme linkine tıklaması sonrası dolandırıcıların ağına takıldı.
SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU
Yaklaşık 3 saat süren güncelleme sonrası telefonunu açan Ergun, mobil bankacılık hesabına ulaşamadı.
Banka şubesine giden Yavuz Ergun, hesabından kredi kullanıldığını öğrenmesi üzerine savcılığa suç duyurusunda bulundu.
"TELEFONU KAPATMAYIN' DİYE UYARI GELDİ"
Mobil bankasından kredi ve avans hesap çekildiğini anlatan Yavuz Ergun, şöyle konuştu:
"PARAM HESAPLARIMDA YOKTU"
"284 BİN TL PARAYI HİÇ BİR ARADA GÖRMEDİM"
Olay sonrası gelen borçları borç alarak engellediğini aktaran Egun, şu ifadeleri kullandı:
"GEREKLİ CEZAİ İŞLEMLERE ŞİKAYETLERİMİZİ BAŞLATTIK"
Dolandırıcıların ağına düşen Yavuz Ergun'un avukatı Serkan Ayaz ise şunları söyledi:
"Yavuz Bey bir gün yanımıza geldi, dolandırıldığını söyledi. Nedir ne değildir diye konuştuğumuzda, bankaya gitmiş. Bankada adına bir sürü işlemler yapılmış, krediler çekilmiş, nakit avans kullanılmış, hesabındaki para gönderilmiş. Bunun üzerine hemen ilk işimiz bankaya ihtar çekmek oldu. Bu işlemlerin müvekkilin yapmadığını, hemen bloke işlemlerinin yapılması gerektiğini, hemen aynı gün biz olaya ilişkin ihtarımızı bankaya gönderdik.
Banka yeterli önlem almadığı için Yavuz abimizin mağduriyeti ortaya çıktı. Gerekli cezai işlemlere şikayetlerimizi başlattık. Bankanın yeterli güvenlik önlemlerini almadığından dolayı dava açtık.
Davamızın bilirkişi raporu lehimize olarak geldi. Bizim de aynı görüşte olduğumuz bilirkişi de, Yavuz Bey'in daha önceden bu denli EFT havale limitli işlemler yapmadığı, kredi kullanmadığı, nakit avans çekmediğini buna rağmen ilk defa bunların yapılmasına rağmen herhangi bir banka tarafından yeterli şekilde güvenlik önlemlerinin alınmadığı, şifre kullanımı, şüpheli bloke altında alma gibi işlemlerin yapılmadığı tespit edildi. Karar duruşmasına giriyoruz. İnşallah Yavuz abimizin mağduriyeti maddi anlamda ortadan kaybolacak."