Lider okul yoneticisi nasil olmalidir?

01 nerenin telefon kodu?

Google Chrome Araclar menusu nerede?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Lider okul yöneticisi nasıl olmalıdır?


Eğitim lideri olan okul müdürü, esas görevlerinin farkında olmalı; okulun amaçlarını yorumlamalı, öğretmenleri sınıflarında ziyaret etmeli, onlara rehberlik yapmalı, destek olmalı, öğretimin kesintiye uğramaması için önlemler almalı ve onları denetleyip geliştirmelidir (Balcı, 1993: 25).

Öğretimsel lider ne demek?


Öğretimsel lider ne demek?
Öğretimsel liderlik, okul yöneticilerinin rehber, mentor ve model olması ve okulun performansını geliştirmeyi taahhüt etme davranışlarında bulunmasıdır (Prytula, Noonan ve Hellsten, 2013). Öğretimsel liderlik okul müdürlerinin, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini teşvik etme sürecidir.

Etkili bir sınıf yönetimi için öğretmen liderliği nasıl olmalıdır?


Etkili bir sınıf yönetimi için öğretmen liderliği nasıl olmalıdır?
Liderlik, bireyleri motive ederek, belirli amaçlar etrafında toplayabilme ve bu amaçları birlikte gerçekleştirebilme yeterliliğidir. Liderlerin, vizyonerlik, isteklilik, güven verme, benimsenme, cesaretlilik, soğukkanlılık, risk almak, uzmanlık gibi niteliklere sahip olmaları gerekir.

Vizyon sahibi öğretmen özellikleri nelerdir?


Sorumluluk ve vizyon sahibi, problem çözme kapasitesi olan, liderlik ettiği kitleyi iyi tanıyıp onları sürece dahil edebilen, potansiyellerinin en iyisini ortaya çıkartmalarını sağlayabilen, karar verip, verdiği kararları uygulamaya alabilen, istikrarını koruyabilen kişiler iyi liderlerdir.

Öğretim lideri kimdir?


Öğretim lideri kimdir?
Genel olarak öğretim liderliği, okul müdürü, öğretmen ve denetçilerin, okulla ilgili bireyleri ve durumları etkilemekte kullandıkları güç ve davranışları ifade etmektedir (Şişman,2002, s.58). Öğretimsel liderlik, yönetimsel açıdan incelendiğinde öğretmenlere yardım görevi olarak tanımlanabilir (Blase&Blase, 2000).

Bir okul müdürü nasıl olmalı?


Bir okul müdürü nasıl olmalı?
Okul müdürü adaletli, dürüst ve güvenilir olmalıdır. İnsanların hatalarını araştırmayan, öfkesine yenik düşmeyen, hataları affedici, vicdan, merhamet, sabır sahibi ve yol gösterici olmalıdır. Ulaşılabilir, hesap verebilir, gerektiğinde özür dilemesini de bilen biri olmalıdır.

Öğretmen Liderliği beceri alanları nelerdir?


Problem çözme ve bağımsız karar verme becerileri vardır. Etkili sınıf yönetimi ve aktif öğretim yöntemleri önerileri geliştirirler. Öğretmen ve yöneticilerce hazırlanan eğitim öğretim içerikli projelere destek verirler. Güçlü okul kültürünün oluşturulmasına katkılar getirirler.
 
Eğitim lideri olarak okul yöneticisinin sahip olması gereken özellikler arasında şunlar yer alabilir:

1. **Amaçları Yorumlama:** Okul müdürü, okulun hedeflerini doğru bir şekilde yorumlayarak bu doğrultuda planlama yapmalı ve uygulamalarını bu hedeflere göre şekillendirmelidir.

2. **Öğretmen Rehberliği ve Destek:** Öğretmenleri sınıflarında ziyaret ederek onlara rehberlik yapmalı, destek olmalı ve mesleki gelişimlerini teşvik etmelidir.

3. **Öğretimin İyileştirilmesi:** Öğretimin kesintiye uğramaması için gerekli önlemleri almalı, öğretmenleri denetleyip geliştirmeli ve sürekli iyileştirmeye odaklanmalıdır.

Öğretimsel liderlik kavramı ise okul müdürünün öğretmenleri rehberlik yaparak mesleki gelişimlerini teşvik etme sürecini ifade eder. Bu kapsamda, öğretimsel liderlik gösteren bir yönetici öğretmenleri destekler, motive eder ve okulun performansını iyileştirmek için çaba harcar.

Etkili bir sınıf yönetimi için öğretmen liderliği ise belirli amaçlar etrafında öğrencileri motive edebilen, onları bir araya getirebilen ve karşılıklı işbirliği içinde hareket edebilen bir yaklaşımı ifade eder. Öğretmen liderliği için önemli nitelikler arasında vizyonerlik, isteklilik, güven verme, risk alma, uzmanlık gibi unsurlar bulunabilir.

Vizyon sahibi öğretmenler, sorumluluk sahibi olmalarının yanı sıra ekip çalışmasına yatkın, problem çözme becerilerine sahip, potansiyellerini en iyi şekilde ortaya çıkartabilen, karar verebilen ve aldıkları kararları uygulayabilen, istikrarlı ve vizyoner kişilerdir.

Öğretim lideri ise genel olarak okul müdürü, öğretmen ve denetçilerin okulda kullanılan güç ve davranışları ifade eder. Öğretimsel liderlik ise bu kapsamda öğretmenlere destek olarak tanımlanabilir ve okulun başarısı için önemli bir rol oynar.

Son olarak, bir okul müdürünün olumlu özelliklere sahip olması gerekmektedir. Adaletli, dürüst, güvenilir, affedici, vicdan sahibi ve vasat olmayan bir okul müdürü, aynı zamanda ulaşılabilir, hesap verebilir ve gerektiğinde özür dilemesini bilen bir lider olmalıdır.

Öğretmen liderliği beceri alanları arasında ise problem çözme, bağımsız karar verme, etkili sınıf yönetimi, aktif öğretim yöntemleri kullanma, projelere destek verme ve güçlü okul kültürü oluşturma gibi beceriler ön plana çıkar. Bu beceriler öğretmenlerin liderlik rollerini etkin bir şekilde yerine getirmelerine yardımcı olabilir.
 

01 nerenin telefon kodu?

Google Chrome Araclar menusu nerede?

  1. Konular

    1. 1.282.918
  2. Mesajlar

    1. 1.683.975
  3. Kullanıcılar

    1. 32.249
  4. Son üye

Geri
Üst Alt