Modoratör
Yeni Üye
Liderlikte özellikler kuramı nedir?
Özellik teorisi, liderlikle ilgili bilinen en eski teoridir. Adından da anlaşılacağı üzere bu teori liderliğin özelliklerle ilgili olduğunu ifade etmektedir. Bu teoriye göre liderin sahip olduğu özellikler, liderlik sürecinin etkinliğini belirleyen en önemli faktör olarak kabul edilmektedir.
Okul yöneticisi ve liderlik Nedir?
Eğitim liderliği, öğrenciyi merkeze alan, okulun misyonunu tanımlama, eğitim programı ve öğretimi yönetme, olumlu bir okul iklimi geliştirme gibi işlevler ve bunlarla ilgili görevlerden meydana gelen bir liderlik türüdür (Gümüşeli, 2005: 59). Eğitimde liderlik kendisini yetki, görev, yürütme ve etki ile belli eder.
Okullarda öğretim liderliği neden gereklidir?
Okullarda öğretim liderliği neden gereklidir?
Öğretim liderliği, okulun eğitsel amaçlarının gerçekleştirilmesi için öğretim kadrosunun gizil gücünü ortaya çıkarabilme ve bunu okul süreçleri içinde sürdürmedir. Öğretim liderliği, bilginin sorun çözmeye uygulanması, başkaları aracılığıyla okulun amaçlarının gerçekleştirilmesini sağlamadır.
Lider olunmaz lider doğulur hangi kuram?
Özellikler Kuramına göre lider olunmaz, doğulur. unutulmaz karizmatik liderlerin yaşadıkları dönem içinde ortaya çıkışları ve etkileri uzun yıllar araştırma konusu olmuş ve bu kişilerin liderlik özellikleri araştırılmıştır. Özellikler Kuramının esası da bu çalışmalara dayanmaktadır.
Lider okul yöneticisi nasıl olmalıdır?
Eğitim lideri olan okul müdürü, esas görevlerinin farkında olmalı; okulun amaçlarını yorumlamalı, öğretmenleri sınıflarında ziyaret etmeli, onlara rehberlik yapmalı, destek olmalı, öğretimin kesintiye uğramaması için önlemler almalı ve onları denetleyip geliştirmelidir (Balcı, 1993: 25).
Okul Müdürlerinin öğretim liderliği Rolleri Nelerdir?
Okul Müdürlerinin öğretim liderliği Rolleri Nelerdir?
Bir başka araştırmada Wildly ve Dimmock (1993) öğretim liderliği rollerine ilişkin davranışları aşağıdaki gibi açıklamışlardır: 1) Okulun amacını belirleme, 2) Öğrenme için gerekli kaynakları sağlama, 3) Öğretmenleri denetleme ve değerlendirme, 4) Okul personelini geliştirme, 5) Programlar arasında eşgüdüm sağlama, 6) …