- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.366
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.351
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Credits
- 6.665
- Meslek
- Webmaster
Kurtaj Gunah mıdır
Kurtaj Yaptırmak Gunah mı
Iskatı cenin, dollenme gercekleştikten sonra rahimde oluşan ceninin dış etki ve mudahale ile duşurulmesi; yani cocuk duşurme demektir Bu da iki şekilde olabilir Birincisi anne ve babanın rızasıyla gercekleşen kurtaj; ikincisi ise, darp, korkutma ve benzeri fiillerle cocuğun duşmesine sebep olmak şeklindeki, cenine karşı işlenen cinayetlerdir Hamile kadının karnındaki cocuğun duşmesine neden olan muessir fiilde, gurre denilen bir tazminat odenmesi gerekir
Ceninin dış etki ve mudahalelerle duşurulmesi, yani kurtaj, cok eski donemlerden beri dinin, ahlak ve hukukun tasvip etmediği bir davranıştır Yahudilik ve Hristiyanlıkta olduğu gibi İslam dininde de kurtaj caiz gorulmemiştir İnsanın yaşama hakkı, erkek spermi ile kadının yumurtasının birleşip dollenmenin başladığı andan itibaren Allah tarafından verilmiş temel bir haktır Artık bu safhadan itibaren annebaba da dahil hic kimsenin bu hakka mudahale etme hakkı yoktur
İslam alimleri, ruh uflendikten sonra cocuk duşurmenin veya aldırmanın haram olduğunda ittifak etmişlerdir Ancak, bazı fakihler 120 gunden veya 40 gunden once cocuğa ruh ufurulmediği icin kurtajın caiz olduğunu ileri surmuşlerdir Ancak gunumuzde tıb sahasındaki ulaşılan bilgiler gostermektedir ki, cenin dollenmeden itibaren bir canlılık ve butunluk kazanmakta, safha safha oluşum ve gelişimini tamamlayıp ilk birkac haftadan itibaren organları teşekkul etmektedir Hatta kalp atışlarının hissedildiği belirtilmektedir Bu nedenle, ceninin canlılığının, mahiyetini hicbir zaman kavrayamayacağımız ruhun uflenmesiyle aynı şey olduğunu ileri surerek kurtajın bu doneme kadar caiz olduğunu soylemek mumkun değildir Nitekim İslam hukukcularının coğunluğu da bu goruştedir
Ancak annenin hayatını kurtarmak gibi tıbbi ve kesin bir zarUret ortaya cıkması halinde, anne karnındaki ceninin tıbbi bir mudahale ile alınması caizdir Fakat bu konuda uzmanlığına guvenilen bir tabibin karar vermesi gerekir
kaynak:diyanetgovtr
Kurtaj Yaptırmak Gunah mı
Iskatı cenin, dollenme gercekleştikten sonra rahimde oluşan ceninin dış etki ve mudahale ile duşurulmesi; yani cocuk duşurme demektir Bu da iki şekilde olabilir Birincisi anne ve babanın rızasıyla gercekleşen kurtaj; ikincisi ise, darp, korkutma ve benzeri fiillerle cocuğun duşmesine sebep olmak şeklindeki, cenine karşı işlenen cinayetlerdir Hamile kadının karnındaki cocuğun duşmesine neden olan muessir fiilde, gurre denilen bir tazminat odenmesi gerekir
Ceninin dış etki ve mudahalelerle duşurulmesi, yani kurtaj, cok eski donemlerden beri dinin, ahlak ve hukukun tasvip etmediği bir davranıştır Yahudilik ve Hristiyanlıkta olduğu gibi İslam dininde de kurtaj caiz gorulmemiştir İnsanın yaşama hakkı, erkek spermi ile kadının yumurtasının birleşip dollenmenin başladığı andan itibaren Allah tarafından verilmiş temel bir haktır Artık bu safhadan itibaren annebaba da dahil hic kimsenin bu hakka mudahale etme hakkı yoktur
İslam alimleri, ruh uflendikten sonra cocuk duşurmenin veya aldırmanın haram olduğunda ittifak etmişlerdir Ancak, bazı fakihler 120 gunden veya 40 gunden once cocuğa ruh ufurulmediği icin kurtajın caiz olduğunu ileri surmuşlerdir Ancak gunumuzde tıb sahasındaki ulaşılan bilgiler gostermektedir ki, cenin dollenmeden itibaren bir canlılık ve butunluk kazanmakta, safha safha oluşum ve gelişimini tamamlayıp ilk birkac haftadan itibaren organları teşekkul etmektedir Hatta kalp atışlarının hissedildiği belirtilmektedir Bu nedenle, ceninin canlılığının, mahiyetini hicbir zaman kavrayamayacağımız ruhun uflenmesiyle aynı şey olduğunu ileri surerek kurtajın bu doneme kadar caiz olduğunu soylemek mumkun değildir Nitekim İslam hukukcularının coğunluğu da bu goruştedir
Ancak annenin hayatını kurtarmak gibi tıbbi ve kesin bir zarUret ortaya cıkması halinde, anne karnındaki ceninin tıbbi bir mudahale ile alınması caizdir Fakat bu konuda uzmanlığına guvenilen bir tabibin karar vermesi gerekir
kaynak:diyanetgovtr